>
  3 min. čitanja

Ivica Kostelić ušao u TOP 10 na jedriličarskoj utrci dugoj 4.000 milja!

Ivica Kostelić ušao u TOP 10 na jedriličarskoj utrci dugoj 4.000 milja!
Foto: Facebook

Hrvatskog olimpijca u skijanju, a danas strastvenog jedriličara Ivicu Kostelića i njegovog partnera Antoinea dijeli još oko 2350 nautičkih milja do cilja u karipskom otoku Martiniqe, a prošlo je deset dana otkad su napustili luku Le Havrea u Normandiji.

Ivica Kostelić zajedno sa francuskim partnerom Callisteom Antoineom na jedrilici Croatia Full of Life nalazi se na devetom mjestu transatlantske jedriličarske utrke dvojaca Transat Jacques Vabre, javlja 24 sata.

Kostelić je napredovao u poretku klase, a sada zaostaje 75 milja za vodećim Volvom iz Belgije na ruti do Zelenortskih otoka, dok u ukupnom poretku i dalje vodi 32-metarski trimaran Edmond de Rothschild, koji vozi puno dužu rutu i nalazi se pred obalama Brazila.

Kostelića i Antoinea dijeli još oko 2350 nautičkih milja do cilja u karipskom otoku Martinik, a prošlo je deset dana otkad su napustili luku Le Havrea u Normandiji. Ivica jedri u najbrojnijoj klasi 40 s jedrilicama do 12 metara dužine, u kojoj je startalo 45 brodova, a u ukupno četiri klase iz Le Havrea je krenulo 79 brodova.

Ivica je osvojio Veliki kristalni globus u svjetskom kupu, ima četiri olimpijska srebra i najbolji je hrvatski skijaš u povijesti. No, osim toga, on je sportski avanturist koji ne može bez uzbuđenja i adrenalina. Za kratko vrijeme je pokazao da se bez problema snalazi i u jedrenju.

– Prije svega moram reći koliko smo veseli i ponosni što se nakon polovice regate nalazimo među deset najboljih. Da mi je netko prije regate rekao da ćemo biti pri vrhu poretka kod Zelenortskih otoka, rekao bih da je preveliki optimist. Potajno sam se nadao da bismo mogli biti medu prvih dvadeset ili čak petnaest, ali ovo premašuje sva očekivanja – napisao je legendarni hrvatski skijaš na Facebooku.

– Noć je donijela neočekivano zadovoljstvo: bezvjetrica je izostala, a dobili smo povoljan vjetar od oko 12 čvorova te klizili po gotovo mirnoj površini mora ravno prema otoku Sal. Nebo je prekrivala gusta naoblaka, ali umjesto mrklog mraka, kakvog bismo mogli očekivati, oblaci su ravnomjerno i blago rasporedili mjesečevu svjetlost po cijelom morskom krajoliku. Brod se lagano ljuljao, klizeći kroz more sto je stvaralo ugodan zvuk u kabini. Kako je lijepo zaspati uz taj šapat nakon noćne gvardije! San umornog mornara dublji je od oceana ispod njega – napisao je Kostelić.

Svaka klasa imaju svoju rutu, a za one brže brodove ruta je i duža kako bi sve klase došle na Martinique u slično vrijeme. Organizatori su najavili kako bi se utrka mogla odužiti obzirom da flota ulazi u područje oko ekvatora u kojoj su ili olujni vjetrovi ili uopće nema vjetra. To bi moglo stvoriti probleme natjecateljima jer zalihe se polako prazne.

– S obzirom na neka predviđanja prema kojima bismo mogli biti na moru do početka prosinca, medu posadama su počele kolati informacije o zalihama hrane i vode uz neizbježni cinizam, u kojem ima i mnogo istine. Nemojmo zaboraviti da nekoliko vrhunskih posada, uključujući i neke favorite, znatno zaostaje iza vodećih, a nisu predviđali tako dugu regatu i vjerojatno nisu uzeli toliko hrane i vode kao one posade koje ne očekuju vrhunski rezultat. Za sada je sve kao sala, ali svi ćemo morati zaviriti u svoje zalihe prije ili kasnije. O stanju naših zaliha izvijestit ću vas poslije Zelenortskih otoka. Sukladno prilici, ispričao sam mojem Francuzu priču o njegovom sunarodnjaku koji se zvao Jean Michel Nicolier. Da se ne zaboravi… – napisao je Kostelić koji je na Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i na Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje podsjetio na francuskog dragovoljca koji je nesebično dao život za hrvatsku slobodu. Ubijen je na Ovčari dva dana nakon pada Vukovara.

Utrka se od 1993. godine tradicionalno jedri od Francuske do Južne Amerike, rutama trgovaca kavom, i sponzorira ju istoimeni francuski prerađivač kave.

Utrka je krenula 7. studenog, a od starta do cilja ima ukupno 4000 nautičkih milja ili 7400 kilometara. Upravo toliko će Kosteliću trebati do Martinika.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Ivica Kostelić napreduje na najpoznatijoj offshore regati Transat Jacques Vabre
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.