>
  2 min. čitanja

Međunarodna pomorska organizacija ponovo postrožava ekološke ciljeve za pomorska goriva

Međunarodna pomorska organizacija ponovo postrožava ekološke ciljeve za pomorska goriva
Foto: Freepik/Ilustracija

Umjesto smanjenja emisija za 50% do 2050., pomorski promet emisije sada cilja smanjiti za 80%.

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postigla je dogovor o reviziji strategije za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova iz 2018. Sporazum je prekretnica za smanjenje ugljičnog otiska međunarodnog pomorskog prometa i osiguravanje da sektor pomorskog prometa pošteno pridonosi postizanju ciljeva Pariškog sporazuma, razmjerno svom udjelu od tri posto u globalnim emisijama.

Revidirana strategija za 2023. postavlja cilj neto nulte emisije s brodova do ili oko 2050., tj. blizu 2050. To je veliko povećanje ambicije u usporedbi s postojećom strategijom iz 2018., koja je imala za cilj smanjiti emisije s brodova u istom vremenskom razdoblju za 50%. Krivulja s indikativnim kontrolnim točkama postavljenim za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova za najmanje 20%  ​​u usporedbi s razinama iz 2008., za 30% do 2030. i za najmanje 70% do 80% do 2040. bila je također dogovorena.

Barem 5% goriva bez emisija

Strategija također postavlja važan cilj korištenja najmanje pet posto tehnologija, goriva i/ili izvora energije bez emisija, goriva i/ili izvora energije s nultom ili gotovo nultom emisijom do 2030. godine. Time se šalje jasan signal brodskoj industriji i industriji goriva te potiče potrebne odluke o ulaganjima i izbor goriva, naglašava IMO.

Osim toga, postignut je dobar napredak u mjerama za provedbu ciljeva. IMO je postigao konsenzus da bi takve mjere trebale biti usvojene do 2025. i trebale bi uključivati ​​standard koji regulira postupno smanjenje intenziteta stakleničkih plinova brodskih goriva, kao i mehanizam za određivanje cijena emisija stakleničkih plinova u pomorskom prometu. Mjere će biti osmišljene na temelju sveobuhvatne procjene utjecaja, kojom će se osigurati da učinkovito smanjuju emisije iz sektora.

Razine ambicija i indikativne kontrolne točke uzimaju u obzir emisije brodskih goriva tijekom životnog ciklusa s ciljem smanjenja emisija unutar granica energetskog sustava međunarodnog pomorskog prometa, čime se sprječava prijenos emisija u druge sektore.

U tom smislu, Europska komisija pozdravlja odobrenje smjernica o intenzitetu stakleničkih plinova tijekom životnog ciklusa brodskih goriva, koje pružaju čvrstu osnovu za buduće godine i osiguravaju smanjenje emisija. Europska komisija spremna je raditi s državama članicama EU-a i drugim strankama IMO-a na provedbi plana u skladu s temperaturnim ciljem Pariškog sporazuma, piše Energetika.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.