>
  3 min. čitanja

I ove sezone svi putevi turista vodit će ka jednom mjestu

I ove sezone svi putevi turista vodit će ka jednom mjestu
Foto: Pixabay

Najsvježiji je primjer čitateljice koja je otišla u Dinopark i šokirala se kad je shvatila da nigdje u objektu ne primaju kartice.

Sezona je tu. Tu su i turisti od kojih se očekuju da troše do besvijesti - ali samo keš, koji moraju podići na bankomatu...

Unatoč činjenici da smo debelo zagazili u 21. stoljeće, svuda u Hrvatskoj, a posebno u turističkim destinacijama, i dalje postoje uslužne djelatnosti koje funkcioniraju prema modelu 'cash only', a kao opravdanje uvijek navode visoke troškove naknada ili nešto drugo.

Ima ih u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku i Rijeci, i pritom ne samo kafići koji u Hrvatskoj tradicionalno uglavnom ne primaju kartice (što je također neobično), već objekti u kojima cijene mogu biti paprene, pa je posve suludo očekivati da bi posjetitelji, posebno ako su stranci, okolo trebali hodati s vrećama papirnatog novca, piše Jutarnji.

Najsvježiji je primjer gdje je čitateljica s djetetom za vikend otišla u Dinopark u Funtani i potpuno se šokirala kad je shvatila da nigdje u objektu - ali doslovno nigdje, niti na ulazu niti u ugostiteljskim objektima - ne primaju kreditne kartice!

- Ja to jednostavno ne razumijem. Karta za odrasle osobe koštala me je 28 eura, za dijete još 25 eura, što je sve zajedno 53 eura, isključivo u gotovini. Kad se tome pribroje još suveniri i neko jelo i piće, morala sam u gotovini imati preko 100 eura da bih mogla platiti usluge. Kako je to moguće, u jednoj zemlji koja živi od turista i ima tako visoke cijene? - Požalila se čitateljica.

Doista, na stranicama DinoParka stoji kako ne primaju kreditne kartice, a kao objašnjenje se navode "prekidi rada interneta, dvostruka terećenja te drugi problemi" pa su park lijepo opskrbili bankomatima.

Turisti u šoku, posebno jer se ulaznice ne mogu kupiti ni online, ali što će - po vrućini obilaze bankomate pa dižu keš koji su posljednji put vidjeli prošle godine, također na ljetovanju u Hrvatskoj.

Za one koji stižu avionima preko Zagreba, bankomat je također prva turistička atrakcija s kojom će se susresti.

Naime, tvrtka Pleso prijevoz, koja obavlja uslugu prijevoza putnika do grada, u autobusu nema kartično plaćanje.

Naravno, turisti koji ravno s aviona jure prema busu to ne znaju, pa se redovito šokiraju kada im vozač kaže da prima isključivo gotovinu, koju si mogu podići na nekim od bankomata unutar zračne luke.

Neka turist plati bankarsku proviziju kako je ne bi morao plaćati pružatelj usluge

Kad pronađu bankomat neka lijepo plate bankarsku proviziju, koja sada doseže pet eura, kako je ne bi morao plaćati pružatelj usluge.

Zašto je tome tako, nažalost, redakcija Jutarnjeg nije doznala jer im tvrtka Pleso prijevoz nije dostavila odgovore.

Doista, teško je shvatiti kako je to moguće u vremenu u kojemu postoji sada već cijela sila softverskih rješenja kojima se mogu zaobići skupe bankarske naknade, gdje se već i na placu, ako to netko želi, može trgovcu platiti pomoću posebnih aplikacija, i uopće nije potrebno posezati za bankomatima.

Zagreb je također krcat primjerima gdje se inzistira na gotovini - recimo, poznati sendvič bar u Teslinoj ulici Pingvin, u kojem primaju isključivo gotovinu, a sličan je primjer i poznate pizzerije Helena na Jarunu.

Ako obitelj tamo dođe na ručak, sa sobom treba ponijeti šezdesetak eura da podmiri račun, jer u tom objektu nema kartičnog plaćanja, iako ne govorimo o kiosku s brzom prehranom ili sokovima, nego poznatom i solidnom ugostiteljskom objektu.

Do 2020. godine na popisu objekata koji ne primaju kartice bila je i slastičarnica Amelie, ali tada su shvatili da se trebaju prilagoditi.

No, pojašnjava vlasnica i dopredsjednica Nezavisne udruge ugostitelja Zagreb Žakline Troskot, konobarima je nakon uvođenja kartica značajno pao tringeld, što je, kaže, glavni razlog zašto ih mnogi ne uvode.

- Na sreću, to se od 1. siječnja 2024. mijenja, jer će napojnica u određenom iznosu biti neoporeziva, pa vjerujem da će se mnogi nakon toga odlučiti na uvođenje kartica. Mislim da je situacija na restoranskoj sceni ipak i sada zadovoljavajuća, vjerujem da oko 80 posto restorana u Zagrebu prima kartice - kaže Troskot.

Na Jadranu je dotle niz restorana i konoba koji su i dalje, kad je to u pitanju, tvrdoglavi, a jedna od takvih je i splitska konoba Villa Spiza, koja također radi samo s gotovinom. Ne treba se stoga čuditi upozorenjima stranih medija koji već tjednima turistima napominju da se u Hrvatskoj paze visokih naknada na bankomatima. Baš lijep uvod u još jednu cash only sezonu, piše Jutarnji list.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.