2 min. čitanja

Na vratima piše: Primamo kartice, ali konobar ipak traži gotovinu - Evo zašto im ne biste trebali popustiti

Na vratima piše: Primamo kartice, ali konobar ipak traži gotovinu - Evo zašto im ne biste trebali popustiti
Foto: Pexels

Diže li vam se kosa na glavi kad čujete rečenicu: "Ne primamo kartice!" Ustvari, jedina stvar koja je gora od kafića koji u 2024. godini ne primaju kartice su oni koji ih primaju ali zapravo ne primaju!? Štoviše, mole Boga da ju ne izvadite. A kad je izvadite, onda opet prvo pokušaju naplatiti gotovinu.

Sjedneš s prijateljem u kafić i poveseliš se kad na vratima ugledaš naljepnicu da primaju kartice, jer takvih kafića nema mnogo. Naručite kave, malo popričate, a onda mahneš konobaru, koji odmah dotrči uz smiješak.

Taj osmijeh polako nestaje kad spazi da u rukama držiš karticu.

- Ajoj, kartica... Trebali ste mi to unaprijed reći jer ja sam već otkucao gotovinu - kaže umilnim glasom.

- Pa evo, otkucajte ponovno - ne daš se, ali ne da se ni konobar.

- A nemate ipak gotovinu? - opet će on tvrdoglavo. - Nemam - kažeš.

Ovdje je vašem prijatelju već malo neugodno slušati taj besmisleni razgovor pa se uključi, izvadi keš i konobaru plati u gotovini kako bi se ta mini-drama okončala, piše Dora Koretić za Jutarnji list.

Scenarij se redovito ponavlja i obično završava tako da konobar pobijedi u svojem inzistiranju na gotovini jer se u društvu uvijek nađe netko tko popusti.

Što je to u glavama ugostitelja koji misle da je normalno goste maltretirati da prije svake narudžbe najave na koji način namjeravaju platiti i, ako je to zbilja toliko bitno, zašto konobare ne upute da onda gosta prvo pitaju o načinu plaćanja, pita se autorica teksta.

Zašto automatski ne izdaju račun na karticu umjesto gotovinu jer je danas veća vjerojatnost da čovjek sa sobom ima ovaj komad plastike nego keš? Uostalom, što se mene kao gosta tiče treba li konobar stornirati račun i treba li me netko time uopće gnjaviti?

Ako ih pitate, obično će vam reći da u slučaju promjene načina plaćanja na računu konobar u kasi mora stornirati račun, što onda nužno alarmira Poreznu upravu, pa kafić zbog toga ima problem.

Ipak, od predsjednice Udruženja ugostitelja pri HGK, Jelene Tabak, Jutarnji list doznaje kako je ova praksa ukinuta i kako promjena načina plaćanja na računu više nema nikakvog utjecaja na porezni nadzor, što ugostitelji jako dobro znaju.

Izmjena načina plaćanja ne smije se tretirati kao storno računa

- To je nekad doista bilo tako, no nakon što smo Poreznu upravu upozorili da se izmjena načina plaćanja ne smije tretirati kao storno računa, jer ona to i nije, naš je prijedlog prihvaćen i zbog toga se više ne ide u nadzor - kaže Tabak te dodaje kako ugostitelji goste, ako su uveli kartice te ih istaknuli kao legitiman način plaćanja, ne bi trebali gnjaviti obvezom prethodnih najava, vodeći se onom dobrom starom da je mušterija uvijek u pravu.

- Osim toga, gost se ima pravo predomisliti, možda i popiti više nego što je planirao i odlučiti radije platiti karticom nego gotovinom i ne bi zbog toga trebao imati problema - pojašnjava Tabak.

Nakon što su godinama goste uvjeravali kako im ne mogu omogućiti plaćanje napojnice karticom jer bi na nju morali platiti porez, sad kad je taj porez ukinut, opet nije dobro.

U ova dva mjeseca otkako je napojnica postala neoporeziva, i dalje ne postoji lokal koji omogućuje plaćanje napojnice karticom. Domaći ugostitelji žele samo keš. To je samo još jedan razlog više zašto treba inzistirati na kartici, zaključuje Dora Koretić za Jutarnji list.

A.N.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.