>
  2 min. čitanja

Hrvati će graditi najtraženiji brod u Europi? “Mi to možemo, imamo gotov čak i cijeli projekt!”

Hrvati će graditi najtraženiji brod u Europi? “Mi to možemo, imamo gotov čak i cijeli projekt!”
Foto: Youtube / Screenshot

Plan o postupnom istiskivanju ruskog plina s europskog tržišta i povećanom uvozu ukapljenog plina iz SAD-a, koji je krajem prošlog tjedna u Bruxellesu usuglasio američki predsjednik Joe Biden i čelnici Europske unije, potaknuo je interes i za gradnju LNG tankera, piše u utorak Jutarnji list.

Trenutno je u svjetskoj knjizi narudžbi 201 LNG tanker i tu vrstu brodova grade uglavnom brodogradilišta na Dalekom istoku, u Južnoj Koreji i Japanu. U 2019. godini sagrađen je 61 LNG tanker, u pandemijskoj 2020. sagrađena su 54, lani 85 LNG tankera, a od početka ove godine, prema službenim podacima, 24 takva plovila.

Riječ je o sofisticiranim brodovima koji na stijenkama tankova imaju posebnu membranu. Dosad su europska brodogradilišta takvu vrstu brodova rijetko gradila ili se u to nisu niti upuštala, prenosi Poslovni.hr.

Prema riječima stručnjaka iz brodograđevnih krugova, francuska brodogradilišta gradila su se nekoliko LNG brodova, ai Norveška ima tehnologiju za njihovu gradnju i opremanje.

Brodotrogir je nekada bio pozicioniran u niši gradnji tankera, ali ne LNG tankera, nego kemijskih.

– Sam brod hrvatska brodogradilišta mogu bez problema napraviti, ali tehnologija je korejska jer je Južna Koreja u tom segmentu svjetski lider. Znači, može se napraviti brod u našim brodogradilištima, ali opremu treba kupiti u Koreji. Nije problem napraviti brod i pogon, ali tehnologija ukapljivanja i uplinjavanja te držanja u ukapljenom stanju mora biti korejska. Taj plin se mora hladiti i za to je potrebna posebna tehnologija.

Korejci su razvili tehnologiju prema kojoj se kugle ugrađuju u korito, a tank se pritom gradi u strukturi broda. Za to su razvijene i posebne metode zavarivanja”, pojašnjava Mateo Tramontana, član uprave.

Tramontana naglašava da hrvatska brodogradilišta mogu napraviti brod, ali se mora kupiti kompletan sustav opreme koji je vezan uz LNG i ugraditi ga u taj brod. “Slično kao kad napravimo brod, a onda kupimo japanski radar koji u njega ugradimo”, navodi Tramontana.

Siniša Ostojić, direktor prodaje 3. maja iz Rijeke, također kaže da je zbog posebne tehnologije koja se u njih ugrađuje gradnja tih brodova vezanih uz Daleki istok.

Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak otkriva da je predsjednik Brodosplita izradio projekt i nacrt takvog broda, koji je ponudio tvrtke LNG Hrvatske – piše novinar Jutarnjeg lista Jozo Vrdoljak.

Hina

PROČITAJTE JOŠ:

Plenković najavio: “Razmatramo povećati postojeće kapacitete LNG terminala na Krku”
GORKO OTRJEŽNJENJE Katar negira plinski sporazum s Njemačkom: “Ne možemo zasad pomoći Europi”
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.