>
U prošlim nastavcima rekli smo da znanja i vještine u odabiru lokacije, te postupka vezivanja broda, spadaju u praktična nautička znanja, odnosno u dobru pomorsku praksu. Rekli smo da taj odabir počinje već kod kuće, u pripremi putovanja, odnosno izradi detaljnog plana puta.
Nakon što smo željene destinacije za taj dan „provukli“ kroz vremensku prognozu, završili smo tek s prvim korakom u slijedu skiperske provjere rute. Gdje se na putu zaustavljati i koliko, ne ovisi samo o željama članova posade, nego i o mogućnostima priveza na toj lokaciji, a to spada u izravnu odgovornost skipera.
Nakon što smo odredili u kojem smjeru ćemo ploviti, kakvi nas vremenski uvjeti očekuju, gdje se, i koliko dugo namjeravamo zaustavljati zbog kupanja ili izlaska na kopno, na red dolazi provjera priveza na toj lokaciji. Najprije ćemo se opet prisjetiti vremenske prognoze za to područje. Pogledati u kojem smjeru je uvala otvorena u odnosu na prognozu i smjer očekivanog vjetra. Također je potrebno provjeriti da li je riječ o postavljenim vezovima ili o slobodnom sidrištu, dali se na toj lokaciji vez plaća i dali je potrebno kupiti ulaznicu za nacionalni park. Međutim, ukoliko je riječ o slobodnom sidrištu, nije zgorega na licu mjesta provjeriti da li je dno pjeskovito, muljevito ili stjenovito. Osim toga, treba provjeriti sidro i sidreni lanac, a to znači ukupnu duljinu, oznake duljine na lancu, te ispravnost karika lanca i rada vinča.
Neiskusni nautičari se često pitaju, što siguran vez zapravo mora osigurati. Prema stajalištu struke, to je ono privezište, koje će u danim vremenskim uvjetima osigurati brod i imovinu od štete, okoliš od zagađenja, a posadu od životne i zdravstvene ugroze. Siguran vez možemo potražiti u obliku postojećeg privezišta u marini, luci ili zaštićenoj uvali. To također može biti privezište za koje ćemo poziciju sami odabrati, usidriti se ili pak vezati za drugi brod.
Ono o čemu pri odabiru sigurnog veza također moramo voditi računa, su tehničke karakteristike našeg plovila. Trebamo biti dobro upoznati sa podacima o vrsti pogona, obliku trupa, opremi broda i gabaritima broda, odnosno njegovoj duljini, širini, i naročito gazu. Nakon što razumijemo ovu terminologiju, u narednim nastavcima, govoriti ćemo o tome kako se privezati i što sve treba uraditi da bi se pravilno osigurao brod u mirovanju.
Nautičke savjete donosi vam Premium Yacht Insurance by Jack Šurija.
Sponzorirani sadržaj
PROČITAJTE JOŠ:
Charter gosti nekad i danas
NAUTIČKI SAVJETI Gdje nastane najviše šteta na moru?
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev