>
Navikli smo već da se ljudi na svašta žale. Kod otoka je to najčešće nedovoljna povezanost ili kašnjenja, no ovaj put donosimo nešto sasvim drugačije. Naime, putnici su Jadrolinijinim katamaranom Jelena prezadovoljni, ali, pogodit ćete, opet nešto ne valja. Brod je, kako kažu, jako brz, pa stiže i prije nego li to stoji u plovidbenom redu. Pitaju se što onda čekaju u luci sljedećih 20-ak minuta, umjesto da krenu odmah? Iz Jadrolinije su odgovorili na ovaj upit...
- Obraćam Vam se s temom za koju smatram da jedino Vi možete kvalitetno obraditi. Naime, radi se o katamaranskoj liniji Split - Bol - Jelsa. Proteklih godina na navedenoj liniji izmjenjuju se razni katamarani, čiji je prosjek duljine putovanja na navedenoj liniji bio cca 2 sata. Dolaskom, a tako nedavno i odlaskom (prodajom) katamarana Vida, putovanje je bilo nesto kraće i znatno ugodnije.
Trenutno vozi katamaran Jelena, što je definitivno najbolje što se moglo priuštiti i otočani sa pravom i konačno uživaju u ugodnoj i brzoj vožnji, pa tako nerijetko kada to vremenski uvijeti dozvoljavaju, putovanje iz Jelse do Splita traje svega 1 h i cca 20 min sto je u usporedbi sa ranijih 2 sata znatan napredak.
Ali da loša organizacija, robovanje administraciji ili ne znam koji razlozi mogu pokvariti sreću otočana i s najboljim katamaranom Jelena, da i to je moguće - smatra otočanin koji nam šalje ovo pismo i obrazlaže:
Kako i zašto ? Uzet ćemo primjer današnjeg putovanja Split - Bol - Jelsa. Sve krasno i brzo, katamaran dolazi u Bol gasi motore i tu ostaje vezan narednih cca 20 minuta.
Za to vrijeme je mogao skoro dva puta doći do svog konačnog odredišta Jelse. Putnici u njemu ne znaju što i koga čeka, jer to se događa uvijek kada vozi malo brži katamaran. Dakle, imate li brži katamaran morate čekati u Bolu jer je katamaran brz!? - pita se ovaj putnik.
- Pitanje je ima li itko razuman da racionalno postavi parametre u organizaciji jedne linije? Odgovor će vjerovatno biti da je katamaran čekao vrijeme po vplovidbenom redu, pa promijenite plovidbeni red, u Bolu i onako gotovo pa nitko ne ulazi za Jelsu. Je li moguće da u 2025. godini robujemo administraciji tzv. plovidbenog reda na štetu onih koji putuju najduže? Sve što sam gore naveo je iskustvo nezadovoljstvo nekolicine putnika koji su danas putovali - zaključuje.
Iz Jadrolinije vrlo brzo stiže i odgovor:
- Linija 9603 Split – Bol – Jelsa državna je linija s obvezom javne usluge, a uvjeti njenog održavanja definirani su koncesijskim natječajem. Minimalna brzina propisana za ovu liniju iznosi 25 čvorova, sukladno čemu je Agencija za obalni linijski pomorski promet definirala i red plovidbe.
Trenutno liniju održava katamaran Jelena, koji može postići nešto veću brzinu, zbog čega u Bol stiže ranije od planiranog reda plovidbe. Međutim, kako se radi o liniji s rezervacijama za točno određeni polazak – što je i navedeno na svakoj prijevoznoj karti – raniji odlazak iz Bola ne bi bio u skladu s koncesijskim ugovorom. Osim toga, to bi moglo uzrokovati poteškoće putnicima koji su kartu kupili za određeni polazak.
Česte izmjene reda plovidbe ovisno o katamaranu na liniji mogle bi dovesti do nesnalaženja putnika i potencijalnih propuštanja linije, što nam nikako nije u cilju. Važno je naglasiti da, unatoč čekanju u Bolu, svi putnici stižu na odredište prema definiranom redu plovidbe ili čak nešto ranije.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev