3 min. čitanja

Gradi li 3. Maj svoj posljednji brod?

Gradi li 3. Maj svoj posljednji brod?
Foto: Wikimedia

Već sama kronologija pripreme broda kao i raščlamba samog jamstva, sudeći prema dinamici kojom će se odobravati aktiviranje kredita, pokazuje da će isporuka broda biti pomaknuta.

Velika brodogradnja ponovno je postala teret državi i vratila starom modelu poslovanja, gradnji brodova s gubitkom i traženju pomoći države. No, realni pokazatelji su takvi da se čini kako sva nastojanja da se dignu propala velika brodogradilišta, uz najbolju volju države, na žalost, nisu ispunila očekivanja.

Vlada je, kako bi očuvala proizvodnju u riječkom 3. maju i dovršila brod iz stečajne mase Uljanika za koji je već dala jamstvo, pristala dodatno financirati taj posao, iako je on već u startu bio ugovoren u minusu za oko 2,5 milijuna eura, prenosi Poslovni dnevnik.

Riječki 3. maj ugovorio je gradnju samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta, novogradnju 527, s kanadskim brodarom Algoma za 47 milijuna eura. No, još prošle godine, kada je u srpnju odobravano jamstvo za kredit za ovaj posao, utvrđeno je da se to čini unatoč negativnoj kalkulaciji i ugovorenoj prodajnoj cijeni nižoj od proizvodne, ali je postavljena obveza riječkog škvera da sam iz vlastitih sredstava pokrije tu razliku. Ne uspiju li, jasno je dano do znanja da slijedi otvaranje stečaja. Sada se pokazuje da se umjesto stečaja Riječanima pruža još jedna šansa, te i daje još jedno, dodatno jamstvo za zaduženje u visini od 23,45 milijuna eura. Slično kao i kod izdavanja prethodnog jamstva od 23,5 milijuna eura i 32 milijuna kanadskih dolara, odluka o dodatnoj pomoći pravdana je nastojanjem države zaštiti svoj interes i ublaži eventualnu štetu koja će nastati nedovršavanjem broda.

Plaće za rujan napokon ‘sjele’ na račune radnicima “3. maja”
Trgovački sud u Rijeci i Fina deblokirali račun riječkog brodogradilišta i ‘oslobodili’ 400.000 eura. Ekspeditivnost Trgovačkog suda u Rijeci i Fine učinila je da je jučer već oko podneva deblokiran novac »3. maja«. Riječ je o iznosu od 400.000 eura, koji su riječkom brodogradilištu zaplijenjeni jo…

No, ostaje činjenica da će ovo biti jedan od najskupljih brodova s najvećim gubitkom u odnosu na vrijednost gradnje, a za 3. maj izgledno da će biti i zadnji kojeg gradi to poduzeće. Već sada se aktivnosti prebacuju na tvrtku-kćer, 3. Maj 1905, dok će stari tereti i obveze potonuti sa starim 3. majem. Upravi su i ovaj put kao uvjet za dobivanje jamstva postavljeni određeni uvjeti. Prije godinu dana obveza je bila dostavljanje programa restrukturiranja ili stečajnog plana koji bi se aktivirao ako tvrtka ne može osigurati eventualna dodatna sredstva za dovršetak gradnje, dok se sada traži izjavu kojom potvrđuje kako planira vratiti državno jamstvo i traži se dostavljanje plana kriznog upravljanja.

Novo je da se traži da se s kanadskim kupcem regulira pitanje penala u slučaju da se brod ne dovrši u ugovorenom roku, a koji je izvorno bio predviđen za ožujak iduće godine.

Riječani su, inače, već uoči dobivanja ovog jamstva imali problema s blokiranim računima i nemogućnošću isplate plaća za svojih 600-tinjak zaposlenih i kooperanata.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.