4 min. čitanja

TIJAT Omiljeni brod fanovi očajno žele spasiti, Šibenik ga želi posvojiti, u Jadroliniji samo kažu: "1. srpnja Ide u mirovinu!"

TIJAT Omiljeni brod fanovi očajno žele spasiti, Šibenik ga želi posvojiti, u Jadroliniji samo kažu: "1. srpnja Ide u mirovinu!"
Foto: Neven Jović

ŠIBENIK - Zakuhalo se ovih dana oko jednog starca. Jadrolinijin brod Tijat, izgrađen danas već daleke 1955. godine od 1. srpnja ide u zasluženu mirovinu. No, njegove kvalitete ne zaboravljaju ljudi koji o njemu desetljećima ovise. Žele ga, naime, sačuvati od rezališta i zadržati tamo, gdje je najomiljeniji - u svom Šibeniku.

Motorni brod Tijat je klasični putnički brod za lokalne linije u sastavu flote hrvatskog nacionalnog brodara Jadrolinije. Izgrađen je 1955. godine u brodogradilištu Brodosplit. Do 1991. plovio je pod imenom Ohrid nakon čega je preimenovan u Hrid. Sadašnje ime dobio je 1997. godine. Što je stariji, otkrivaju ga ga sve mlađe generacije, a i mnogi stariji ga vole više nego neke nove brodove i trajekte koji pristižu u Jadrolinijinu flotu. Mnogi su s Tijatom odrastali, a brod s dušom je dobio svoje poklonike i na Facebooku u grupi “Tijat u srcu“.

Dužina mu je 37,6 m, širina 7 m, a gaz 2,4 m. Maksimalna brzina plovidbe mu je 12 čvorova, a kapacitet 300 putnika. Ima i još dva blizanca. No brodu Premudi, kako čujemo ovih dana, u lošinjskom brodogradilištu planiraju ugraditi Tijatovo srce, nepoderivi motor Sulzer 6 TW 24, kakvi se u svijetu više ne proizvode.

Foto: Saša Jurat

Sastanak sa županom i gradonačelnikom: "Brod koji je potreban Šibeniku"

Strahuju tako njegovi ljubitelji, kojih nema mali broj, da će to biti konačan kraj njihovu ljubimcu. Upravo su se stoga pripremali na prosvjed u Šibeniku, no umjesto prosvjeda, sjeli su za stol najprije s delegacijom Šibensko-kninske županije, a onda i Grada Šibenika. Neslužbeno doznajemo da su sve strane odlučne u želji da zadrže ovaj brod za sebe. Nepoznato nam je doduše, bi li ga kupili ili dobili na poklon, no kažu nam da postoji dobra volja i od Ministarstva kulture, ali i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se ovaj brod u Šibeniku trajno zadrži.

- Prošlog tjedna je održan sastanak sa šibensko-kninskim županom, gospodinom Marko Jelićem. I on i gradonačelnik Šibenika Željko Burić su se složili da je Tijat brod koji je potreban Šibeniku te bi se upotrijebio kao dodatak projektu šibenskih tvrđava.

Šibeniku je potreban brod koji bi održavao linije za kupalište Jadriju,posjet muzejima na Zlarinu i Krapnju kao i tvrđavi Sv. Nikole na ulazu u Kanal sv.Ante. Tijekom sastanka, gradonačelnik i župan su se čuli telefonom i potvrdili zajednički stav da se Tijat preuzme ostane u šibenskom okružju te služi za navedene projekte. Također je bilo razgovora da se Tijat sačuva sa odriginalnim motorom što bi bio posebno dobar potez jer bi time brod ima puno veću vrijednost.

Uglavnom, za sada se čini da je ispred Tijata budućnost i to svijetla i čeka se naravno službeni epilog. To bi bio hvale vrijedan potez grada Šibenika i Županije Šibenske jer do sada nijedan brod nije sačuvan na taj način. Priču olakšava činjenica da u EU fondovima postoje stavke baš za takve projekte. Tijata bi svakako trebalo sačuvati za buduće generacije,kao spomenik brodogradnje i pomorstva u Hrvata, koji su kao prekaljeni pomorci plovili i još plove na svim morima te brodovima svih kategorija - kaže nam član grupe Tijat u srcu i tajnik udruge pomorskih kapetana i časnika Šibenik, Saša Jurat.

Foto: Morski HR

Jadrolinija: "Tijat će zamijeniti Postira"

U Jadroliniji, doduše, nisu upoznati s ovim sastankom, ali smo im poslali upit, kako bi nam potvrdili koji su njihovi planovi s Tijatom, vade li mu motor i šalju li ga u staro željezo, te jesu li upoznati s gore navedenim inicijativama, odnosno, bi li ga bili voljni prodati ili ustupiti Šibeniku?

- Brod Tijat 1.7. ide u zasluženu mirovinu te će ga na zamijeniti brod Postira.
O daljnjim koracima vezanim za omiljeni brod, javnost će biti pravovremeno obaviještena - stoji u kratkom odgovoru iz Jadrolinije.

U kuloarima možemo tek doznati kako su inicijative za spas ovog broda doista aktualne i glasne, a i da se o tome intenzivno raspravlja, no službenog odgovora o konkretnim potezima zasad nismo dobili, ni iz Jadrolinije, ni iz Ministarstva mora, ni iz Ministarstva kulture.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

PETICIJA Sačuvajmo Tijat za budućnost kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima i otočanima
Sve se glasnije spominje da će dotrajali brodovi Postira, Premuda i Tijat koji broje zajedno gotovo dva stoljeća, u mirovinu. Barem što se tiče prijevoza putnika za nacionalnog brodara Jadroliniju. Pa iako su izuzetnih maritimnih sposobnosti, vrijeme ih je pregazilo. Sve više se kvare, prespori su z…
Dobri starac na remontu – Ovo je njegovih 37 metara povijesti | | Morski HR
ŠIBENIK - Motorni brod Tijat je klasični putnički brod za lokalne linije u sastavu flote hrvatskog nacionalnog brodara Jadrolinije. Izgrađen je 1955. godine u brodogradilištu Brodosplit. Do 1991.
Brod “Tijat” u prijedlogu za kulturno dobro RH: “Bilo bi dobro da bude Brod muzej” | | Morski HR
ŠIBENIK - Izvrsna vijest koja je oduševila sve Šibenčane i otočane stigla je ovih dana iz Konzervatorskog odjela. Putnički brod “Tijat” u postupku je predlaganja za uvrštavanje u Registar ku
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.