HTZ lista strane novine, pa računa: “Potražnja Amerikanaca za Hrvatskom i Dubrovnikom porasla za 205 posto”

DUBROVNIK – “Hrvatske destinacije pojačano se pretražuju na tržištu SAD-a pa je tako ugledni američki časopis Forbes objavio podatak kako pretraživanje Dubrovnika na online tražilicama kontinuirano raste”, pročitala je tamošnje novine, pa izvijestila hrvatsku javnost direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice u SAD-u Ina Rodin.

“U Forbesovom članku navodi se kako je na popularnoj KAYAK stranici za pretraživanje putovanja Dubrovnik zabilježio skok u pretraživanju od čak 205 posto, a slijede Zürich s rastom od 167 posto, Prag s 144 posto te Reykjavik s rastom od 143 posto. U članku se navodi kako je rast pretraživanja direktno povezan s popuštanjem putničkih restrikcija u Hrvatskoj i na Islandu, a spominje se i kako su Hrvatska i Grčka trenutno najtraženije destinacije i na stranici za iznajmljivanje brodova Click & Boat.

Da internetsko pretraživanje Hrvatske raste za 31 posto, a Islanda za 22 posto, navodi i poznata američka televizijska mreža CNBC. Iako se očekuje da će Amerikanci u 2021. najviše putovati po vlastitoj zemlji, pretraživanja avioprijevoznika porasla su za 47 posto nakon optimistične izjave predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen, koja je nagovijestila kako bi cijepljeni Amerikanci mogli ovog ljeta putovati u Europu. O uvjetima dolaska i boravka u Hrvatskoj, kao i mjerama koje su trenutno na snazi piše i renomirani američki list The New York Times.

I američki opinion maker The Wall Street Journal donosi preporuke za europska putovanja, a na popisu se, uz Grčku, nalazi i Hrvatska, odnosno Dubrovnik, koji su spomenuti kao savršene destinacije za ovogodišnje ljetovanje Amerikanaca”, izvijestila je Rodin iz Amerike.

Nastavlja se tako praksa Hrvatske turističke zajednice da kroz svoje osnovne djelatnosti prezentira vještine svojih radnika u listanju stranih novina i časopisa, izdvajajući pritom pasuse koji se odnose na turizam i Hrvatsku.

No kako je za to dovoljno tek u tražilicu upisati ključnu riječ i odrediti vrijeme potrage (recimo od prethodnog izvještavanja javnosti o tome koje su svjetske novine pisale o Hrvatskoj), zadatak nije bio težak. Da bi ga učinili nešto težim, radnici HTZ-a uhvatili su se i kalkulatora, pa tako izračunali da je tijekom čitavog svibnja primjetan rast medijske pokrivenosti Hrvatske na tržištu SAD-a, a procijenjena medijska vrijednost objavljenih članaka iznosi preko 120 milijuna dolara. Dodaju i podatak kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine s tržišta SAD-a ostvareno gotovo 70 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 38 posto.

Gdje li će sve Hrvatska turistička zajednica pronaći riječ “Hrvatska” idućeg tjedna? Doznat ćete nakon što opet o tome izvijeste javnost.

D.G.