>
U skladu s EU-ovim Zelenim planom u kojem se do 2050. godine planira smanjiti neto emisiju stakleničkih plinova na nulu, europske zemlje kao što su Danska, Norveška i Švedska uvele su zadnjih godina brodove na električni pogon za plovidbu unutar svojih teritorijalnih voda.
Kako smo već pisali, u Hrvatskoj bi se uskoro trebali početi graditi putnički brodovi na električnu energiju zahvaljujući Splitu koji je formirao gospodarsko-istraživačku jezgru koju vodi tim s Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB) i tvrtka Jadroplov. Riječ je o pet projekata u kojem bi prvi Ro-Ro putnički brod na električni pogon mogao ukrcati 190 automobila i 1200 putnika, drugi takav brod bi mogao smjestiti 130 vozila i tisuću putnika, dok bi treći Ro-Ro putnički brod bio napravljen za 104 automobila i 800 putnika. Preostala su još dva putnička broda na električni pogon u kojem bi prvi primao 390, a drugi 200 putnika.
Jadrolinija u ovom trenutku nije u fazi naručivanja izgradnje hibridnog trajekta, ali su trenutno pri završetku izrade strategije razvoja flote kroz zelenu energiju i okretanjem obnovljivim izvorima energije i najnovijim ekološkim rješenjima, doznaje Hina, a prenosi Novi list.
U sklopu resornog ministarstva aplicirali su na fond Europske unije “Oporavak i otpornost”, a koji je radi pogođenosti gospodarstva pandemijom, namijenjen projektima digitalizacije i zelene energije.
– Prijavili smo brodove koji bi se uklopili u našu zelenu strategiju razvoja flote te krajem prvog kvartala ove godine očekujemo povratne informacije. Ako sredstva budu odobrena i dodijeljena, krećemo u sljedeću fazu koja podrazumijeva projektiranje brodova. Jadrolinija se okreće zelenoj budućnosti u skladu sa EU smjernicama te uz pomoć resornog ministarstva i Vlade RH apliciramo na raspoložive fondove – kazali su u Jadroliniji.
U skladu s EU-ovim Zelenim planom u kojem se do 2050. godine planira smanjiti neto emisiju stakleničkih plinova na nulu, europske zemlje kao što su Danska, Norveška i Švedska uvele su zadnjih godina brodove na električni pogon za plovidbu unutar svojih teritorijalnih voda.
Norveška trenutačno ima dva broda na električni pogon, a norveška vlada želi do 2030. prepoloviti emisiju stakleničkih plinova njenih teretnih i ribarskih plovila. Korištenjem brodova na električni pogon smanjuje se emisija CO2 brodova za čak 95 posto.
Na svjetskoj razini brodovi su odgovorni za 3 posto emisije CO2 u atmosferu. Korištenjem brodova na električni pogon u obalnoj, a kasnije i linijskoj plovidbi uklonile bi se emisije CO2 i ostalih ispušnih plinova u atmosferu uz istovremeno smanjenje opasnosti od zagađenja mora izlijevanjem fosilnih goriva.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
DANJU ĆE VOZITI, NOĆU SE PUNITI Splitski FESB razvija brodove/trajekte na električni pogon
BUDUĆNOST PRIJEVOZA Norveški električni trajekti predstavljeni u Rijeci
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev