>
KORČULA - Od proteklog četvrtka, središnji dio otoka Korčule (Brna. Smokvica, možda i Čara, Zavalatica) nema signal za mobitel i internet preko A1 mreže - javljaju nam čitatelji s Korčule. Ispitali smo i o čemu se radi.
- Iz A1 su rekli da je u kvaru bazna stanica, ali ne žele dati nikakve dodatne, konkretnije informacije o stanju na terenu, o tome koliki je kvar i kada se otprilike može očekivati da ćemo ponovno imati signal. Ovakav je problem A1 na otoku Korčuli imao i ranije, već je više puta zbog kvara bio prekid u isporuci usluge, ali je do sad taj prekid trajao najviše jedan dan, nikada ovoliko.
Osim očitog problema koji imamo jer već puna 3 dana ne možemo koristiti mobitelni internet, dodatni je problem i to što nam iz A1 ne žele dati nikakve informacije niti ponuditi pomoć, alternativu, naknadu, bilo što.
Na upit o postupku raskida pretplatničkog ugovora zbog nemogućnosti korištenja usluge, iz korisničke službe rekli su da redovni prekid ugovora podrazumijeva penalizaciju, kako je određeno samim ugovor, a za ovakve izvanredne situacije korisnici mogu probati poslati zahtjev za prekid ugovora, čije rješavanje može trajati i do 15 dana, i zahtjev naravno može biti odbijen. Tako da izgleda da A1 ni na kakav način neće snositi ni odgovornost ni posljedice zbog ovog kvara i nemogućnosti korištenja usluge - poručuje ogorčena čitateljica s Korčule.
Od operatera smo doznali i što se dogodilo:
"Do prekida rada A1 bazne stanice na lokaciji Brna Korčula došlo je uslijed radova treće strane prema kojoj je opetovano komunicirana potreba da se poteškoće otklone čim prije. Ispričavamo se svim korisnicima zbog nemogućnosti korištenja A1 mreže i radimo na adekvatnoj kompenzaciji usluge o kojoj ćemo uskoro obavijestiti naše korisnike. "
Kvar je, u međuvremenu, nakon našeg upita otklonjen, te su nam naknadno iz A1 potvrdili da od 10 sati u ponedjeljak, 1. travnja internetska i mobilna veza na otoku funkcionira normalno.
"Usluge su od jutros dostupne svim našim korisnicima. Ispričavamo se svim korisnicima zbog nemogućnosti korištenja A1 mreže i radimo na adekvatnoj kompenzaciji usluge o kojoj ćemo uskoro obavijestiti naše korisnike", poručili su iz A1.
Što se tiče raskidanja ugovora ukoliko operater ne izvršava ugovorenu uslugu, upit smo poslali i Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti, koja nam je odgovorila sljedeće:
"S obzirom da nam nije poznato o kojoj se konkretno lokaciji i korisniku radi, HAKOM na žalost ne može detaljno odgovoriti na Vaš upit niti izvršiti provjeru kod operatora, međutim, možemo odgovoriti na onaj dio Vašeg upita koji se odnosi na korisnička prava prilikom sklapanja i raskida ugovora kao i upoznati Vas s mogućnostima koje korisnik ima prije zasnivanja ugovora kada su u pitanju usluge u mrežama pokretnih komunikacija.
Zbog tehničkih karakteristika pokretne mreže, pristup internetu putem pokretne mreže se može koristiti na bilo kojoj lokaciji koja je pokrivena mrežom operatora, ali operatori ne mogu garantirati određenu kvalitetu ugovorene usluge. Naime, korisnik sklapanjem ugovora pristaje na mogućnost da usluge neće biti dostupne u svako doba i na svakom mjestu. Loša kvaliteta usluge u pokretnoj mreži ili kvar na određenom području, za razliku od nepokretne mreže, ne predstavlja valjan razlog za raskid ugovora bez naplate naknade u slučaju da korisnik ima aktivnu ugovornu obvezu. Kako smo i naveli, s obzirom na tehničke karakteristike pokretne mreže, operatori korisnicima usluga ne garantiraju dostupnost usluga u svako vrijeme i na svakom mjestu.
Nadalje, ukoliko se korisnik odluči raskinuti uslugu uz plaćanje naknade ukoliko je aktivna ugovorna obveza preporučamo prije raskida ugovora provjeriti iznos naknade koju im je operator obvezan dostaviti u zatraženom obliku u roku od 2 radna dana. Operatori su obvezni omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na način na koji omogućavaju sklapanje ugovora (telefonom, pisanim ili elektroničkim putem), a sukladno svojim općim uvjetima (u pravilu, podnošenjem jasnog pisanog zahtjeva za raskid ugovora uz identifikacijski dokument).
Po primitku zahtjeva za raskid ugovora, operator mora postupit po zahtjevu neovisno o dugovanju korisnika i to u nepokretnoj mreži u roku od 5 radnih dana te u pokretnoj mreži u roku od jednog radnog dana od dana u kojem je raskid zatražen", stoji u odgovoru HAKOM-a.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev