>
RIJEKA – U riječkom Brodogradilištu Viktor Lenac radi se bez zastoja, a plaće se redovito isplaćuju. Na čelu Uprave ove kompanije je Aljoša Pavelin, koji je za tportal komentirao stanje u Uljaniku. On odgovara kako rad uprava drugih kompanija ne komentira jer ‘niti je to pristojno niti raspolaže takvim informacijama koje bi opravdale’ njegov komentar.
– Ono što mogu komentirati je ukupna atmosfera koja se stvara u društvu oko krize u Uljanik grupi. ‘Nesreću’ nikad ne uzrokuje jedan, nego cijeli niz čimbenika i povezanih događaja. Preduvjeti ove ‘nesreće’ razvijali su se nekoliko godina i svi relevantni čimbenici, uključujući vlasnike koji su odgovorni za nadzor poslovanja kompanije, sindikate koji su sjedili u NO-u te državu koja je dala poprilična jamstva, nisu reagirali dok nije postalo prekasno. Ako pogledate slične događaje u svijetu, u bližoj i daljoj povijesti, svi su imali vrlo slični tijek, odnosno obrazac.
U nastavku Pavelin ističe:
– Jesu li svi čimbenici, uključujući Upravu, mogli i trebali reagirati bolje? Sigurno da jesu, ali lako je to tvrditi iz današnje perspektive.
Postavit ću hipotetsko pitanje – što bi bilo da je ova Uprava prije četiri godine odlučno nastupila sa stavom da se, uz procesno-organizacijske i tehnološke promjene, restrukturiranje mora obaviti smanjivanjem broja zaposlenih za 50 posto, uvođenjem fiksno/varijabilnog modela plaće, uvođenjem značajno strožje radne discipline i brzih otkaza za nerad? Kako bi reagirali ostali čimbenici? Populizam i demagogija su vrlo opasne pojave u društvu, posebice ako prevladaju, a tome nažalost upravo svjedočimo. Te su pojave u biti refleks nemoći društva da se uhvati u koštac s problemima bez kalkuliranja i nazove stvari pravim imenom.
Moramo se mijenjati, svi, iz temelja… – poručuje Pavelin, pitajući se na kraju:
Postoji li rješenje za krizu u Uljanik grupi?
– Sigurno da postoji, ali je ključno nedvosmisleno utvrditi koji je konačni cilj, odnosno što se želi postići. Moj je dojam da to još nije utvrđeno, odnosno da postoje interesne skupine koje nemaju isti cilj. Spašavanje radnih mjesta nije i ne može biti cilj, već isključivo posljedica dobre strateške odluke. Trebamo se početi baviti uzrocima, a ne posljedicama – zaključuje Pavelin.
Osnovna djelatnost, kako se navodi na službenim stranicama Brodogradilišta Viktor Lenac, mu je remont, a godišnje naprave oko 80 projekata na brodovima svih vrsta i veličina, od tankera i brodova za rasute terete do onih za prijevoz ukapljenog plina, ali i putničkih te vojnih brodova.
Prema podacima Poslovne Hrvatske, prošle godine uprihodili su 521,23 milijuna kuna dok im je dobit iznosila 45,6 milijuna kuna. U ovom je brodogradilištu lani, prema istim podacima, bilo zaposleno nešto više od 500 radnika, piše tportal.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev