>
Trajekt je plovio između Splita i otoka Hvara. U pitanju je iznos od 3140 eura koliko će Jadrolinija platiti ako presudu potvrdi viši sud, piše N1.
Prema uputi posade, parkirao je svoje vozilo na platformi, a kada je izašao, pao je s visine od oko dva metra. U tužbi je naveo da platforma nije imala zaštitni konop pa je pao zadobivši ozljede od kojih, kako kaže, i danas trpi posljedice. Vještakinja je utvrdila da je zadobio manju ozljedu glave, prijelom u području lijeve lopatice i udarac u prsni koš.
Tijekom suđenja utvrđeno je da se putnik automobilom ukrcao na Jadrolinijin trajekt i parkirao na nagibnoj pramčanoj rampi kao što su mu rekli članovi posade. Nije bilo sporno ni da je pao, no predstavnici Jadrolinije tvrdili su da je do toga došlo jer putnik nije bio oprezan. No, sud izgleda ne misli tako.
Zapovjednik trajekta "Zadar", koji je u trenutku nesreće bio na svom zapovjedničkom mjestu, nije znao ništa o padu putnika, ali je kasnije dobio izvješće što ga je sastavio prvi časnik palube. "Ukrcajna rampa spušta se u slučaju većeg broja vozila, i to za njihov provoz do gornje etaže garaže ili kao dio ukupnog garažnog prostora. Zaštitna ograda mora se postaviti na rampi u obje situacije", potvrdio je zapovjednik.
Kada mu je pokazana fotografija vozila što su se iskrcavala s njegovog trajekta, zgrozila ga je činjenica da zaštitne rampe nema.
- Cijeli svoj radni vijek imam jasan i strog stav da zaštitna rampa uvijek mora biti na ogradi. Pretpostavljam da je u spornom slučaju prvi časnik palube prilikom ukrcaja i korištenja rampe isključivo za provoz držao da će biti dovoljno da članovi posade stoje duž rampe i da je procijenio kako zbog manjeg broja vozila nije neophodno postavljanje zaštitne ograde, tako da se vozila mogu kretati sredinom rampe jednako sigurno i bez ograde - izjavio je zapovjednik.
No, sam prvi časnik palube potvrdio je na sudu da je nadzirao ukrcaj vozila i ulazak putnika te je uvjeravao da je na rampi bila postavljena zaštitna ograda s konopom.
- Sjećam se da je ovaj putnik ukrcan među zadnjima. Bio mi je okrenut leđima prije nego što je pao. Pretpostavljam da se prilikom izlaska iz vozila uhvatio za konop zaštitne ograde i pao preko nje. Konop nije i ne može biti čvrsto uporište, poput metala ili drugog čvrstog materijala - kazao je prvi časnik palube na sudu.
Sud je nakon tih iskaza zaključio da ne može utvrditi je li zaštitne ograde bilo na ukrcajnoj rampi ili nije. No, ipak je utvrđeno da je Jadrolinija odgovorna jer su vozila bila "nakrcana" pa se nesretni putnik morao provlačiti izmežu vrata vozila i zaštitne ograde koja osim što nije dobro uporište prema procjeni suda nije ni dovoljno visoka.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev