2 min. čitanja

Hrvatsku jedan korak dijeli od 26 milijardi eura iz EU fondova - evo što to znači za naše gradove i luke!

Hrvatsku jedan korak dijeli od 26 milijardi eura iz EU fondova - evo što to znači za naše gradove i luke!
Foto: Ured zastupnika

Riječ je o ozbiljnom novcu koji bi mogao preobraziti prometnu sliku zemlje, te značajno podići važnost naših gradova na moru u Europskim okvirima!

Dogovorom na Odboru za promet Europskog parlamenta postavljeni su temelji za nove infrastrukturne projekte te održiv i financijski prihvatljiv prijevoz za putnike i teret. Riječ je o 9 europskih koridora i povezivanju 424 europska grada s lukama, zračnim lukama i željezničkim terminalima. 26 milijardi eura Hrvatskoj će biti na raspolaganju iz Instrumenta za povezivanje Europe – CEF-a.

Lokalni ured europarlamentarca Valtera Flega pohvalio se kako se spomenuti euro novac Hrvatskoj smiješi upravo zahvaljujući i njegovim prometnim prijedlozima koji su u euro parlamentu usvojeni s gotovo 100 % većinom.

I sad onaj bitni dio - što sav taj novac znači za naše gradove i luke?

Ukratko rečeno, prema tvrdnjama naših poslanika u Bruxellesu, Luka Rijeka ulazi na čak 3 europska koridora, a Split i Ploče na jedan. Zračne luke Zagreb, Dubrovnik i Split imat će mogućnost europskim novcem osigurati direktnu željezničku, tramvajsku ili metro vezu do najvećeg grada u blizini. 8 manjih gradova od Savudrije do Dubrovnika dobiva pristup financiranju morskih i zračnih luka, što obuhvaća modernizaciju marina, dodatne vezove, obnovu riva i lukobrana te modernizaciju infrastrukture u manjim regionalnim zračnim lukama, poput Pule i Cresa.

Istri to otvara put za modernizaciju željeznice prema Trstu, a otvara se i put za željeznički tunel kroz Učku. Otoku Krku otvara se prilika za novi most, kao i cestovno-željeznički spoj prema Rijeci.

- Prepoznali smo potrebu uvrštavanja Luke Rijeka rame uz rame s ostalim Sjevernojadranskim lukama, kao i potrebu povezivanja Istre i Rijeke sa Slovenijom ,cestom i željeznicom. Također, na naš će prijedlog i zemlje Zapadnog Balkana moći koristiti sredstva iz CEF-a, po prvi put u povijesti. Mali korak za EU, ali za zemlje u susjedstvu ogroman. Do izmjene karte europskih koridora bili smo na marginama europske prometne politike. Sad smo konačno dio europske prometne
elite, objašnjava Flego.

Uz sve to, i vlakovi će izgleda voziti brže!

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.