>
Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora organizirala je u riječkom hotelu Hilton stručnu konferenciju i B2B (Business to Business) razgovore između hrvatskih i njemačkih tvrtki iz područja pomorske industrije i brodogradnje.
Ovaj susret dio je projekta njemačkog Saveznog ministarstva gospodarstva i zaštite klime kojim se potiče suradnja malih i srednjih tvrtki te njihovog izlaska na inozemna tržišta pod nazivom “Mittelstand Global – Foreign Market Entry Programme“, prenosi Novi list.
Na konferenciji se, među ostalim, predstavilo dvanaest njemačkih tvrtki koje su zainteresirane za suradnju i traže poslovne partnere u Hrvatskoj. Sudionicima s hrvatske se strane obratila predstavnica Primorsko-goranske županije Izabela Linčić Mužić, pročelnica UO-a za pomorsko dobro, promet i veze, dok se Robert Blažinović uime Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja obratio uvodnim izlaganjem na temu hrvatske pomorske industrije i brodogradnje.
Cilj je osnažiti suradnju između europskih brodograditelja, u ovom konkretnom slučaju hrvatskih i njemačkih. Mi smo već veliki niz europskih projekata u području istraživanja i razvoja, u kojima su sudjelovali njemački i hrvatski sektor, uspješno realizirali.
Konkretni primjeri toga jest i grupa Lürssen koja djeluje ovdje u Rijeci, a neke od ovdje nazočnih njemačkih tvrtki već su ostvarile suradnju s Jadrolinijom po pitanju određenih inovativnih projekata i rješenja.
Svakako treba spomenuti i njemačke dobavljače brodske opreme koji su već dugi niz godina uključeni u brodograditeljske projekte u Hrvatskoj, kazao je za Novi list Christian Schilling, direktor Udruženja njemačke brodogradnje i pomorske tehnike (VSM).
Prema njegovim riječima, dobro su upoznati sa situacijom i problemima u hrvatskoj brodogradnji, ali Schilling smatra da su pred ovom industrijskom djelatnošću i velike šanse.
Mi pozorno pratimo situaciju u Europi, pa tako i u okviru našeg krovnog udruženja SEA Europe, u konačnici sve te podatke moramo podastrijeti i našoj Vladi, a važni su i za definiranje daljnjeg strateškog razvoja i na razini Europske unije.
Što se tiče novih prilika, mislimo da su šanse u tom pogledu velike jer postojat će velike potrebe u području zaštite klime i okoliša, od gradnje novih brodova, ali i preinaka postojećih, kao i off shore projekta u području vjetroenergija, tako da će trebati veliki kapaciteti.
U svjetlu globalnih kretanja i razvoja, kao i geopolitičkih događaja, za Europu je jako bitno da se usredotoči na vlastite sposobnosti i vlastite resurse, da vidimo u kojim to segmentima mi u Europi možemo sami proizvoditi. Sigurno da je brodogradnja jedan od tih ključnih područja jer bez pomorske trgovine ne stojimo dobro, kazao je Schilling.
Podsjetio je da se brodogradnja na Starom kontinentu već poodavno okrenula prema gradnji specijalnih brodova, za specijalne namjene, kruzera, jahti, osnažena je i gradnja vojnih brodova, kao i dobavljačka industrija, odnosno proizvodnja sve one opreme koja se ugrađuje na brodove. Zahvaljujući toj specijalizaciji, europska brodogradnja uspjela je dobrim dijelom zadržati vodeću poziciju na tržištu, smatra Schiling, navodi Novi list.
Treba imati na umu da su danas vodeće države u brodogradnji, kao što su Kina i Koreja, do svoje pozicije došle zahvaljujući izdašnim i velikim državnim subvencijama, čemu mi ne možemo, a u konačnici i ne želimo na taj način parirati.
Međutim, ono što bi zasigurno trebali poduzeti i ono što je zapravo jedino što mislim da može funkcionirati, jest da se na razini Europske unije donese pomorska strategija koja bi obuhvatila, naravno, i brodogradnju.
Tu treba postojati i raditi pritisak država i nacionalnih vlada da se ta strategija donese. Ide se pomalo u tom pravcu, preko našeg krovnog udruženja SEA Europe već smo razgovarali na tu temu s predstavnikom Europske komisije zaduženim za to područje.
Problem je, međutim, to što uskoro predstoje izbori za Europski parlament, tako da taj dio vjerojatno neće uspjeti napraviti prije novih izbora, zaključio je direktor njemačkog Udruženja brodogradnje i pomorske industrije.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev