>
  7 min. čitanja

"Marginalni" portal doznaje: Evo koliko je agencija Ankice Mamić zaradila od resora ministra Bačića, čijim se poznanstvom hvali - Osudila je i PR udruga

"Marginalni" portal doznaje: Evo koliko je agencija Ankice Mamić zaradila od resora ministra Bačića, čijim se poznanstvom hvali - Osudila je i PR udruga
Foto: N1 / Državna riznica / Vlada.gov.hr

PR agenciji Ankice Mamić koja se u kolovozu sastala s brodarima iz Krila Jesenice kako bi u sklopu posla vrijednog 100 tisuća eura podigla "narušen" PR zbog kontinuiranog pisanja o ilegalnim radnjama na moru od strane medija, pri čemu su posebno isticali Morski HR, kojeg kako je Ankica Mamić rekla na sastanku "treba marginalizirati", samo je u ovoj godini od strane različitih ministarstava i uprava isplaćeno 90 tisuća eura. Zanimljivo je da je od toga 75 tisuća iz Ministarstva državne imovine, odnosno resora ministra Branka Bačića, čijim se prijateljstvom na sastanku hvali.

Godina još nije gotova, pa ne sumnjamo da će biti izdašnija, no prošle godine je od države njena tvrtka tako ubrala 158,007 tisuća eura, od čega opet najviše novca iz Bačićevog ministarstva, točnije 56.291 eura.

Da budemo precizni, u prvih 8 mjeseci je, prema podacima Državne riznice, od različitih ministarstava i uprava zaradila 89,777 eura, od čega je čak 75.000 eura stiglo iz Ministarstva prostornog uređenja.

Javni su ovo podaci sa stranica Državne riznice, a koliko agencija zarađuje od drugih tvrtki, poput Croatia airlinese, s kojima je na sastanku i kazala da surađuje, ili pak drugim javnim tvrtkama, na ovim stranicama nije zabilježeno.

Podsjetimo, u sastanku kojeg su sudionici snimali, Ankica Mamić je brodarima spomenula da je jako dobra sa ministrim turizma Tončijem Glavinom i njegovom ženom, a onda je spomenula i Bačića

- Ja bih onda krenula u aktivnu komunikaciju prema dva ministarstva. Jedno je prometa i veza, drugo je Ministarstvo turizma, čiju bismo podršku tražili. Ja bih svakako išla prema potpredsjedniku Bačiću, on je s Korčule. Naša druga prijateljica ima kuću na Korčuli - rekla je Ankica Mamić u razgovoru s brodarima. 

0:00
/4:07

Bačićevom ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine poslali smo jutros upit da nam precizno navedu, koje su točno aktivnosti plaćene agenciji Integralni marketing i komunikacije d.o.o., kroz 2022., 2023. i 2024. godini iz resora njihova ministarstva i Središnjeg državnog ureda za obnovu? Naime, u opisu sa stranica Državne riznice stoji: „Usluge promidžbe i informiranja“ "Usluge tekućeg i investicijskog održavanja" i "Intelektualne i osobne usluge", no molimo da nam precizirate na što su točno, odnosno koje aktivnosti sredstva utrošena?

Ubrzo su nam i odgovorili...

Ministarstvo: "Imamo aktivna dva ugovora, evo na što se troše novci"

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine ima aktivna dva ugovora s agencijom Integralni marketing i komunikacije d.o.o. (koju zastupa direktor Ivica Mamić) a koje ugovore je Ministarstvo preuzelo stupanjem na snagu Zakona o izmjenama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave ("Narodne novine" broj 21/23) u veljači 2023. godine, odnosno kada je Ministarstvo preuzelo poslove, prava i obveze Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje.

Dakle, riječ je o ugovorima koji su sklopljeni u bivšem Središnjem državnom uredu za obnovu i stambeno zbrinjavanje 8. kolovoza 2022. godine u svrhu promidžbe i vidljivosti projekata sufinanciranih EU sredstvima:

  1. Ugovor o uslugama provođenja promidžbe i vidljivosti projekta „Obnova obiteljskih kuća u vlasništvu RH na potresom pogođenim područjima“ KK.12.1.1.01.0001 – Grupa 1

·         vrijednost ugovora 1.029.526,60 kuna odnosno 136.641,66 eura

·         ugovor je zbog nemogućnosti izvršenja svih planiranih aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta sporazumno produljen do 31. prosinca 2024. godine bez povećanja ugovorenih stavki

  1. Ugovor o uslugama provođenja promidžbe i vidljivosti projekta „Uklanjanje i izgradnja zamjenskih stambenih jedinica u vlasništvu RH na potresom pogođenim područjima“ K.K.12.1.1.02.0001 – Grupa 2

·         vrijednost ugovora 1.051.146,60 kuna odnosno 139.511,13 eura

·         ugovor je zbog nemogućnosti izvršenja svih planiranih aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta sporazumno produljen do 31. prosinca 2024. godine bez povećanja ugovorenih stavki

Aktivnosti predviđene ugovornim obvezama uključuju usluge promidžbe i vidljivosti  primjerice: izrada promo materijala, promotivnih tekstova, zakup medijskog prostora, izradu radio i TV spotova i sl.  

PORUKA IZ BRUXELLESA: “Prijetnje novinarima Morskog HR otmicom tretirat ćemo s velikom ozbiljnošću!”
Prijetnje novinarima Morskog HR koje su upućene nakon sastanka kriljanskih brodara s PR agenticom Ankicom Mamić stigle su i do Bruxellesa. Tako se o “marginalnom portalu”, kako ga je na sastanku s kriljanskim brodarima nazvala Mamićka, koju su brodari htjeli angažirati da im podigne rejting na način da omalovaže rad

Hrvatske udruge za odnose s javnošću: "Nije etički ni profesionalno"

Osuđuju li postupke Ankice Mamić, pitali smo i Hrvatsku udrugu za odnose s javnošću. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:

S obzirom na medijske napise i rasprave u javnom prostoru o navodnim prepiskama pojedinih brodara unutar njihove WA grupe, smatramo nužnim javno osuditi poruke neprihvatljivog sadržaja koje potiču narušavanje slobode govora i djelovanja te sigurnost medijskih djelatnika.

Kad je riječ o sastanku predstavnika Hrvatske udruge privatnih brodara sa stručnjakinjom iz PR agencije IMC, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) je stava da je angažman stručnjaka za odnose s javnošću, jednako kao i odvjetnika, legitimno pravo svakog pojedinca, organizacije ili udruga za medijsku, reputacijsku ili sudsku obranu. Uloga PR agencija je savjetovati klijente te oblikovati i unaprijediti njihovu komunikaciju sa svim zainteresiranim stranama, naravno u skladu s etičkim normama.

Dužni smo osvrnuti se na izjave predsjednika HND-a te jasno i nedvosmisleno stati u obranu struke za odnose s javnošću. Izjava da su PR agencije 'neprijatelji novinarstva' te da 'izlaze izvan svojih okvira jer više nisu glasnogovornici svojih klijenata' ukazuje na visoku razinu nerazumijevanja naše struke. Prema brojnim teoretičarima i praktičarima upravljanja organizacijama (managementa), suvremena definicija organizacije glasi: Organizacija jest komunikacija. I naravno da stručnjaci i savjetnici za odnose s javnošću već godinama (i desetljećima na tržištima cijele Zapadne Europe, ponajprije Njemačke, Ujedinjenog Kraljevstva ili SAD-a) aktivno sudjeluju u sukreiranju poslovnih politika svojih klijenata, 'kao da su dio Uprave', baš kako to tvrde u HND-u. I nastavit će sudjelovati.

Kako zaposlenici agencije IMC trenutno nisu članovi HUOJ-a, Sud časti HUOJ-a formalno ne može otvoriti postupak, ali može dati mišljenje koje prenosimo u nastavku.

Sud časti HUOJ-a istaknuo je etičku normu Hrvatskog etičkog kodeksa odnosa s javnošću (2023) koja naglašava profesionalnost stručnjaka: "Stručnjaci za odnose s javnošću nikada neće namjerno navoditi na pogrešne zaključke o tome što mogu ponuditi ili postići. Poštivat će pravila tržišnog natjecanja i izbjegavati izvanprofesionalne metode u cilju pridobivanja klijenta. Ne ulazeći u meritum sastanka između komunikacijske agencije IMC i Hrvatske udruge privatnih brodara, važno je izbjeći komunikaciju koja sugerira da poznanstva s donositeljima odluka, uključujući državne dužnosnike, povećavaju potencijalni uspjeh za klijenta. Implicitno sugeriranje da osobe na pozicijama moći prioritetno rješavaju probleme na koje ih upozoravaju poznanici, također nije u skladu s etičkim normama profesionalnosti.“ - U ime Upravnog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Mario Aunedi Medek, predsjednik.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

DOGOVARAJU INICIJATIVU ZA OTMICOM NAŠEG NOVINARA! Brodari angažirali PR stručnjakinju za 100 tisuća eura: “Pregazit ćemo Morski HR, blokirali bi i splitsku luku, ali... bez brige, dobra sam s Glavinom i Bačićem”
Brodari iz Krila Jesenice toliko su ljuti na tekstove Morskog HR, da su u nemogućnosti demantiranja jedne jedine vijesti argumentima, odlučili angažirati PR agenciju IMC i njihovu stručnjakinju Ankicu Mamić, a sve kako bi sebi poboljšali rejting u javnosti. Nije im pritom problem iskeširati ni sto tisuća eura, koliko spominju
PR Agencija traži ispravak članka o sastanku s brodarima
Ankica Mamić je preko Odvjetničkog društva Mateša & Kapitan d.o.o. temeljem članka 40. Zakona o medijima podnijela zahtjev za ispravak informacija, odnosno navoda kojima su, kako tvrdi, povrijeđena prava i interesi podnositelja zahtjeva trgovačkog društva Integralni marketing i komunikacije d.o.o. i Ankice Mamić. Tvrde da su objavljene
Morskom HR se očitovali iz Vlade: “Mamić se ni u kojem trenutku nije obratila ministru Bačiću, a ministar Glavina je poznaje s protokolarnih događanja”
O slučaju sastanka Ankice Mamić i udruge brodara iz Krila Jesenice u kojima se Mamić pozivaa na poznanstva s ministrima Brankom Bačićem i Tončijem Glavinom, očitovali su se na upit Morskog HR i iz Vlade Republike Hrvatske: - Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine nema nadležnost u tematici koju
HND oštro osudio prijetnje novinarima Morskog HR: “Posebno je neprihvatljiv dio koji se odnosi na ‘peglanje’ imidža brodara poznanstvom s ministrima!”
Hrvatsko novinarsko društvo (HND) vrlo opasnim ocjenjuje prijetnje koje su upućene novinaru i glavnom uredniku portala Morski.hr Jurici Gašparu, kao i skandalozni sastanak privatnih brodara s vlasnicom PR-agencije iz kojeg se da iščitati potencijalno trgovanje utjecajem, odnosno utjecaj na medije radi objave poželjnih sadržaja. HND od policije očekuje da
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.