>
RIJEKA – Država će uskoro prestati biti najveći pojedinačni dioničar u Luci Rijeka. Svoj vlasnički udjel s 37 posto namjerava svesti na kontrolni paket, a odluku o tome odobrilo je već Upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP), na čelu s ministrom državne imovine Goranom Marićem.
Predviđena je prodaja dionica u cijelosti izvan knjige ponuda kroz jednu blok-transakciju prikupljanjem obvezujućih ponuda javnim natječajem, a plan je ponuditi 1.584.124 dionice ili 11,75 posto temeljnog kapitala.
Minimalna cijena koju će za dionicu Luke Rijeka u javnom pozivu CERP moći postaviti u javnom pozivu bit će 48 kuna, što znači da bi se za paket predviđen za prodaju u državnu blagajnu uprihodilo najmanje 76 milijuna kuna.
Nakon države, drugi po snazi dioničar u Luci Rijeka je OT Logistic, poljska logistička tvrtka, za kojeg se očekuje da će biti i glavni kandidat za kupnju državnih dionica riječke luke. OT Logistic posjeduje 20,81 posto dionica Luke, pa bi ovom transakcijom osnažio svoje pozicije. Inače je u vlasničku strukturu OT Transport ušao kroz dokapitalizaciju izdavanjem novih dionica provedenu prije dvije godine, za mandata vlade Zorana Milanovića. Do tada je država u Luci Rijeka držala udjel od oko 83 posto, a isključenjem iz postupka povećanja kapitala pustila je nove “igrače” – obvezne mirovinske fondove i poljsku logističku grupaciju OT Logistic.
Poljaci su već od samog početka dali jasnu poruku kako su dugoročno zainteresirani za Luku Rijeka i žele ju ojačati u najveću luku na Jadranu.
Prodaja raspoloživih dionica Luke Rijeka najavljena je u planu rada CERP-a za 2017., a slučajno ili ne, donošenje odluke o pokretanju postupka prethodilo je prošlotjednom održavanju summita Inicijative Triju mora u Varšavi, hrvatsko-poljskog projekta neformalnog povezivanja dvanaest članica EU iz srednje i istočne Europe na jačanju trgovinske, infrastrukturne, energetske i političke suradnje.
S druge strane, objava se poklapa i objavom odluke Europske komisije da se Luci Rijeka dodijeli 30 mil. eura za razvoj kontejnerskog terminala, kao i kompanijske objave rezultata o povećanju prometa u prvih pola godine.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev