>
  2 min. čitanja

Na koji način poboljšati uvjete rada i života pomoraca na prostoru gdje je veliki broj podstandardnih brodova?

Na koji način poboljšati uvjete rada i života pomoraca na prostoru gdje je veliki broj podstandardnih brodova?
Foto: SPH

Kampanja „Mediteran – more pogodnosti“, odnosno na koji način poboljšati uvjete rada i života pomoraca na prostoru gdje je veliki broj podstandardnih brodova, bila je glavna tema sastanka održanog prošli tjedan u Nikoziji gdje su se okupili predstavnici sindikata s područja Mediterana.

Fokus rasprave bio je na Albaniji, gdje se nalazi znatan broj podstandardnih brodova, a kroz brojne prezentacije, analize i rasprave, sudionici su istraživali dosadašnje uspjehe kampanje i razmatrali strategije za njezinu budućnost. Ključno je bilo raspraviti pitanja poput sigurnosti na brodovima, usklađenosti s pomorskim standardima i pravima pomoraca, javlja Sindikat pomoraca Hrvatske.

Posebna pažnja posvećena je gostima iz Cipra, predstavnicima lučkih uprava (port state) i države zastave (flag state), koji su predstavili zastavu Cipra i podatke o njenim učincima na sigurnost i usklađenost na brodovima. Ovaj dijalog bio je nužan za razumijevanje uloge država koje su odgovorne za nadzor brodova i za izdavanje pomorskih zastava.

Sudionici sastanka također su raspravljali o budućim kampanjama usmjerenim prema podstandardnim registrima poput Palau, Cook Island, Tanzanije, Zanzibara i drugih sličnih zastava. Ova inicijativa ima za cilj potaknuti promjene u tim registrima kako bi se osigurala bolja zaštita pomoraca i podizanje pomorskih standarda.

Jedna od ključnih točaka sastanka bila je jačanje suradnje s Mediteranskim memorandumom, organizacijom koja djeluje većinom u arapskom dijelu Mediterana. Ova suradnja će doprinijeti većem jedinstvu i koordinaciji napora za poboljšanje sigurnosti i uvjeta rada na brodovima u cijelom Mediteranu.

Sastanak je također istaknuo pitanja povezana s turskim registrom brodova, koji predstavlja jednu od najvećih flota u Mediteranu. Problem niskih plaća pomoraca, poput primjera gdje kormilari (AB) zarađuju samo 300 €, i nedostatak posade koji omogućava certificiranje s minimalnim brojem članova posade (minimum safe manning) bili su ključni problemi koji su se razmatrali tijekom sastanka.

Ovaj sastanak u Nikoziji označava važan korak naprijed u borbi za bolje uvjete na brodovima i zaštiti prava pomoraca u Mediteranu. Nastavit ćemo pratiti razvoj situacije, surađivati sa sindikatima i raditi s relevantnim institucijama kako bismo ostvarili pozitivne promjene u pomorstvu, zaključio je Romano Perić, ITF koordinator i pomoćnik glavnog tajnika SPH, koji je sudjelovao na sastanku. 

Foto: SPH

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.