>
  2 min. čitanja

Morskim lukama od Savudrije do Dubrovnika više europskog novca

Morskim lukama od Savudrije do Dubrovnika više europskog novca
Foto: Boris Kačan

STRASBOURG – Europski je parlament danas s 585 glasova ZA, 21 glas protiv i 26 suzdržanih usvojio Rezoluciju kojom traži donošenje Europske strategije o lukama. Istarski europarlamentarac i član Odbora za promet Valter Flego osvrnuo se na Luku Rijeka te potrebe hrvatskih malih luka.

- U Hrvatskoj imamo više od 50 manjih marina i trajektnih pristaništa s ključnim značajem za lokalnu sredinu i ljude. Imamo i svog hrvatskog trgovinskog giganta Rijeku, koja ima svoje potrebe, drukčije od potreba malih luka i marina. Politika one size fits all u ovom sektoru nije održiva. Rijeci trebaju sredstva i željeznički pravci kako bi generirala što veću količinu tereta, ali i bila ravnopravan konkurent ostalim Sjevernojadranskim lukama. S druge strane, manjim su lukama i marinama potrebni novi vezovi za manje barke, veća ulaganja u tradicionalno ribarstvo te obnova lokalnih cesta do marina. To je sve u europskom proračunu gotovo pa zanemareno. Zato nam je hitno potrebna nova Europska strategija o lukama. Njome ćemo detektirati sve potrebe naših luka i zaštititi male luke, istaknuo je Valter Flego.

Valter Flego - Foto: Press

- Nakon desetogodišnje europske borbe za Luku Rijeka i njenu poziciju na čak tri europska koridora, mislim da je Hrvatska idealna zemlja za prvi Europski summit o lukama. Uputili smo zahtjev Komisiji za sazivanje takvog summita, a bude li zemlja održavanja Hrvatska, poslat ćemo snažnu poruku europskim liderima. Prvo, da Rijeka postaje geostrateški ključno središte za prijevoz tereta za zemlje u susjedstvu i drugo, postavit ćemo pitanje mapiranja manjih luka kao prioritet. Mnogim zemljama na Mediteranu - od Hrvatske preko Italije do Španjolske - luke život znače. Bez luka nema škola, bolnica, ljekarna. No, prije oblikovanja novog europskog proračuna potrebno je dokazati specifičnosti naših luka od Savudrije do Dubrovnika i u tom smjeru oblikovati novu Europsku strategiju o lukama. 4% sredstava iz CEF-a za europske luke ostavlja na marginama manje hrvatske luke - zaključio je Flego.

S obzirom da pomorski promet daleko premašuje bilo koji drugi način prijevoza u EU pa se preko 75%  trgovine u EU i iz EU obavlja morem, Parlament traži što skorije sazivanje prvog summita o europskim lukama. Europske luke svake godine generiraju milijardu tona robe, zapošljavaju tisuće i tisuće ljudi te služe kao vitalne karike u europskim i međunarodnim opskrbnim lancima. Bez luka ne bi bilo sektora pomorskog prometa, a summit bi bio ključan korak osiguravanju konkurentnosti europskih luka, kao i stabilne investicijske klime u pomorskom sektoru. Rezolucijom se naglašava da je neophodno povećati financijska sredstva za europske luke. 

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.