>
Najveći drveni prekooceanski jedrenjak na svijetu – Götheborg, jedno vrijeme plovit će na biodizel – gorivo napravljeno od uljane repice, a sve s ciljem smanjenja emisija štetnog CO2 koji nastaje izgaranjem “morskog goriva” – plavog dizela.
Iako je Götheborg jedrenjak, da bi se pokrenuo sustav broda potrebno mu je gorivo, a bez istog ne bi bila moguća niti plovidba u uvjetima kada nema vjetra.
Tvrtka u čijem je vlasništvu najveći drveni jedrenjak na svijetu – SOIC Ship Management, već neko vrijeme istražuje najbolja alternativna rješenja za pogonsko gorivo, bez da mijenjaju postojeći motor na jedrenjaku pa je odluka razumljivo pala na biodizel.
– Usporavanje globalnog zatopljenja i smanjenje emisija CO2 najveći su izazovi s kojima se trenutačno suočavamo. Prelazak na biodizel je najjednostavniji način da poduzmemo konkretne korake. Održivost je ono na čemu ćemo bazirati i našu ekspediciju u Aziju iduće godine – istaknuo je izvršni direktor kompanije Peter Alexandersson.
Očekuje se da će se korištenjem biodizela smanjiti emisija štetnih plinova za čak 60% u usporedbi s konvencionalnim gorivom.
– Prelazak na goriva koja su manji zagađivači još uvijek ide sporo u pomorskom sektoru. Vjerujemo da je upotreba tekućeg biogoriva u pomorskom prometu trenutačno najbolja alternativa za smanjenje emisija stakleničkih plinova. Jer proći će još mnogo godina dok brodovi ne počnu upotrebljavati električni pogon – smatra Lars Lind, izvršni direktor tvrtke Adesso Bioproducts.
Činjenica jest da je biodizel u posljednje vrijeme sve češće korišteno gorivo u pomorskom prometu. Barem što se tiče sjeverne Europe.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev