>
  3 min. čitanja

GRAĐANI POKAZUJU ZUBE Manje novca za pohlepne u trgovini, ali i uhljebe: "Hrvati zbog oblika zemlje mogu lako u dućan preko granice!"

GRAĐANI POKAZUJU ZUBE Manje novca za pohlepne u trgovini, ali i uhljebe: "Hrvati zbog oblika zemlje mogu lako u dućan preko granice!"
Foto: Depositphotos

U Hrvatskoj je počeo bojkot trgovina, trgovačkih lanaca i benzinskih crpki bezobraznog rasta cijena koji je dosegao tolike razmjere da više ne prati ni kupovnu moć građana.

Sve je krenulo nakon inicijative iz Facebook grupe "Halo, inspektore", iza koje stoji Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), a u međuvremenu su je podržala društva za zaštitu potrošača, sindikati, političke stranke, pa i sam ministar gospodarstva. Ta inicijativa započela je porukama koje su se proteklih dana dijelile po društvenim mrežama. "24.1. u HR je bojkot protiv visokih cijena prehrane.

Super Survey

Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja", stoji između ostalog u tim porukama:

POTROŠAČI, IDEMO U BOJKOT!

Zdrav razum govori da je u Hrvatskoj rast cijena i proizvoda i usluga nevjerojatan.

  • Niti jedna članica EU nije zabilježila takav rast cijena u zadnje 2 godine, pogotovo hrane. I taj rast ne prestaje - najavljuju se nova poskupljenja.
  • Desecima tisuća naših sugrađana situacija s rastom cijena postala je neizdrživa - da je dobro ne bi tražili ovakav bojkot.
  • Zdrav razum govori da ministarstvo, državne agencije i druga tijela koja imaju alate za nadzor tržišta - te alate ne koriste.
  • Svi vide da nešto ozbiljno nije u redu s našim tržištem. Da jest – ne bi bilo potrebe za bojkotom.
  • Svatko odlučuje što će sa svojim novcem.✓ Svatko bira hoće li ili ne podržati bojkot. Legitimno je pravo svakog potrošača da iskaže svoje mišljenje.
  • Mi s platforme „Halo, inspektore“ vjerujemo da smo već ostvarili: 1. cilj: postigli smo da se glas potrošača čuje jače, glasnije i ozbiljnije nego ikad.Problem nevjerojatnog rasta cijena u Hrvatskoj konačno je postao tema onima kojima to do sada nije bila tema. 2. cilj: izazvali smo reakciju svih koji su do ovoga doveli, a to su unosnici (nekad uvoznici), distributeri, trgovci i vlast koja ima mandat i alate rješavati ovakve poremećaje.Sad neka sjednu i riješe problem. Nisu se cijene formirale same i zalijepile za artikle. 3. cilj: zaustaviti daljnji rast cijena. Ostvarenje toga cilja traži nešto više vremena.Svjesni smo da je tržište složen mehanizam i neće cijene pasti preko noći zbog jednog bojkota, ali ovaj enorman rast se može zaustaviti. I mora.
  • PODRŽITE BOJKOT!

Ako se po jutru dan poznaje, dućani su danas poprilično prazni i građani aktivno sudjeluju u bojkotu. No da bi bojkot uspio i pohlepnicima u lancu trgovine, ali i uhljebima koji na haraču brojnih i visokih poreza sišu novac građana, potrebno je puno više od jednog dana bojkota. Potrebno je izmijeniti navike i bojkotirati trgovine dulje vrijeme, a jedno od rješenja je i kupovina preko granice, slažu se ekonomski stručnjaci.

- Prednost Hrvatske je i njen specifičan oblik, gdje je granica prema susjednim zemljama posvuda na tek pola sata, pa najviše sat vožnje automobilom - poručuje jedan čitatelj. I u pravu je; naime gotovo svuda, osim u Mađarskoj, cijene (posebno prehrambenih proizvoda) su niže 30 pa čak do 50%!

Stoga, ako ste u potrebi za kupnjom, pravac Italija, Slovenija, BiH... Za Srbiju se, zbog tamošnje trenutno sulude političke situacije, ne preporučuje putovanje.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.