>
Nautički turizam svake godine bilježi rast ponude i dolazaka. U europskim modelima koji posebnu pozornost posvećuju regionalnoj zajednici - nautička industrija najviše potiče gospodarski razvoj.
Primjer za to je marina Punat na otoku Krku, koja ima izvrsne najave za nautičku sezonu koja počinje već u travnju.
1400 brodova u marini Punat svake sezone ima bolje infrastrukturne uvjete. Nije cilj povećanje kapaciteta, već kvaliteta koju probirljivi nautičari i te kako primjećuju. I dolaze sa sve većim brodovima.
- Supruga i ja došli smo slučajno tijekom odmora u Italiji i odmah se zaljubili u ovu marinu. Napustili smo Italiju, brod nam je ovdje već šestu godinu. Prezadovoljni smo, sve su usluge besprijekorne; od servisa i nadzora brodova do odličnih mornara - kaže za HRT dugogodišnji nautičar iz Njemačke Peter Beer.
I ne samo da Peter s obitelji ovdje provodi puno vremena, već aktivno sudjeluje i na brojnim regatama. Jedva čeka, kaže - predstojeću sezonu.
- Najave su za sada izvrsne, potražnja je izvrsna. Dugi niz godina pratimo stanje u našem okruženju i znamo da smo, ne samo na razini hrvatske nautičke scene, već i na globalnoj razini - predvodnici u kvaliteti usluga - kaže Renata Marević, direktorica Marina Punat grupe.
Zahvaljujući zelenoj i digitalnoj tranziciji te inovacijama. Uz ostalo, imaju i novi takozvani "travel lift" nosivosti 540 tona za brodove šire od 16 metara, a upravo razvijaju i autonomni robot za logističku potporu nautičarima.
- Za transport hladne vode ili prtljage, a istovremeno ćemo ga iskoristiti i za patrolu i nadzor plovila. Na globalnoj sceni još nema takvog robota - to je razvojni projekt - kaže Marević.
Istovremeno, kontinuirano ulažu i u edukaciju zaposlenika.
- Ove godine pokrećemo i novi projekt stipendiranja gdje želimo privući mlade ljude i privući lokalno stanovništvo. Za sada nismo imali potrebe zapošljavati radnike trećih zemalja i radimo na tome da tako i ostane - kaže Ivona Žorić, voditeljica ljudskih potencijala i menadžerica kvalitete u Marina Punat grupi.
- Puno je lakše raditi u poznatom okruženju, nego zapošljavati osobe koje dolaze iz daleka, kaže Marević.
Formula nautičkog turizma stoga više nije samo praćenje europskih trendova, već i stvaranje vlastitih, i uspjeh - neće izostati.
Predsjednik Udruženja nautičkog turizma HGK Sean Lisjak kaže da su pripreme, kao i svake godine, u punom jeku.
- Nadamo se još jednoj dobroj pripremi sezone, a samoj sezoni reći će sami nautičari, a naročito segment nautičkog turizma charter kao takav, koji će biti zasebna tema i pod posebnim povećalom - rekao je Lisjak.
Podaci za prošlu sezonu kažu da smo ipak zabilježili određeni pad noćenja.
- Nažalost, podaci koje imamo za ovaj rani booking su na tragu toga da imamo ipak malo manji booking - rekao je Lisjak.
- Grčka, kao jedna od naših konkurentskih zemalja, odnijela je dio tog kolača. Rano je još naravno za suditi, ali moramo priznati da kaskamo u nekim stvarima, a to je prvenstveno kod charter segmenta - dodao je.
Lisjak je rekao i da je "percepcija skupoće hrvatskog Jadrana i turističke usluge kod nas dala danka", zbog čega će ove godine vjerojatno cijena biti jedna od presudnih faktora pri odabiru destinacije.
- Još je rano, ali pratimo i bit ćemo oprezniji nego prošle godine - dodao je.
Poručio je, međutim, da se ne brine za kontinuitet dolaska redovnog broja klijenata, a rekao je i da će Grčka ove godine definitivno biti jeftinija.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev