>
  4 min. čitanja

LNG Hrvatska gradi stanicu za pretovar ukapljenog plina u zadarskoj Gaženici

LNG Hrvatska gradi stanicu za pretovar ukapljenog plina u zadarskoj Gaženici
Foto: Boris Kačan

ZADAR - Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je postupak javne nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (UPP) i stlačenim prirodnim plinom (SPP) u zadarskoj Luci Gaženici.

Obavijest o pokretanju postupka nabave za usluge izrade idejnog projekta mjesta za opskrbu UPP-om i SPP-om, Luka Gaženica, Zadar, objavljena je na web stranicama LNG Hrvatske, a rok za dostavu ponuda je 17. listopada.

Prema podacima iz LNG Hrvatska, za taj projekt izrađena je studija utjecaja na okoliš te je na temelju studije u tijeku postupak procjene utjecaja na okoliš pri mjerodavnom ministarstvu, prenosi tportal.

Mjesto za opskrbu UPP-om i SPP-om sastojat će se od pristaništa za plovila sa opremom za prekrcaj UPP-a, spremnika UPP-a, punilišta vagon cisterni, punilišta cisterni za UPP i ISO kontejnera, punilišta vozila pogonjenih UPP-om i punilišta vozila pogonjenih SPP-om.

Mjesto za opskrbu obuhvatit će i protupožarni spremnik s pumpnom stanicom, trafostanicu, upravljačku zgradu, prometnice, ostala pomoćna postrojenja i sustave.

Foto: LNG Hrvatska

Lučka uprava o tome pojma nema

Kako se čini, Lučku upravu Zadar koja bi trebala izdati koncesiju, ništa se nije pitalo, piše 057.info.

Kada je ta vijest u svibnju puštena u javnost, svi koji su o ovome trebali biti dobro upućeni u Zadru ostali su zatečeni, uključujući predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, Božidara Longina.

Danas je to sve u skladu sa smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti UPP-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, kako to pravdaju u državnoj firmi LNG. Oni su odustali od lokacije Mlaka koji je najbliže terminalu na Krku i izabrali Zadar koji nema željezničku vezu za razliku od Ploča koje su također bile u igri.

Tu je pogodno političko tlo. Za Zadar je već izrađena Studija utjecaja na okoliš, potvrđuje medijima direktor Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen. Nadležni u Zadru s tim se nisu pohvalili - ipak je to inveticija od državnog značaja, koju istinabog, nisu oni ni doveli.

Metodom svršenog čina za zadarsku javnost, u medijima je obznanjeno da je LNG Hrvatska objavio natječaj za izradu Idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim i stlačenim prirodnim plinom u luci Gaženica.

Planiraju se i druga opskrbna mjesta

Na upit Hine planiraju li se i gdje druge opskrbne stanice iz tvrtke LNG Hrvatska su potvrdno odgovorili.

"Da, LNG Hrvatska razmatra mogućnost izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om čime bi se, sukladno smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti UPP-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, dodatno potaknuo razvoj tržišta UPP-om u Hrvatskoj".

Na pitanje o pripremama i provedbi povećanja kapaciteta LNG terminala u Omišlju, iz tvrtke LNG Hrvatska odgovorili su da su započele aktivnosti na povećanju kapaciteta tog terminala.

Prema podacima iz LNG Hrvatske, do sada je terminal u Omišlju, koji je počeo s komercijalnim radom u siječnju 2021., prihvatio 5,7 milijuna prostornih metara UPP-a, a u transportni sustav isporučio 3,4 milijarde prostornih metara prirodnog plina. Prihvaćena su 43 broda i 114 cisterni za prijevoz UPP-a.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Da LNG u Gaženici planira bunker stanicu za plin u Zadru nitko nema pojma | | Morski HR
Na vijest plasiranu na portalu Pomorac.hr o tome da je odlučene gradnje plinskog terminala u Gaženici, zadarska javnost ostala je iznenađena. I dok su jedni mislili da je to prvoaprilaska šala
Ukapljeni plin seli se u Zadar, do 2030. planirana izgradnja 11 punionica | | Morski HR
Četiri godine nakon donošenja Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin ministarstvo je u javno savjetovanje pustilo prijedlog izmjena iz kojega se iščitava namjera da se zaobiđe Luka Rijeka kao
Zadar će u roku 4 godine dobiti plinski terminal | | Morski HR
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a kroz Upravu za zaštitu prirode, preko Sektora za zaštićena područja i ocjenu prihvatljivosti, donijelo je Rješenje kojim je planirani zahvat
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.