>
  7 min. čitanja

Izgradili 500 brodova, sad se žale da nemaju gdje s njima: "Zbog obnove trajektne luke, moramo van Splita, a grade i luku u Krilu" - Lučka uprava: "Osigurat ćemo vezove na otocima i priobalju!"

Izgradili 500 brodova, sad se žale da nemaju gdje s njima: "Zbog obnove trajektne luke, moramo van Splita, a grade i luku u Krilu" - Lučka uprava: "Osigurat ćemo vezove na otocima i priobalju!"
Foto: Youtube / Screenshot

SPLIT - Lučka uprava Splitsko - dalmatinske županije u sljedećih mjesec dana kreće u postupak rekonstrukcije luke u Krilu Jesenice. Najavio je to na sjednici Skupštine Splitsko-dalmatinske županije ravnatelj lučke uprave, Domagoj Maroević. Osim te luke gradit će se i luka u Bajnicama, no njen završetak se očekuje tek za sedam godina, a kako je Morski HR već pisao početkom godine, u planu je i gradnja luke u Dugom ratu.

- Imamo situaciju s Kriljanima koja je doista problematična. Ishodili smo građevinsku dozvolu nove luke u Krilu i kroz mjesec dana vjerujem da ćemo raspisati natječaj za rekonstrukciju gdje je trenutno oko 120 plovila u samoj luci. Ta plovila sljedeće dvije, tri godine neće moći biti vezani u Krilu. Nastojat ćemo im osigurati vez unutar Splitsko - dalmatinske županije, nešto na otocima, nešto u priobalju. Tako da se bojim, dok ne izgradimo novu luku u Bajnicama, a to vam je od danas minimalno 7 godina, da ćemo morati koristiti druge luke - odgovorio je Domagoj Maroević na vijećničko pitanje o zimskom privezu Kriljana uz trogirsku rivu kad svojim brodovima zatvore gotovo cijeli kanal između stare gradske jezgre i Čiova.

Sve tri luke gotove za 10-12 godina

- No s obzirom na broj brodova koji svake godine raste i ta plovila su sve dulja, postoji i opcija za treću lokaciju, da se u nastavku luke Krilo sagradi jedna mega luka. Mi nismo bili skloni takvom rješenju, jer je to golemi financijski zahvat na 35 metara dubine i gotovo kilometar lukobrana i za nas je financijski neizdrživo i neprihvatljivo, međutim, našli smo treću lokaciju u Dugom Ratu, gdje postoje mogućnosti otvaranja i luke za javni promet i luke nautičkog turizma. U ovom trenutku postoji suglasje da baš to bude ta treća luka, koja će financijski biti puno manje zahtjevna, nego ova lokacija u Krilu. S Udrugom brodara smo se tako dogovorili da ćemo napraviti jedan sporazum, pa da ta četvrta lokacija u Krilu, koja je bila kamen spoticanja, otpadne, ukoliko izgradimo i definiramo da Dugi Rat zadovoljava potrebe svih korisnika iz Dugog Rata - ispričao je Maroević za Morski HR u intervjuu kojeg je dao u siječnju ove godine.

Znači umjesto jedne, zasad divlje luke, koja će se sigurno morati građevinski sanirati, odnosno redefinirati u projektu, bit će tri luke. Dio građana je također izrazito protiv dogradnje sadašnje luke u Krilu, a dio brodara je za u omjeru pola-pola i oni nikako da se dogovore. I to će realno biti u funkciji kad?

- Realno je očekivati period 10-12 godina u kojem će se sve te tri luke izgraditi, no luku u Krilu ćemo započeti sada odmah - zaključio je Maroević.

ŠOKANTAN IZVJEŠTAJ IZ KRILA JESENICE Bruse brodove, bacaju kemikalije i opasni otpad u more, strujni kabeli posvuda: „Užga li se ovo, neće nas Bog spasit'“
Svratili smo do Krila Jesenice. Ilegalne luke, nastale od bacanja građevinskog i ostalog opasnog otpada u more, a u kojoj je jednako tako ilegalno smješteno više od 130 mini kruzera domaćih vlasnika. Osim što nemaju ama baš nijedan atest za boravak u ovakvoj luci, oni se prema moru i dalje ponašaju kao smetlištu. Ono što smo zatekli je strašno! Brodovi, dok su još u moru, se bruse, lakiraju i polijevaju kemikalijama (na upit jednome od njih, dobili smo odgovoru da brod polijevaju solnom kiselinom). Prazna ambalaža i bačve na kojoj su naljepnice za opasne tvari, stoji razbacana uokolo na plaži i na dnu uvale, a visokonaponski kabeli sa nezaštićenim žicama, razapeti su posvuda, zrakom, u moru, po tlu... "Nedavno je jedna jahta izgorjela u makarskoj luci, a dogodi li se ovdje havarija, sam Bog nas neće spasiti", kaže jedan Kriljanin, koji nam potvrđuje kako institucije za ovo sve znaju i desetljećima žmire, dok se ne dogodi veliko zlo.

Brodari se tuže: "To će nepovoljno utjecati na našu reputaciju"

Hrvatska udruga privatnih brodara, koja okuplja 252 člana, u srijedu je izvijestila da zbog obnove gata svetog Petra u splitskoj trajektnoj luci neće moći koristiti tu luku za prihvat i iskrcavanje putnika, što bi moglo ugroziti poslovanje privatnih brodara.

- Obaviješteni smo da zbog obnoviteljskih radova na gatu svetog Petra u splitskoj gradskoj luci nećemo moći koristiti iduće dvije godine vezove u toj luci, a to bi moglo imati financijske posljedice za naše partnere koji su već kupili aranžmane za iduću godinu i nepovoljno utjecati i na reputaciju naše udruge - rekao na konferenciji za novinare u Krilu Jesenice predsjednik te udruge Arsen Ercegović.

Tvrdi da oni "moraju" dovesti svoje goste ravno u Split, jer su tamo Dioklecijanova palača i riva i restorani i Ultra te sve što im Split nudi.

Istaknuo je kako plovidbu brodovima članova te udruge u najvećoj mjeri, više od 95 posto, koriste strani turisti sa svih kontinenata.

Upozorio je da, ako se ne pronađe rješenje tog problema, postoji mogućnost da neki turoperatori pokrenu i tužbu zbog nemogućnosti korištenja aranžmana koje su već kupili.

Mijenjaju ploču - Sad odjednom "nemaju veze" s prijetnjama Morskom HR

Upitan da prokomentira prijetnje brodara glavnom uredniku portala Morski HR, Jurici Gašparu, Ercegović je odjednom oksimoronski izjavio:

- Udruga niti ima ikakve veze s time, niti to podržava, nego dapače, to osuđuje.

Podsjetimo, pojedini brodari su i priznali da su prijetili u intervjuu Jutarnjem listu, kad je Ercegović izjavio:

- Navodno se bori za zakon i za kakvoću mora, a i mi smo za to, ali je prešao granicu, pa se spominju neki ljudi iz Vlade, a mi s tim nemamo veze - kaže, iako je bio na sastanku s Ankicom Mamić koja je upravo spominjala poznanstva s dva ministra u Vladi, u svrhu pomoći brodarima.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Jutarnji: Brodari priznali prijetnju novinarima Morskog, priznali da zagađuju more, da rade protuzakonito i gradnju ilegalne luke: “Policija nas do danas nije kontaktirala!”
Ni stručnost poznate PR-ovke Ankice Mamić, niti veze s ministrima Tončijem Glavinom i Brankom Bačićem kojima se hvalila, ni “mrkva i batina”, kao ni “elementi prisile”, ne bi pomogli hrvatskim privatnim brodarima koliko im je pomogao jedan od njih - “Brodarski Juda”. Brodarski Juda je čovjek iz WhatsApp grupe koju
DOGOVARAJU INICIJATIVU ZA OTMICOM NAŠEG NOVINARA! Brodari angažirali PR stručnjakinju za 100 tisuća eura: “Pregazit ćemo Morski HR, blokirali bi i splitsku luku, ali... bez brige, dobra sam s Glavinom i Bačićem”
Brodari iz Krila Jesenice toliko su ljuti na tekstove Morskog HR, da su u nemogućnosti demantiranja jedne jedine vijesti argumentima, odlučili angažirati PR agenciju IMC i njihovu stručnjakinju Ankicu Mamić, a sve kako bi sebi poboljšali rejting u javnosti. Nije im pritom problem iskeširati ni sto tisuća eura, koliko spominju
Zločinačka banda nastavlja prijetiti našim novinarima: “Doći će vam kraj, udružit ćemo se” - Evo i tko su!
Ne prestaje orgijanje zločinačke družine iz skupine brodara, kojima se ne sviđa pisanje Morskog HR. Naime, nakon što nam je u srijedu čitatelj poslao snimku, na kojoj je jedan brodar zauzeo čitavu bračku uvalu, zbog čega nije mogao proći, uz negodovanja o temi koju Morski ponovno poteže, njih troje je
Bivši savjetnik ministara u otvorenom pismu Butkoviću i Glavini oko luke Krilo Jesenice: “Predlažem rješenje za ovu tempiranu bombu!”
Davor Njirić tijekom 21 godine rada bio je glavni savjetnik niza ministara turizma, sudjelovao je u razvoju poslijeratne strategije turizma u vrijeme ministra Nike Bulića, a danas je konzultant i kompetentan poznavatelj turističke djelatnosti. Odlučio je reagirati nakon viđenog stanja u luci Krilo Jesenice, gdje ministrima u resorima turizma, mora,
KRILO JESENICE Snimili smo niz kaznenih djela i prekršaja, bruse brodove, bacaju kemikalije i opasni otpad u more, strujni kabeli posvuda!
Svratili smo do Krila Jesenice. Ilegalne luke, nastale od bacanja građevinskog i ostalog opasnog otpada u more, a u kojoj je jednako tako ilegalno smješteno više od 130 mini kruzera domaćih vlasnika. Osim što nemaju ama baš nijedan atest za boravak u ovakvoj luci, oni se prema
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.