>
  3 min. čitanja

MUKE BRAČANA PO INTERNETU: "Ovako izgledaju ormarići, a signal neupotrebljiv!" HT: "Imamo objektivnih prepreka..."

MUKE BRAČANA PO INTERNETU: "Ovako izgledaju ormarići, a signal neupotrebljiv!" HT: "Imamo objektivnih prepreka..."

Ovaj ormarić s telefonskim instalacijama postao je ogledalo današnje infrastrukture otoka Brača, kažu nam naši suradnici koji su posljednja dva tjedna obišli čitav Brač, kako bi izmjerili brzinu interneta.

- Posljednjih desetak godina, vrata ormarića koji se ne može zaključati, podupire junački kamen (model K – 48) specijalno dizajniran za tu namjenu. Živim u uvjerenju da u ormariću ne postoji struja visokog napona, koja bi mogla usmrtiti nečije dijete na putu do škole. Iskreno me čudi da nikome do sada nije palo na pamet počupati sve žice, onako iz fore. Ormarić je bio samo primjer, a glavna je tema internet.

U posljednja dva tjedna, s nekoliko sam prijatelja obišao čitav Brač. Dali smo si truda i mjerili brzinu interneta (download, upload, latency) te brzinu prijenosa podataka na našim dragim 5G mrežama. Rezultati su katastrofalni. Nakon što su antene u obliku raketa promijenile vizuru gotovo svakog bračkog mjesta, a odašiljači sakriveni u pravokutnim kutijama naselili brojne krovove zgrada, uz stalne kvarove preopterećenih baznih stanica koji se ignoriraju u srcu turističke sezone, imamo doslovno NEUPOTREBLJIV INTERNET.

Posljedice najviše osjećaju privatni iznajmljivači i hoteli, a situacija nije puno bolja ni kod onih koji internet koriste za osobne potrebe. Trenutnu situaciju najviše iskorištavaju pojedini privatnici, prelijevajući iz šupljeg u prazno, odnosno usmjeravajući Vas na bazne stanice na kopnu koje imaju nešto veću brzinu prijenosa podataka. Živimo u vremenima kada više nije dovoljno staviti prst u more da bi bili povezani sa čitavim svijetom.

Rješenje problema nisu individualni pozivi upućeni korisničkim službama, gdje vas zaposleni studenti (po uputstvu kompanije) tretiraju poput prijatelja, a ne korisnika koji skupo plaća uslugu koju nije dobio. Bračani su se tijekom vremena, među prvima znali izboriti za vodu, struju, asfalt i telefon. Uvjeren sam da se znamo izboriti i za optički internet, brzine da ti se zavrti u glavi, samo treba udariti šakom po stolu … još danas - kazuju nam, ljuti na cjelokupnu situaciju.

HT: "Ljubazno molimo, dostavite nam adresu ormarića"

Zašto je tome tako? Poslali smo upit Hrvatskom telekomu, na čijoj infrastrukturi počiva telefonska i internet mreža,

Hrvatski Telekom na području cijele Republike Hrvatske svoju infrastrukturu nastoji graditi racionalno sukladno potrebama krajnjih korisnika pa su tako i otoci pokriveni mobilnim signalom koji omogućava kvalitetno korištenje uslugama. Ipak, na pojedinim lokacijama postoje objektivne prepreke u osiguranju pokrivanja signalom i kapaciteta mreže pa su moguće određene poteškoće. Dodatan izazov u pokrivanju predstavlja i pribavljanje dozvola i otvoreno protivljenje lokalne samouprave gradnji infrastrukture, što postupak postavljanja opreme kojom se osigurava kvalitetan signal čini izuzetno složenim.

Foto: Depositphotos

Hrvatski Telekom kontinuirano ulaže u razvoj infrastrukture kako bi što većem broju korisnika omogućio što kvalitetnije korištenje svojih usluga, a u prilog tome govore i tri neovisne analize koje su odvojeno proveli Ookla, umlaut i HAKOM, i koje su potvrdile da je mreža Hrvatskog Telekoma vodeća u Hrvatskoj. Ističemo i kako se, s ciljem unaprjeđenja korisničkog iskustva, mobilna mreža priprema novim baznim stanicama, kapacitivnim proširenjima na postojećim baznim stanicama i implementacijom 5G kapaciteta tijekom čitave godine, a intenzivno u prvoj polovici godine, osobito u velikim turističkim središtima.

Vezano uz fotografiju ormarića koju ste nam poslali, ljubazno Vas molimo da nam, ukoliko ste u mogućnosti, dostavite adresu na kojoj se nalazi navedeni ormarić kako bismo u najkraćem mogućem roku mogli izvršiti sanaciju. Također, cijenili bismo i kad biste nam mogli poslati konkretnije informacije koje potkrepljuju navode o lošoj kvaliteti usluge kako bismo provjerili o čemu je točno riječ, kao i mogućnosti za potencijalna poboljšanja, odgovor je iz Hrvatskog telekoma.

Obećali smo im dostaviti adresu i fotografirati, kad poprave ormarić, ali i brzinu mreže, koju ćemo onda usporediti sa do sad poznatim podacima.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.