>
Japanski brodograditelj Mitsubishi Heavy Industries (MHI) najavio je završetak, kako tvrdi, prve u potpunosti uspješne demonstracije autonomne navigacije velikog trajekta na svijetu!
Tijekom putovanja, trajekt Soleil od 222 metra preplovio je 150 milja udaljenosti između Shinmojia i Iyonade, što je trajalo oko sedam sati.
Test je održan ovog tjedna uz obalu Shinmojia u gradu Kitakyushu u Japanu, u znak podrške MEGURI 2040, projektu koji promiče razvoj potpuno autonomnih plovila podržan od strane The Nippon Foundation, piše gCaptain.
Prema MHI, testna plovidba bila je demonstracija prvog potpuno autonomnog navigacijskog sustava na velikom trajektu, s autonomnim pristajanjem u luci, okretanjem i kretanjem unatrag, te navigacijom brzinom do 26 čvorova. Druge nove tehnologije u potpuno autonomnom radu uključuju senzore za otkrivanje drugih plovila pomoću infracrvenih kamera, sustav daljinskog nadzora motora i sofisticirani sustav kibernetičke sigurnosti.
Iz kompanije poručuju da potpuno autonomnu plovidbu vide kao značajan korak prema sigurnijoj i učinkovitijoj obalnoj plovidbi, kakve bi u budućnosti trebale riješiti problem nedostatka posade i spriječiti nesreće.
Zaklada The Nippon Foundation pokrenula je projekt potpuno autonomne brodske navigacije MEGURI 2040 u veljači 2020. Dodatna demonstracijska testiranja za provjeru koncepta autonomnog navigacijskog sustava planiraju se održavati do ožujka 2022.
– Ovo je bila prva svjetska potpuno autonomna plovidba velikim plovilom dužine preko 200 metara s maksimalnom brzinom od 26 čvorova, i nadam se da će to dovesti do daljnjeg razvoja prema praktičnoj upotrebi. Međutim, još uvijek postoje mnoga pitanja koja treba riješiti i vjerujem da će današnji rezultati biti vodič prema stvaranju međunarodnih pravila za potpuno autonomna plovila – rekao je izvršni direktor Zaklade Mitsuyuki Unno.
Trajekt Soleil, koji je porinut u srpnju 2021., opremljen je sustavom za analizu slike visoke razlučivosti senzora s infracrvenim kamerama koje mogu detektirati druge brodove čak i u mraku, kao i automatiziranim sustavom za navigaciju broda koji uključuje funkciju izbjegavanja. Mitsubishi Shipbuilding je bio odgovoran za integraciju sustava koji također uključuje napredni automatizirani operacijski sustav pristajanja/odvezivanja u luci koji može izvoditi okretanje i kretanje unatrag, piše Maritime Executive.
Nakon što je ušao u službu u srpnju, trajekt je sa svojom posadom počeo prikupljati podatke za razvoj potpuno autonomnog brodskog navigacijskog sustava. Prema tvrtkama, jedno od najvećih problema potpuno automatiziranog plovila je predviđanje kvara. Kao dio testova na Soleilu, razvijaju poboljšane tehnologije praćenja motora koje prate stanje motora na brodu tijekom normalnog rada.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
FOTO/VIDEO Zaplovio prvi potpuno autonomni električni teretni brod na svijetu
VIDEO Norvežani puštaju u promet prvi hibridni teretni brod te prvi autonomni električni kontejnerski brod na svijetu
Do jadranskih otoka uskoro ćemo ploviti autonomnim električnim brodovima
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev