>
Japanski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) objavio je da je dovršena izgradnja njihovog prvog krutog jedra koje će biti instalirano na bulk carrier koji se trenutno gradi u brodogradilištu Oshima. Završetak izgradnje važna je prekretnica u projektu koji je prije gotovo 13 godina započeo kao akademski istraživački projekt, kojeg MOL planira ubuduće uključiti u dizajn velikih plovila, javlja The Maritime Executive.
Poznat kao Wind Challenger Project, radi se o instalaciji krutog jedra na velika plovila kako bi se konvencionalnom pogonu dodala dodatna energija vjetra. Kruto jedro izrađeno od kompozitnog materijala visoko je nešto više od 50 metara, a može se spustiti kako bi brod mogao proći ispod prepreka i mostova ili dok je usidren u luci. Prema MOL-u, dodatna pogonska snaga vjetra može smanjiti emisije stakleničkih plinova za pet do osam posto u usporedbi s konvencionalnim brodovima iste klase, piše Splash247.
Montaža je završena u suradnji s brodogradilištem Oshima u kojemu se također gradi bulk carrier na koji će jedro biti instalirano u sljedećoj fazi projekta. Jedro se trenutno testira.
Plovilo na koje će jedro biti instalirano je bulk carrier od 99.000 dwt dug približno 235 metara. U prosincu 2020. godine, MOL je najavio izgradnju ovog plovila opremljenog Wind Challengerom u sklopu ugovora o transportu ugljena s Tohoku Electric Power Co.
Razvoj tehnologije započeo je 2009. godine Wind Challenger Planom, zajedničkim istraživačkim projektom kompanije i akademske zajednice pod vodstvom Sveučilišta u Tokiju. Projekt je odabralo japansko Ministarstvo infrastrukture, prometa i turizma, a od 2013. projekt prima i potpore za istraživanja pomorskih tehnologija sljedeće generacije. U siječnju 2018., MOL i Oshima Shipbuilding preuzeli su dizajn, a u listopadu 2019. dobili su odobrenje (AIP) za sustav krutih jedara. Od tada tvrtke razvijaju detaljan dizajn i plan implementacije za sustav jedara.
Osim bulk carriera koji se gradi za Tohoku Electric, MOL je izvijestio da također surađuje na razvoju i implementaciji ekološki prihvatljivih bulk carriera sa svojim dugogodišnjim klijentom Enviva, globalnom tvrtkom za obnovljive izvore energije specijaliziranom za održivu drvnu bioenergiju. MOL također surađuje s indijskom tvrtkom Tata Steel na razvoju ekološki prihvatljivog bulk carriera za prijevoz sirovina u čeličane. Wind Challenger bit će uključen u oba dizajna, prenosi Pomorac.hr.
MOL je također krajem 2021. objavio da u suradnji s Vale International testira korištenje energije vjetra za pogonske sustave koji koriste rotirajuća jedra na bulk carrierima, koja će proizvoditi Anemoi Marine Technologies sa sjedištem u Velikoj Britaniji.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev