>
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina nakon sjednice Vlade proteklog tjedna za medije je kazao da je u Hrvatsku u prvih šest mjeseci ove godine stiglo oko sedam posto više turista nego lani, koji su ostvarili oko tri posto više noćenja, kao i da su ostvareni veliki, pa i dvoznamenkasti porasti u svim vrstama prometa, posebno u zračnom, koji su do sada ukupno za oko 25 posto bolji nego lani.
Zračni promet generira i nove motive i nove dolaske turista i zato je važan, a kazao je i da se slijedom najava za ljetni red letenja očekuje oko 250 veza sa stranim odredištima, što je također više nego lani.
Najviše letova očekuje s Njemačkom, Velikom Britanijom, Francuskom, Nizozemskom, itd.
Posebno se osvrnuo na promete na najfrekventnijim zračnim lukama u Hrvatskoj koje su sve u velikom plusu, primjerice zračna luka Zagreb u prvoj polovici 2024. ima porast dolazaka za 16 posto u odnosu na lani, zračna luka Dubrovnik i iznad 25 posto, zračna luka Split od 10 posto, a Zadar čak 57 posto više dolazaka.
- Slijedom svega do sada i najava očekujemo da će ova turistička godina biti najuspješnija do sada, a za glavni ljetni dio sezone opet ponavljam apel svim dionicima u turizmu da jako pripazimo na svaki segment ponude, na odnos cijene i kvalitete, zato što će biti izazova i zbog velikih sportskih događanja u Europi u ljetu - poručio je Glavina.
Domaće tržište dominantno u prvih šest mjeseci
Na pitanje novinara zna li koliko si hrvatski građani mogu priuštiti ljetovanje na moru, odgovorio je da podaci pokazuju da turistički promet iz Hrvatske također raste i prati otprilike trendove sa stranih tržišta, odnosno domaći turisti su u prvih šest mjeseci bili dominantno tržište za turistički sektor.
Smatra kako to pokazuje da i među domaćima postoji povećane mogućnosti za putovanja i odmore, ali dodaje kako podizanje cijena u turizmu može biti izazov za naše građane, te da je Hrvatska cjelogodišnja destinacija, koja osim mora ima i drugu ponudu.
Ministar je rekao kako ne misli da će zbog cijena u turizmu ljeti doći do nekog novog udara inflacije te da Hrvatska u većem dijelu turističke ponude ima dobar odnos cijene i kvalitete, ali i da nema razloga da bude ni skuplja ni jeftinija od konkurencije, primjerice Italije, Španjolske i sličnih.
- Moramo ispuniti kvalitetu usluge koju gosti traže i plaćaju, a imamo i sve bolje rezultate i u smještajnoj strukturi i infrastrukturi u turističkim mjestima. To će se još i poboljšavati uz prostorne lokalne planove, a nadamo se i novim pravilnicima koji slijede Zakon o turizmu i koji će uskoro izaći te će lokalnim sredinama i vlastima dati nove alate za upravljanje turizmom - rekao je Glavina.
I.N.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev