>
RIJEKA – Jučer je u Rijeku je doplovio “LNG Croatia”, ploveća jedinica za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (FSRU), ključni dio terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) u Omišlju na otoku Krku, a danas je stigao u remontno brodogradilište “Viktor Lenac”, kako bi se na njemu obavili svi potrebni završni radovi, kao i testiranja brodskih sustava.
– Brod će u Viktoru Lencu biti oko četiri tjedna, dok se ne završe svi radovi i ispitivanja, a nakon toga isplovit će kako bi ukrcao ukapljeni prirodni plin potreban za probni rad. U Omišalj će uploviti u drugoj polovici studenog, do kada će i kopneni dio terminala biti potpuno spreman za prihvat FSRU broda i za početak rada. Probni rad će trajati do kraja godine, a od prvog siječnja iduće godine Terminal kreće s komercijalnim radom i isporukama plina na tržištu – rekao je za Novi list Hrvoje Krhen, direktor LNG-a Hrvatska, tvrtke koja upravlja LNG terminalom na Krku.
Posada koja je stigla u Rijeku na brodu, na njemu će i ostati do završetka radova u »Viktoru Lencu«, ukrcaja tereta i dolaska broda u Omišalj. Nakon toga bit će obavljena smjena, a prema uvjetima za sufinanciranje projekta sredstvima Europske unije, na brodu, LNG terminalu, ubuduće će raditi isključivo hrvatska posada. Ukupno će na brodu raditi oko šezdeset pomoraca, u dvije »postave« koje će se izmjenjivati u pravilnim vremenskim razmacima, kakva je i inače praksa na FSRU brodovima u svijetu.
Dolazak LNG Croatia u Rijeku jučer je pozdravio Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja, ističući kako je riječ o jednom od najvažnijih projekata u energetskom sektoru u Hrvatskoj.
– Zadovoljan sam dinamikom radova i aktivnostima na izgradnji LNG terminala, kao i današnjim dolaskom FSRU-a koji je ujedno još jedan dokaz kako će najveći energetski projekt u Hrvatskoj biti dovršen u planiranom roku – rekao je Ćorić.
Oglasio se i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković koji kaže da je riječ o strateškom projektu koji će osigurati neovisnost hrvatskog tržišta u opskrbi plinom, ali i otvoriti nove mogućnosti za jačanje domaćega gospodarstva.
– Osim toga, važno je i što će na samom brodu raditi isključivo domaća radna snaga, kao i to što je cijeli projekt usklađen sa svim najvišim standardima zaštite i očuvanja okoliša. Činjenica da je za ovaj projekt osigurano i financiranje iz bespovratnih sredstava Instrumenta za povezivanje Europe, kao što je to slučaj i kod infrastrukturnih projekta koje provodimo na području Luke Rijeka, govori i o iznimnom značaju ovog projekta na europskoj razini – rekao je Butković.
Da će brod u Lencu provesti oko mjesec dana, ali i da je riječ o iskoraku ovog brodogradilišta na posve novo tržište brodova za prijevoz i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina, s obzirom da je riječ o prvom brodu tog tipa na kojemu će se raditi u Lencu, potvrdio je Bojan Kavazović, direktor prodaje i marketinga u remontnom brodogradilištu.
– Preinaka broda je izvedena u kineskom brodogradilištu, a u »Viktor Lenac« dolazi kako bi se obavili potrebni manji zahvati, prvenstveno vezani uz buduću logističku potporu brodogradilišta i asistenciju specijaliziranih servisera za novougrađenu opremu te puštanja broda u rad. Dokovanje broda sada nije predviđeno, ali nadamo se da će u idućih deset godina, koliki je minimalni rok predviđen za njegov rad u Omišlju, i o tome biti riječi te da će i taj dio posla biti povjeren nama. Namjera nam je da se bavimo održavanjem ovog broda, a time i da se pozicioniramo na tržištu LNG brodova, s obzirom da će oni, počevši od prvog siječnja iduće godine, redovito uplovljavati u naš akvatorij, kada terminal počne s radom. Očekujemo 25 do 30 brodova, LNG tankera, u Omišlju svake godine, što je za nas prilika da ugrabimo svoj dio kolača na tržištu remonta tih brodova. Računamo da bi to mogla biti dva do tri, a možda i više, remonta tog tipa brodova godišnje, što bi za nas bio velik iskorak. S ovim poslom dobivamo lijep dodatak našoj listi referenci i otvaramo novo tržište i to s Golarom, jednom od najvećih kompanija u prijevozu ukapljenog prirodnog plina i na tržištu FSRU brodova – rekao je Kavazović.
Ukupna vrijednost projekta izgradnje LNG terminala na Krku je 233 milijuna eura, od čega je nešto više od 101 milijun eura osiguran iz bespovratnih sredstava Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Sam brod, LNG Croatia, nabavljen je od brodarske kompanije Golar LNG, putem postupka javne nabave, za 159,6 milijuna eura, u što je bila uključena i konverzija iz LNG tankera u FSRU, ugradnjom postrojenja za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina i ostale potrebne opreme. Golar LNG je konverziju ugovorio s China State Shipbuilding Corporation (CSSC), odnosno u Huaron-Dadong brodogradilištu u blizini Šangaja, iz kojeg je brod prema Rijeci isplovio u drugoj polovini prošlog mjeseca. Kapacitet uplinjavanja ukapljenog prirodnog plina na LNG Croatia je 2,6 milijardi kubičnih metara godišnje.
LNG Croatia u Rijeku je uplovio pod zastavom Marshallovih otoka i tamošnjom lukom upisa Majuro. Iako je, prema fotografijama viđenim prilikom konverzije broda u kineskom brodogradilištu, kao luka upisa bio ispisan Split, u međuvremenu je to promijenjeno. Kako neslužbeno saznajemo, brod je na zastavu Marshallovih otoka stavljen privremeno, odlukom Golara, zbog međunarodne posade i dokumenata vezanih uz registraciju broda. Nakon obavljenih radova u Viktoru Lencu, očekuje se da će biti prebačen na hrvatsku zastavu i upisan u hrvatski registar brodova, javlja Novi list.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Plutajući terminal LNG Croatia stigao u Rijeku
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev