>
  3 min. čitanja

JAVLJA SE SVE VIŠE SVJEDOKA Kvar s rampom na Lastovu ponovio se u više navrata

JAVLJA SE SVE VIŠE SVJEDOKA Kvar s rampom na Lastovu ponovio se u više navrata
Foto: Borna Hudeček / m/t Lastovo / Facebook / Screenshot / Morski HR

Nakon što je diplomirani inženjer brodogradnje i brodski inspektor Leo Jeričević rekao Slobodnoj Dalmaciji da je osobno svjedočio incidentu vrlo sličnom onom koji je jučer u smrt odveo trojicu pomoraca, počelo se javljati još svjedoka, koji tvrde da se problem s rampom Lastova događao više puta.

Slučaj iz Vele Luke

Nezgoda kojoj su Jeričević i njegov kolega bili svjedoci dogodio se u Veloj Luci.

- Ne znam točno koja je bila godina, 2014. ili 2015., ali zasigurno znam da je u pitanju bio zimski mjesec, jer je u Veloj Luci bilo strahovito hladno. Dakle, kolega iz Nizozemske i ja smo na Korčulu došli u inspekcijski nadzor i kada se trebalo vratiti u Split, došli smo na pristanište u Veloj Luci. "Lastovo" je na vrijeme doplovilo s Lastova te se prilikom pristajanja krmom uz obalu dogodila nezgoda jer je pala krmena rampa (u Malom Lošinju je pala pramčana rampa, op.a.) bez da je ikoga ozlijedila, jer nikog nije bilo ispod nje niti u blizini. Mi smo se nalazili u obližnjem kafiću i čuo se strašan udarac, kao da je bomba pala - kaže Jeričević.

- Je, tada sam ja bio zapovjednik na "Lastovu." Samo nije pala krmena rampa već isto provena. Radi se o hidrauličnoj rampi koja se namotaje na bubanj. Sajla se u jednom trenutku počela odmotavati na suprotnu stranu, isčupala je koloturnike iz plafona, pa je rampa pala s visine od oko 1,5 metara. Hvala Bogu nije bilo ozlijeđenih - potvrdio je za Slobodnu događaj kapetan Milo Sršen koji je prije 8 dana sišao s Lastova i otišao u mirovinu.

Slučaj iz Splita?

U redakciju Morskog HR stigla je izjava čitatelja koji je, kako tvrdi, razgovarao s pokojnim kapetanom Lastova J.R.:

- Rampa je pala i dok je on bio zapovjednik, na vezu u Splitu, samo brod nije bio na rasporedu za plovidbu pa nikog nije bilo u blizini i nitko nije stradao. U međuvremenu je zapuhalo i olujno jugo tako da nije isplovio za Lastovo. Bio sam tu subotu kod Josipa na brodu, pričali smo dosta o svemu tome - ispričao je za Morski HR.

Poslali smo o ovome upit Jadroliniji, a od njih je stigao odgovor da inspektor nikad nije čuo za taj slučaj. Svjedok govori da je moguće da ga nisu ni prijavljivali, jer se takav kvar možda smatrao uobičajenim i lako rješivim.

Slučaj sa Silbe

- Prije samo nekoliko dana vozili smo se s Premude na Silbu starim Lastovom. Kad smo uplovili na Silbu, vrata se nisu otvarala. Čulo se glasno lupanje, nešto su popravljali, ali izgledali su rutinski, kao da se ne događa ništa neuobičajeno. No, svima nam je bilo jasno da nije normalno da se vrata trajekta ne mogu otvoriti. Nakon otprilike pet minuta vrata su se naglo otvorila, tako da su i njih iznenadila. Čujem da je to bio "stari" kvar i da se ovog ljeta češće ponavljalo to lupanje po vratima Lastova. Naravno da ne znam je li nesreća povezana s tim kvarom, ali nadam se zbog stradalih ljudi da će istraga biti temeljita i poštena. Strašna, strašna tragedija... - objavila je svoje iskustvo jedna putnica na Facebooku.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.