>
  2 min. čitanja

Nasukao se zbog ljudske pogreške? Jurman: “Vozio je brzinom većom od uobičajene”

Nasukao se zbog ljudske pogreške? Jurman: “Vozio je brzinom većom od uobičajene”
Foto: Sueski kanal / Facebook

Kapetan Rajko Jurman iz Lučke uprave Rijeka je, gostujući u emisiji HTV-a Studio 4, izjavio da  bi razlozi za nasukavanje broda Ever Given u Sueskom kanalu mogli biti njegova veličina i prevelika brzina.

Kao jedan od razloga zašto se brod “zaglavio” u Sueskom kanalu Jurman ističe činjenicu da je riječ o brodu dugačkom čak 400 metara, dok je širina Sueskog kanala na tom području svega 290 metara. Drugi razlog bi mogla biti brzina broda u trenutku nasukavanja. – Područje je dosta izazovno i kompleksno. Nasukavanje na obalni zid dogodilo se možda uslijed prevelike brzine. Vjerojatno je kapetan odlučio u trenutku puhanja vjetra povećati brzinu broda kako bi se lakše mogao kontrolirati. Uobičajena brzina prolaska kroz Sueski kanal je 8 čvorova, a brod je u trenutku udara vozio 13 čvorova – tvrdi Jurman.

– Upravo u ovim trenucima događa se odsukavanje tog broda, vjerujem da će ovog puta brod uspješno biti odsukan jer je njegova krma pozicionirana u polovici kanala. Četrnaest tegljača radi na oslobođenju broda – rekao je Jurman i dodao: – Vjerujem da je ova ruta koja se sad koristi kraća. S nekim strožim propisima moći se regulirati prolaz kroz kanal. Sjeverna ruta ovisi o vremenskim prilikama, a Sueski kanal je otvoren tijekom čitave godine. 90 posto svjetske trgovinske razmjene rješava se morem, a taj pravac je vrlo važan i treba ga održavati plovnim.

Da izjava hrvatskog kapetana ima temelja potvrdile su i riječi predsjednika uprave Sueskog kanala Osame Rabia, koji je izjavio da loši vremenski uvjeti “nisu bili glavni razlog” nasukavanja broda-kontejnera Ever Givena, te da bi stvarni uzrok mogla biti „tehnička ili ljudska pogreška”, zbog čega se prepriječio između obala kanala. Njegove je riječi prenio BBC.

Masivni brod-kontejner koji blokira Sueski kanal mogao se nasukati zbog ljudske pogreške, potvrdili su i neki egipatski dužnosnici, što je u opreci sa ranijim tvrdnjama da je uzrok nasukavanja bio udar vjetra.

Foto: Vesselfinder

Zanimljiv je i podatak da je na mjestu nasukavanja Ever Givena  u ponedjeljak oko 13 sati nakratko zabilježen i španjolski ratni brod Campechano ICampechano IV. Prema potalu Vesselfinder specijaliziranom za praćenje pomorskih ruta i pozicija brodova, španjolski je ratni brod u to vrijeme  registriran na lokaciji neposredno uz nasukani teretni brod, no njegov pozicijski signal vrlo je brzo nestao s radara, što može značiti da je brod isključio svoje uređaje za praćenje pozicije. Vesselfinder je kao zadnju registriranu poziciju broda naveo španjolsku luku Denia, u kojoj je brod zadnji puta registriran prije 97 dana rod Campechano I L61, pa je njegovo kasnije kretanje teško rekonstruirati.

Foto: Vesselfinder / Screenshot

M.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Ever Given odmaknut 102 metra od obale, no još uvijek ne pluta samostalno
Golemi Ever Given napokon pomaknut s mjesta!
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.