>
  3 min. čitanja

NEIZVJESNA BUDUĆNOST RIJEČKOG ŠKVERA Hoće li se prodati 3. Maj?

NEIZVJESNA BUDUĆNOST RIJEČKOG ŠKVERA Hoće li se prodati 3. Maj?
Foto: Youtube / Screenshot

RIJEKAJučer je održana Glavna skupština 3. Maja", na kojoj su prihvaćena financijska izvješća o poslovanju u prošloj godini te dane razrješnice direktoru i članovima Nadzornog odbora ovog brodogradilišta, piše Novi list.

Kao što je poznato, riječko brodogradilište prošlu je poslovnu godinu zaključilo s gubitkom od 114 milijuna kuna, za koji je odlučeno da će se evidentirati kao preneseni gubitak. Na redovnoj godišnjoj skupštini 3. Maja usvojene su i predložene izmjene Statuta društva, među kojima i one koje se tiču same Uprave.

Tako su aktualnim izmjenama ponovo otvorena vrata višečlanoj Upravi ovog brodogradilišta, i to do najviše tri člana. Nema spora da Edi Kučan nastavlja voditi riječko brodogradilište, a hoće li mu se u upravi pridružiti još netko, predsjednik Nadzornog odbora 3. Maja Juraj Šoljić nije nam mogao potvrditi, uz obrazloženje da će se odluka o tome donijeti na nekoj od sjednica Nadzornog odbora.

Nastavno na izjavu premijera Andreja Plenovića prošlog tjedna u Rijeci koji je još jednom apostrofirao da 3. Maju predstoji ozbiljno restrukturiranje, Šoljić je podsjetio da je od strane NO-a sredinom srpnja Upravi brodogradilišta stavljena u zadatak izrada programa restrukturiranja u kojem bi se najkasnije za tri mjeseca, koliko je dan rok, trebalo doći do odgovora kako riječki navozi mogu održivo poslovati te na koji način riješiti pitanje kumuliranih gubitaka, najvećim dijelom generiranih iz razdoblja poslovanja ovog brodogradilišta pod kapom pulskog Uljanika. Šoljić je dodao kako ohrabruje činjenica da postoji velik broj upita za nove poslove u “3. maju” što je, prema njegovim riječima, i jučer prezentirao direktor Edi Kučan, pogotovo stoga što je riječ o projektima koje bi riječko brodogradilište moglo realizirati bez pomoći države u vidu državnih jamstava za kredite, kako ističe Šoljić.

Premijer je u kontekstu 3. Maja prošlog tjedna apostrofirao i činjenicu da je potrebno razriješiti sva pravna pitanja koja još postoje i vezuju Uljanik u stečaju i riječko brodogradilište. To se, s jedne strane, odnosi na blizu 140 milijuna kuna potraživanja koje nekadašnje matično društvo pulskog holdinga u stečajnom postupku potražuje od 3. maja, dok je istovremeno Uljanik u stečaju vlasnik 88 posto dionica riječkog brodogradilišta.

Bez obzira što je riječ o stečajnom postupku, ključna poluga u raspetljavanju i presijecanju ovih spona te iznalaženju pravca mogućeg rješenja u rukama je države, koja sa svojim potraživanjima ima odlučujuću riječ u Skupštini vjerovnika Uljanika.

Poseban program

Upravo sutra, u 14 sati, istječe rok za iskaz interesa za kupnju 88,26 posto dionica 3. Maja. Ovo je drugi pokušaj prodaje vlasničkog paketa dionica 3. Maja u stečajnom postupku Uljanika, prošle godine prvo je ispitivanje tržišta neslavno završilo jer se nije pojavio nitko tko je bio dovoljno zainteresiran da bi otkupio pravo na dubinsko snimanje poslovnih knjiga riječkog škvera.

Otada do danas situacija se po pitanju financijske bilance 3. Maja nije nimalo promijenila, dapače, kumulirani gubitak je i veći i premašuje 600 milijuna kuna iznad temeljnog kapitala.

Nakon što su od ljeta 2019. godine, kada je riječki škver ušao u poseban program poslovanja pod izravnom skrbi države, završili i isporučili tri broda, koja su raspadom Uljanik grupe zatečena u različitim fazama opremanja, Vlada je početkom srpnja pružila još jednu, zadnju šansu 3. Maju kroz izdavanje novih jamstava za završetak i četvrtog broda u tom nizu.

Ova novogradnja, još jedan samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta za kanadsku kompaniju Algoma, još je u fazi gradnje na navozu i put da bi se ugovorio ovaj posao bio je mukotrpan i neizvjestan. Jedan od glavnih razloga je i to što se radi o specifičnom brodu namijenjenom za plovidbu sjevernoameričkim Velikim jezerima, što je krug potencijalnih kupaca bitno suzio na tek tri kompanije. Naravno, sve se to reflektiralo i na postignutu cijenu, pri čemu se 3. Maj obvezao da će razliku od oko 2,5 milijuna eura između ugovorene cijene i troškova završetka ovog broda pokriti iz vlastitih sredstava.

Orjana Antešić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.