>
  3 min. čitanja

Kako se grade i održavaju objekti sigurnosti plovidbe na Jadranu?

Kako se grade i održavaju objekti sigurnosti plovidbe na Jadranu?
Foto: Plovput

SPLIT - Na našem prelijepom Jadranu zasigurno ste puno puta uočili razne vrste objekata pomorske signalizacije. Jeste li se kad zapitali i koliko ih uopće ima duž Jadrana? Ima ih preko 1200, a čine ih obalna i lučka svjetla, svjetleće i signalne oznake, svjetleće i signalne plutače te naravno, naši prekrasni svjetionici. No tko te objekte izgrađuje i održava? Odgovor smo pronašli u tvrtki Plovput d.o.o., u čijem sklopu djeluje i Sektor za izgradnju i održavanje, u njihovoj internoj komunikaciji nazivan kao Baza.

Sektor za izgradnju i održavanje - Baza Plovputa

Baza se nalazi u Splitu, na predjelu Stinice i sastavljena je od odjela za radio-elektrotehničke poslove, brodo-strojarske poslove, hidro-građevinske i nautičke poslove. Na toj lokaciji uz odjele neophodne za obavljanje radova iz djelokruga samog Sektora, nalazi se i operativna obala na koju se privezuju i opskrbljuju plovila Društva koja su važan segment u samoj izgradnji i održavanju objekata sigurnosti plovidbe.

U većem periodu godine, posebice u onom ljetnom, većinu djelatnika rijetko možete zateći na već spomenutoj lokaciji u Splitu, njihovo radno mjesto je terenske prirode.

Od rukovodećeg kadra u Sektoru za izgradnju i održavanje nam je rečeno kako se radovi tijekom godine uglavnom odvijaju planski te se vrše radovi sukladno Programu rada Društva i Planu rada samoga Sektora, ali kako inače i biva u životu, ne može se sve odvijati prema planu te se shodno tome odvijaju i radovi na raznim intervencijama, a sve kako bi se razina sigurnosti plovidbe na Jadranu održala na najvišoj razini.

“Ima tu posla“, reklo bi se u našem narodu, ali dobra organizacija i vrijedni ljudi u tvrtci su temelj svega, a vrlo bitan segment je sinergija odjela i sektora koji djeluju unutar Plovputa, kako nam ističu u Sektoru za izgradnju i održavanje koji je bio naš domaćin.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

OTKRIVAMO Ministarstvo financija kaznilo Plovput jer iznajmljuju svjetionike kako bi ih održavali!
Čim su svjetionici bili napušteni, sud prirode pokazao je svoje. Sve što nije bilo prirodno vrlo brzo je počelo propadati. I gotovo je nevjerojatno kojom brzinom, jer svjetionik nije prirodan, već čovjekov odabir na surovoj hridi. Čovjek ga, dakle, treba i održavati. Tako su bar razmišljali graditel…
Hrvatska danas ima samo 24 svjetioničara - Kako funkcionira Plovput u 21. stoljeću?
Cijeli život dolazim na splitsku Obalu Lazareta, gdje su se već kroz moja četiri desetljeća, kako se sjećam, izmijenili silni direktori, no jedna konstanta je ista; prekrasan pogled na Split, njegovu luku i akvatorij, te činjenicu da vas ispred ureda direktora ljubaznošću i osmjehom dočeka s…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.