>
  3 min. čitanja

Lučki kapetan iz Ploča o akcijama spašavanja: "Uvijek dajemo sve od sebe, ali se pitamo hoćemo li stići na vrijeme"

Lučki kapetan iz Ploča o akcijama spašavanja: "Uvijek dajemo sve od sebe, ali se pitamo hoćemo li stići na vrijeme"
Foto: navyworld/narod/ru / Ilustracija / Facebook

Tijekom ljetnih mjeseci veliki je promet domaćih i stranih jahti i brodica što povećava rizik od raznih nesreća i drži posebno “budnim” odgovorne za nadzor i upravljanje pomorskim prometom, traganje i spašavanje osoba u pogibelji na moru i sl.

Zna to i kapetan Joško Nikolić, lučki kapetan Lučke kapetanije Ploče, jedne od osam morskih kapetanija u Hrvatskoj i uz dubrovačku, jedine u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, piše Dubrovački vjesnik.

Joško Nikolić radno je iskustvo stjecao u Atlantskoj plovidbi Dubrovnik, Slobodnoj plovidbi Šibenik, bio je časnik na stranim motornim jahtama, ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe, zaštite mora i unutarnjih voda pri Ministarstvu mora, načelnik Sektora za tehničke standarde i inspekcijske poslove pri Ministarstvu pomorstva, predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Ploče, predsjednik UV HRB-a.

Obnašao je niz odgovornih dužnosti vezanih za sigurnost i razvoj pomorske djelatnosti i aktivno je sudjelovao u izradi zakonskih i podzakonskih propisa vezanih za pomorstvo u RH, te bio predstavnik Hrvatske u IMO-u, gdje se donose najznačajniji propisi i međunarodne konvencije vezane za sigurnost i razvoj prometa. Godine 2019. jednoglasno je izabran za predsjednika Vijeća lučkih kapetana RH.

Joško ovaj posao radi već 25 godina, a bogato iskustvo stjecao je i prije, 12 godina ploveći svjetskim morima. Priznaje da je stresan i zahtjevan jer se radi o ljudskim životima.

- Uvijek dajemo sve od sebe, ali kada krećemo u akcije spašavanja pitamo se hoćemo li stići na vrijeme. Raspolažemo sa dvije brodice za traganje i spašavanje i spremni smo isploviti u roku od 15-ak minuta nakon što dobijemo obavijest preko Nacionalne središnjice u Rijeci (MRCC), čija smo podružnica, ili od rodbine ili prijatelje nestale osobe, kao u slučaju potrage za nestalim surferom u Neretvanskom kanalu, kada je zbog zahtjevnosti potrage angažiran i helikopter - kaže Nikolić i prisjeća se brojnih akcija u kojima su njihovom zaslugom spašeni ljudski životi: lokalnog ribara kojeg je zahvatilo nevrijeme, osoba sa zapaljene jahte kod Neuma, kitera koje odnese vjetar itd. Nažalost, ne uspiju uvijek, kao prilikom dva smrtna slučaja u rijeci Neretvi u zadnjih manje od godinu dana.

Dežurna služba u Lučkoj kapetaniji Ploče radi 24 sata i pokriva se područje od granice Neuma do Općine Gradac u Makarskom primorju, sjevernu stranu poluotoka Pelješca, te po potrebi i šire. Imaju dvije ispostave, u Metkoviću i Trpnju.

Osim traganja i spašavanja, po čemu su prepoznati u javnosti, obavljaju važne inspekcijske poslove i rezultate prosljeđuju Državnom odvjetništvu i Trgovačkom sudu, kao npr. kada je 2018. tanker Sti Poplar udario u utvrdu operativne obale terminala za tekuće terete u Pločama i polomio je. Lučka kapetanija Ploče ima četiri odjela: za nadzor i upravljanje pomorskim prometom, za inspekcijske poslove, za pravne poslove i za upravne poslove.

Dosta posla imaju u luci Ploče, gdje daju zadnje odobrenje za slobodan promet. Pločanska luka je sa preko 260 hektara površine veća od svih luka od državnog značaja u RH (Rijeka, Split, Šibenik, Zadar, Dubrovnik) i kroz nju se obavljaju svi segmenti prometovanja roba i ljudi, preko putničkog, kontejnerskog, terminala za rasute terete, terminala tekućih i opasnih tereta.

Preglede stranih brodova u hrvatskim lukama mogu raditi samo za to kvalificirani inspektori (port state control – PSC). Nikolić ističe kako pri takvim pregledima najčešće pronađu falsificirane certifikate o zvanjima pomoraca, razne neispravnosti u tehničkom smislu, nepravilnosti pri kontroli pregleda sumpora u gorivu ili pri uzorkovanju balastnih voda.

Lučka kapetanija Ploče bila je prisutna kroz cijelo vrijeme izgradnje kapitalnog projekta Pelješkoga mosta i nadzirala gradnju na morskom području.

- Tijekom gradnje kineski izvođač imao je oko gradilišta mosta 18 plovila koje je tehnički trebalo nadzirati, te nadzirati zaštitu mora od onečišćenja s plovila. U tom periodu potpisao sam 65 rješenja o uplovljavanjima i isplovljavanjima brodova van lučkog područja. Uz to smo poduzimali i druge aktivnosti poput traganja za nestalim kineskim radnikom - prisjeća se Nikolić.

Među brojnim aktivnostima, tijekom ljetnih mjeseci djelatnici pločanske Lučke kapetanije provode koncentriranu kampanju vezanu uz sigurnost plovila, prvenstveno kontroliraju glisiranje 300 metara od obale, obavljaju nadzor plaža i kupališta, njihovo ograđivanje, provode kontrolu brodskih certifikata, prekrcanost putnika bordova, zaštitu onečišćenja s brodova itd.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.