>
  5 min. čitanja

Mladić s Lastova (26) preminuo - Po orkanskom jugu prevozila ga posada Marka Pola: "Helikopter po ovome nije mogao letjeti, a brzoj brodici trebalo bi 4 sata..."

Mladić s Lastova (26) preminuo - Po orkanskom jugu prevozila ga posada Marka Pola: "Helikopter po ovome nije mogao letjeti, a brzoj brodici trebalo bi 4 sata..."
Foto: Damir Jerkov

LASTOVO - Na Facebook grupi 'Putnički brodovi na Jadranu' jedan od administratora objavio je tragičnu, a kasnije i potvrđenu vijest da je 26-godišnjeg mladića s Lastova spašavao Jadrolinijin trajekt Marko Polo. Povuklo se pitanje odgovornosti službi koje su plaćene da resursima koji postoje,

"Gdje su bile službe osnovane i opremljene adekvatnim plovilima i letjelicama koje su specijalizirane za ovakve intervencije? Gdje su helikopteri kojima se tako često hvale MUP i MORH? Nabavljeni su brzi gliseri za hitan medicinski prijevoz, navodno idu 40 čvorova, podnose more 5 i jače. Pa, gdje su bili, tko ih to nije i zašto angažirao? Gdje su Modrulji iz Obalne Straže RH? Policijski brodovi spavaju u Lori!? Gdje su helikopteri Blackhawk kad ne voze Milanovića? Pa i MI8 ili oni najnoviji, namjenski nabavljeni? Sve je to bilo umrtvljeno, uspavano jakom južinom, čekali su da netko drugi to odradi? Čekalo se da dođe 'pruga' iz Splita, trajekt Marko Polo s kapetanom i da on spašava stvar s brodom koji ide nekih 16 čvorova? Naklon do poda kapetanu i posadi", objavljeno je u ovoj grupi.

Glavni operativac Jadrolinije je za Morski HR potvrdio akciju transporta:

- Jučer navečer u 23.45 trajekt Marko Polo je na poziv centra 112 izvršio transport bolesnika na relaciji Ubli (Lastovo) - Vela Luka. Navodno je pacijent bio u kritičnom stanju, budući da je bilo orkansko jugo, nije bilo druge opcije transporta. Nemam informacija o stanju pacijenta nakon transporta.

Nažalost, mladić je preminuo jutros u Općoj bolnici Dubrovnik, nakon sinoćnjeg transporta. Mladić je dalje prebačen do Orebića, a potom do dubrovačke bolnice gdje je, danas, nažalost preminuo. 

Kapetan s posadom Marka Pola odmah su priskočili u pomoć: "Zbog orkanskog juga nije postojala mogućnost za dići helikopter"

Kapetana broda 'Marko Polo'  Sandro Rundić, čija je ekipa priskočila u pomoć i spašavala životno ugroženog mladića opisao je pak za Dubrovački dnevnik što se zapravo sinoć dogodilo. Kako kaže, helikopteri nisu mogli letjeli zbog snažnog vjetra, a i brodovi Lučke kapetanije, kao i brodice za hitni medicinski prijevoz, bili su u Dubrovniku. A 'Marko Polo' je baš pristao u lastovsku luku kad je stigao poziv za hitni medicinski prijevoz.

- Održavali smo redovnu liniju i oko 23:00 sati smo došli u Ubli. Nakon toga nas je kontaktirala dežurna liječnica na Lastovu kako imaju problem i kako im treba prijevoz za pacijenta. Kazali su kako zbog vremenskih neprilika ne postoji mogućnost za dići helikopter. Nakon toga nas je kontaktirao službeno i Centar 112, a zvali su nas i iz Kapetanije. Mi smo bili spremni i odmah smo krenuli čim smo preuzeli pacijenta. S njim su bile dvije doktorice, medicinski tim, vozač i majka pacijenta - izjavio je kapetan Rundić.

Kaže kako su oko 1:15 sati bili u Veloj Luci. Mladić se nastavio prevoziti dalje do Opće bolnice Dubrovnik, a 'Marko Polo' se oko 3 i po' vratio u Ubli. Da bi u 4 i po' ponovno isplovio na redovnoj liniji.

To nam je ustvari bila dužnost, zato smo tu. Imamo već takvih iskustava i možemo lako procijeniti što brod može, a što ne može - kazao je Rundić koji u ovom herojskom činu ne vidi ništa neobično. No, trebalo je i znati i moći po nevremenu brzo reagirati i pružiti potrebnu pomoć za što cijela ekipa, bez obzira na tužan ishod, ipak zaslužuje sve pohvale.

"Brzoj brodici bi trebalo četiri sata do Lastova i natrag i izgubilo bi se puno vremena"

Dubrovački dnevnik je kontaktirao i ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije Luku Lulića koji je kazao kako su optužbe kako se nije reagiralo navrijeme zapravo neutemeljene.

- Istina je kako je mladića do Vela Luke prevezao 'Marko Polo' radi nepovoljnih vremenskih uvjeta. Helikopteri nisu mogli letjeti. Zatražen je hitni prijevoz za pacijenta i logično je da ga je prevezao brod koji je tada bio u Luci Ubli, koji je dovoljno velik i na kojem se može pomoći pacijentu. Sve ostalo su neutemeljene spekulacije koje ne bih komentirao - kazao je Lulić.

Objasnio je kako je brza brodica namijenjena ovakvim slučajevima bila u Dubrovniku i kako bi joj 'trebale četiri ure do Lastova i natrag'. Tako bi se, objašnjava Lulić, izgubilo puno vremena, a 'Marko Polo' koji je već bio na Lastovu, bio je najbrža opcija.

- Oba doktora s Lastova su bila na licu mjesta i, s obzirom na stanje pacijenta i uvjete na moru, procijenili su kako je taj brod najbolja opcija. Ako vam trebaju četiri ure do Lastova i natrag brzom brodicom po ovakvim vremenskim uvjetima, a to su mali brodovi, onda je jasno kako to nije opcija. Helikopteri, nažalost, nisu mogli letjeti i stoga u ovim okolnostima ne možete ostvariti 'zlatni sat' - zaključuje Lulić.

Podsjetimo, ovo je drugi hitni medicinski prijevoz posade trajekta Jadrolinije u samo nekoliko dana. U prethodnoj situaciji posada Petra Hektorovića prevozila je trudnicu do splitske bolnice iz Visa i ta priča je nasreću sretno završila, dok ova, nažalost, nije.

Obitelji preminulog mladića redakcija portala Morski HR izražava najdublju sućut!

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Trudnica nije rodila na brodu, ali je sretno stigla do Splita - Posada Hektorovića jutros ponovno po jugu isplovila za Vis
SPLIT/VIS - Jadrolinijin trajekt Petar Hektorović je u petak navečer obavio hitan medicinski prijevoz, kad je, kako smo već pisali, po olujnom jugu isplovio za Split. - Trudnica nije rodila na brodu, ali sve je proteklo u najboljem redu - doznajemo iz Jadrolinije. Treba izdvojiti da je zapovjednik Hektorovića
Ploča o brzoj brodici je tu, ali brze brodice nigdje! - Lastovska liječnica: “Na najudaljenijem naseljenom otoku ne vrijedi pravilo ‘zlatnog sata’”
Europska unija financirala, no nisu se svi time usrećili. Slovensko brodogradilište u Šibeniku isporučilo je četiri od ukupno šest brzih brodica u projektu vrijednom 10 milijuna eura za brodove hitne medicinske pomoći, namijenjene hrvatskim otocima. I dok su brodove već dobili Dubrovnik, Zadar, Rab i jučer Lošinj, a
S Lastova otišao treći liječnik u godinu dana, mrtva beba na trajektu i 1 liječnik na 4 otoka...
Tek krajem 2023. uspostavit će se 70 milijuna kuna vrijedan projekt Hitne pomoći na moru i te brze, moderne 15-metarske brodice, koje grade “Iskra” u Šibeniku i “Tehnomont” u Puli, trebale bi biti garancija da će sustav učiniti sve ne bi li se izbjegli strašni slučajevi poput ovotjednoga poroda mrtvorođenčeta
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.