>
  1 min. čitanja

NEODRŽIVO STANJE U RIBARSTVU Brodovi dvostruko stariji od kapetana

NEODRŽIVO STANJE U RIBARSTVU Brodovi dvostruko stariji od kapetana
Foto: Morski HR

Trenutačno stanje u ribarstvu dugoročno je neodrživo. Otkupne cijene ribe ostale su na istoj razini od prije 15 godina, dok su cijene plavog dizela rasle tri puta, kao i ostali ulazni troškovi poput kante motornog ulja koja je koštala 100 kuna, a sad košta čak 236, čulo se na sastanku predstavnika Odbora za ribarstvo HPK s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković.

Naglašen je i problem starosti brodova, koji se trebaju obnoviti, a dostupni europski fondovi im, tvrde, to ne omogućuju, piše Večernji list.

– Tijekom pregovaranja o ribarstvu pri ulasku RH u EU nije uzeta u obzir starost brodova, koji su trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara. Ribarski brodovi u prosjeku su dvostruko stariji od kapetana koji ih voze. S druge strane, jedina smo članica EU čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje. Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost. Da može, svaki drugi vlasnik dao bi brod u rezalište jer se rad ne isplati. Zabrinjava nas i budućnost kočarskog ribolova koji se svaki danom smanjuje – upozorio je predsjednik Odbora i kolumnist Morskog HR, Petar Baranović.

Ni operativni programi za ribarstvo nisu bili dostupni malim ribarima zbog čega je među njima golemo nezadovoljstvo. Zato predlažu da se u novom programskom razdoblju sredstva za ribarstvo usmjere na jačanje tržišne pozicije i sufinanciranje tehničke ispravnosti te na unapređenje sigurnosti plovila modernizacijom i rekonstrukcijom.

U priopćenju HPK napominje se da ministrica, među ostalim, rješenje za manje ribare vidi u udruživanju u proizvođačke organizacije, osobito u dijelu investiranja u preradu. Što se tiče ulaganja u obnovu brodica i kupnju novih, ne postoji mogućnost financiranja preko fondova i nacionalne omotnice, ali će resorno ministarstvo razmotriti mogućnosti financiranja preko HABOR-a ili HAMAG-a.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.