>
  4 min. čitanja

NOVA PRAVILA U SENJU: "Vez mogu imati samo oni koji su registrirali plovila u našoj Lučkoj kapetaniji"

NOVA PRAVILA U SENJU: "Vez mogu imati samo oni koji su registrirali plovila u našoj Lučkoj kapetaniji"
Senj - Foto: Wikimedia

SENJ - Lučka uprava Senj uvodi reda u korištenje vezova u lukama koje ima na upravljanju. Vezano za to donesen je novi pravilnik, a javni poziv za vezove u tim lukama za postojeće i nove korisnike raspisan je u rujnu prošle godine i trajao je do konca godine. Na poziv se javilo oko 80 posto dosadašnjih i desetak posto novih korisnika, piše Novi list.

– Budući da smo vidjeli da u nekim lukama ima dovoljno vezova za te luke raspisali smo i drugi javni poziv. Osnovna karakteristika našeg pravilnika je da u javnoj luci komunalni vez može imati samo osoba čije plovilo je registrirano u nadležnoj Lučkoj kapetaniji. To je kod nas Lučka kapetanija Senj i njezine ispostave Senj, Sveti Juraj, Karlobag i Novalja. Svi oni vlasnici plovila koji su imali drugačiju registraciju morali su plovilo preregistrirati, s tim da jedan vlasnik plovila može imati samo jedan vez u luci i nema više prijašnjih navika da netko ima više vezova ili da se drži vez za svoje goste ili prijatelje. Pravilnik to ne dozvoljava, a za gospodarske svrhe, odnosno tvrtke i obrti za ribolov, taksi ili rentanje, mogu imati dva plovila registrirana na tvrtku. Znamo da je to velika promjena u odnosu na dosadašnje stanje, ali jednom smo morali podvući crtu i uvesti reda u naše luke jer smo vidjeli da je dosadašnja situacija neodrživa. Štoviše, dolazilo je do raznih prijava, čak i verbalnih prijetnji i fizičkih obračuna, čak i između samih korisnika vezova – kaže ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić.

Točna pozicija

U pripremi luka za javni poziv za komunalne vezove u svakoj je luci dronom snimljena situacija tako da svaki korisnik koji s Lučkom upravom potpiše ugovor točno zna svoju poziciju i broj veza koji mu je dodijeljen. U nekim lukama nije moguće na obali obrojčiti vez, međutim na grafičkom dijelu je točno vidljiva konkretna lokacija veza i više ne može doći do situacije da netko veže plovilo na tuđi vez.

Ipak, pravilnik nije toliko rigorozan da se ne mogu vezati plovila drugih registarskih oznaka jer je propisano da korisnik veza može pismeno obavijestiti Lučku upravu da izvjesno vrijeme neće koristiti svoj vez. Tada se to mjesto može dati drugim korisnicima koji nemaju vez uz izdavanje fakture i to samo u razdoblju kada ga ne koristi osoba koja za vez ima ugovor s Lučkom upravom, a time nema više ustupanja veza na crno. Općenito, izvjesnu prednost u cijelom ovom poslu imaju osobe koje žive na području grada Senja i općine Karlobag, zatim slijede oni koji na tom području imaju nekretnine, a nakon toga oni koji borave na ovom području do šest mjeseci.

Plaćanje po ugovoru

Dodjelu vezova odrađuje stručno povjerenstvo od pet članova u kojem su i predstavnik Lučke kapetanije i član Upravnog vijeća Lučke uprave, a kod dodjele vezova nakon završetka natječaja obavljeno je bodovanje i sa svim onima koji ispunjavaju uvjete i koji su iznad crte zaključuju se ugovori na četiri godine.

– Istovremeno nema više izdavanja rješenja i slanja uplatnica za korištenje veza jer smo u praksi imali davanje pogrešnih adresa, neprijavljivanje promjene adresa, iz čega je slijedilo i neplaćanje veza, što je imalo za posljedicu dugovanja korisnika veza. Sada će se plaćati temeljem ugovora i to do 1. travnja za tekuću godinu. Treba istaknuti i da prema novom ugovoru vlasnik plovila na priveznom mjestu mora imati ono plovilo temeljem kojega je s nama zaključio ugovor. To će provjeravati lučki redar, ovo tim više što novi zakon koji bi trebao stupiti na snagu sljedeće godine, daje ovlast lučkim redarima da mogu kažnjavati na licu mjesta.

Sidreni sustavi

Dodjela vezova temeljem ovog natječaja puno je lakša u lukama koje imaju mali broj priveznih mjesta i gdje nema ljudi ispod crte. Dosad smo obradili luku Prizna, pri kraju su Starigrad i Lukovo. Na području općine Karlobag riješene su Barić Draga, luka Porat, Lukovo Šugarje, Baška Draga i Karlobag. Na području općine Karlobag preostaje još samo luka Cesarica, a na području grada Senja rješavaju se Jablanac i Klada. Zatim na red dolazi Sveti Juraj, pa Senj kao najveća luka, a u tim dvjema lukama je i najveći interes i konačne liste za njih bi mogle biti poznate tijekom listopada – govori Dešić.

– Značajno je i da su luke Senj i Karlobag prvi put dobile po deset sigurnih nautičkih vezova sa sidrenim sustavom i to ne samo za turiste nego i za vlasnike plovila koji nemaju registraciju na ovom području i cijena za njih je 20 kuna po dužnom metru dnevno. Osim toga, za plovila većih gabarita u lukama Senj, Sveti Juraj i Lukovo postavljeni su jaki centralni sidreni sustavi, a nastavit ćemo te sustave postavljati i u drugim lukama. Osim toga, pravilnik Ministarstva, a time i naš pravilnik, propisuje da plovilo u moru mora biti barem šest mjeseci tijekom godine, što nije moguće u pojedinim lukama i mi smo toga radi vremenskih uvjeta u lukama svjesni i nećemo se tog roka striktno držati, ali samo na način da nas se pismeno izvijesti. Sigurno je, međutim, da vlasnik plovila, bez obzira na to što ispunjava uvjete, neće moći držati plovilo dva tjedna u moru za vrijeme godišnjeg odmora, a da će plaćati komunalnu cijenu jer znamo da su cijene u marinama od 15 do 20 puta više – objašnjava ravnatelj Dešić.

Za razliku od dosad, uvedena je jedinstvena cijena komunalnog veza koja iznosi 160 kuna po dužnom metru, što je za 20 posto niže u odnosu na maksimalnu cijenu od 200 kuna po dužnom metru koju je propisalo Ministarstvo.

Javni natječaj

Svi koji su se javili na javni poziv za vez morali su podmiriti ranija dugovanja, ugovor se s njima sklapa na četiri godine, a svaki sljedeći zahtjev Lučkoj upravi za komunalni vez rješavat će se putem javnog natječaja i nema više prepuštanja vezova vlasniku drugog plovila. Vez se može naslijediti jedino temeljem ostavinske rasprave. Dogovor je moguć jedino u slučaju da pravo na vez imaju dva vlasnika plovila, a ako jedan izađe iz vlasništva, Lučka uprava može vez ostaviti drugom vlasniku plovila.

Dorotea Prpić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.