>
Ministarstvo unutarnjih poslova je pokušalo nabaviti nova dva patrolna broda, no natječaj je poništen jer je jedina pristigla ponuda talijanskog brodograditelja Cantiere Navale Vittoria bila veća od procijenjene cijene, objavljeno je to u Elektroničkom oglasniku javne nabave. MUP je tražio dva broda duljine do 18 metara i prihvatljivom cijenom do 39,5 milijuna kuna, dok su Talijani ponudili izgraditi brodove za cijenu od 48,5 milijuna kuna, što hrvatskoj strani naposljetku nije bilo prihvatljivo. Svakako je zanimljivo da se na natječaj nije javilo niti jedno jedino hrvatsko brodogradilište.
U detaljnim specifikacijama, između ostalog piše da brzina krstarenja traženih plovila mora biti od 22 do 24 čvora, a maksimalna trajna brzina broda potpuno opremljenog s punim zalihama na mirnom moru, pri 80% maksimalne snage pogonskih motora, treba biti veća od 30 čvorova. Doplov broda pri maksimalnoj brzini treba biti najmanje 250 Nm. Brod mora biti projektiran na način da ima dobru upravljivost pri malim brzinama i kod pristajanja na druga plovila. Mora biti potpuno operativan (plovidba punom snagom bez obzira na smjer vjetra i valova) minimalno do gornje granice stanja mora 4 po Douglasu, bez dodatnih ograničenja, te sposobnost navigacije (plovidba smanjenom snagom bez obzira na smjer vjetra i valova) do gornje granice stanja mora 6 po Douglasu. Trup mora biti ojačan i otporan na udarce i izrađen od staklom ojačanog poliestera, aluminijska legura ili brodograđevnog čelika.
Iz Ministarstva unutarnjih poslova su nam na upit o nabavci plovila potvrdili da je 8. listopada 2020. godine poništen ograničeni postupak javne nabave dva policijska plovila CPB – Costal Patrol Boat jer je cijena jedine pristigle ponude bila veća od procijenjene vrijednosti nabave, a javni naručitelj nije imao osigurana sredstva za razliku između procijenjene i ponuđene cijene.
– Natječaj će se opet raspisati kada i ukoliko se ispune uvjeti – poručuju iz Ministarstva i pojašnjavaju:
– Radi se o dva plovila koja bi sufinancirala Europska komisija u iznosu od 90 % uz određene uvjete u smislu namjene, kompatibilnosti i interoperabilnosti opreme s obzirom na to da bi navedena plovila bila uključena u provedbu međunarodnih zajedničkih operacija na moru u organizaciji Agencije za europsku i graničnu obalnu stražu.
Na upit idu li stoga neka starija plovila u rashod i namjerava li MUP plovila za nadzor državne granice pozicionirati na vanjskim otocima, iz Ministarstva odgovaraju:
– Vezano uz dio vašeg upita koji se odnosi na potrebe i planove Ministarstva unutarnjih poslova RH te razdoblje korištenja plovila, kao i taktici obavljanja poslova nadzora državne granice na moru, obavještavamo Vas kako je Strategijom integriranog upravljanja granicom Republike Hrvatske te Strategijom razvoja pomorske policije definiran koncept nadzora državne granice na moru te smjernice razvoja, kojima se poslovi nadzora državne granice na moru i ukupnog morskog prostora temelje na svjesnosti o situaciji te sposobnosti reakcije.
Strategijom razvoja pomorske policije predviđen je broj i tipovi plovila potrebnih za uspostavu definiranog koncepta nadzora državne granice na moru. Rashod plovila planira se temeljem procjene stanja plovila koja su na raspolaganju, njihovom ukupnom broju te vremenu njihove eksploatacije i trajanja resursa. Drugim riječima, postojeća plovila neće se rashodovati do nabave predviđena dva plovila – pojašnjavaju iz Ministarstva.
Inače, u spomenutoj strategiji je navedeno da će se prisutnost policijskih plovila u blizini državne granice osigurati na dva načina; povremenom ophodnom djelatnosti u teritorijalnom moru u blizini državne granice na moru planiranoj sukladno analizi rizika i brzim intervencijama upotrebom policijskih plovila u blizini državne
granice na temelju upozorenja primljenih iz sustava tehničke zaštite, odnosno drugih izvora.
Kako bi se osigurala puna efikasnost takvog sustava zaštite državne granice na moru, upotrebom policijskih plovila, kao glavne baze ovih plovila, koristit će se luke uzduž hrvatske obale i to Vrsar, Mali Lošinj, Božava, Žirje, Vis, Lastovo i Dubrovnik.
Karta prikazuje približan radijus operativne sposobnosti policijskih plovila tipa „A“, stacioniranih u navedenim lukama u razdobljima od 30, 45, 60 i 75 minuta od zaprimanja dojave i pri brzini od 25 čvorova.
– Sukladno Strategiji razvoja pomorske policije, u sastavu flote pomorske policije nalazi se sedam plovila tip A, 16 plovila tip B i 31 plovilo tip C. Sva plovila u sastavu flote pomorske policije su funkcionalna osim Sv. Mihovila (tip A), koji je u postupku rashoda – odgovorili su nam iz Ministarstva unutarnjih poslova.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:
ZAŠTO OVI BRODOVI NISU NA OTOCIMA? Policija nije progonila krivolovce “jer su bili daleko”!
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev