3 min. čitanja

Najveći svjetski izvoznik LNG-a je SAD - Na svjetska tržišta prošle godine izvezao 84,3 milijuna tona LNG-a

Najveći svjetski izvoznik LNG-a je SAD - Na svjetska tržišta prošle godine izvezao 84,3 milijuna tona LNG-a
Foto: Pexels

SAD je povećao svoj udio u globalnoj trgovini ukapljenim prirodnim plinom (LNG) s 1 % u 2016. na 21 % do kraja 2023. godine i sada je postao najveći svjetski izvoznik LNG-a. Prema kompilaciji podataka CEDIGAZ-a, Međunarodnog informacijskog centra za prirodni plin, SAD je prošle godine izvezao 84,3 milijuna tona LNG-a na svjetska tržišta.

Slijedi Australija sa 78,9 milijuna tona i Katar sa 78,5 milijuna tona. SAD je svoj prvi izvoz na globalno LNG tržište ostvario 2016., a taj se postotni udio postupno povećavao iz godine u godinu. U 2017. američki izvoz dosegao je 5 % tržišnog udjela, a zatim je porastao na 7 % u 2018., 10 % u 2019., 13 % u 2020., 18 % u 2021. i 20 % u 2022. S 21 % udjela u globalnom izvozu LNG-a na kraju prošle godine, SAD je proglašen najvećim svjetskim izvoznikom LNG-a, piše Geopolitika News.

Prošle je godine globalna opskrba LNG-om porasla za 2 % na 395 milijuna tona, bilježeći rast od 7,3 milijuna tona u odnosu na prethodnu godinu. Prema podacima CEDIGAZ-a, SAD je bio najveći pojedinačni pokretač globalne opskrbe LNG-om, ne samo 2023. nego i u posljednjih pet godina. Naime, ukupna ponuda iz regija izvan SAD-a ostala je nepromijenjena od 2019. do 2023. godine. Rast američkog izvoza uvelike je posljedica puštanja u pogon LNG tvornice Freeport u prvom kvartalu 2023., koja je bila zatvorena zbog požara od lipnja 2022.

Foto: Geopolitika News

“Bježeći” od Rusije Europa se okreće američkom LNG-u

Prošle godine glavno odredište za američki LNG bila je Europa, koja je smanjila kupnju prirodnog plina iz Rusije. Američki LNG ponudio je rješenje za mnoge zemlje u Europi koje su se opirale kupnji prirodnog plina iz Rusije i uvele “embargo” na njihov uvoz, navodi Geopolitika News.

Prvi brod za prijevoz automobila s pogonom na LNG obavio svoje prvo pristajanje u luci
CMA CGM Indianapolis, prvi brod za prijevoz automobila s dual fuel motorom s pogonom na LNG u floti francuske kompanije, obavio je svoje prvo pristajanje u luci Bremerhaven u Njemačkoj, piše Offshore Energy. Prvo pristajanje broda CMA CGM Indianapolis u luci, koji je krenuo iz Imminghama u Velikoj Britaniji za

Zbog blagih zima i slabljenja potražnje, Europa se nije suočila s ograničenjima opskrbe u posljednje dvije zime i odlučila je zamijeniti ruski LNG američkim LNG-om.

Od LNG-a koji je izvezao SAD, 67 % je prodano u Europu, dok je Azija činila 25 % odredišta, Južna i Srednja Amerika 7 %, a ostale zemlje 1 %. Najviše LNG-a na svjetskom tržištu uvozi Kina, sa 70,5 milijuna tona. Slijede Japan sa 66,1 milijuna tona i Južna Koreja s 44,2 milijuna tona.

Najveći uvoznici LNG-a u Europi bili su Francuska s 21 milijunom tona, Španjolska sa 17,2 milijuna tona i Nizozemska s 15,7 milijuna tona. Turski uvoz LNG-a smanjio se za 7,7 % na godišnjoj razini na 10,5 milijuna tona, prenosi Pomorac.

I.N.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.