>
STON/SPLIT – Na gradilištu mosta Ston na trasi pristupne ceste za Pelješki most danas je obavljeno podizanje i montaža posljednjeg segmenta (C) dužine 84, 4 metra i težine 363,50 tona. Zbog konfiguracije terena taj segment su podizale dvije mega dizalice simultano u paru.
Most je ukupno dug 485 metara i visok je 40 metara, i iznad stonskog zaljeva spaja dva tunela, ima pet stupova i dva upornjaka. Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim ‘Brodosplitovim’ kondicioniranim halama i transportirani su morskim putem, čime je kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata.
Projektom mosta ‘Ston’ i vijadukta ‘Prapratno’ Brodosplit nastavlja svoje pozicioniranje u tržišnoj niši velikih metalnih konstrukcija.
– Pioniri smo u ovom dijelu Europe, možda i na svjetskoj razini, da konstrukcije od 400 tona odradimo u zatvorenom prostoru pod kontroliranim uvjetima – koje onda u jednom komadu postavimo u projekt.
S jednom našom dizalicom možemo postaviti i do 750 tona, a u paru s dvije dizalice kao ovdje, čak i do tisuću tona – istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
Najveći segment dužine je 93,8 metara (poput nogometnog igrališta) i težine 323,30 tona, a montaža se obavila uz pomoć mega dizalice Manitowoc nosivosti 750 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila.
Izgradnja, transport i montaža metalnih konstrukcija jedinstveni su projekti za Brodograđevnu industriju Split koja neprestano ulaže u opremu i strojeve kako bi zadovoljilo zahtjeve naručitelja u pogledu kvalitete, mogućnosti, konkurentnih ponuda i rokova isporuke.
PROČITAJTE JOŠ:
Jutros je napokon spojen most Ston!
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev