>
  4 min. čitanja

Nove pomorske regulative za 2025. godinu - evo što možemo očekivati

Nove pomorske regulative za 2025. godinu - evo što možemo očekivati
Foto: Depositphotos

Pomorska će industrija u 2025. godini biti izložena značajnim regulativnim promjenama.

Ekološka održivost je prioritet s naglaskom na smanjenje emisija stakleničkih plinova i primjenu zelenijih tehnologija, piše Safety4Sea. Druga velika tema je sigurnost, kako u vidu sprječavamnja nesreća tijekom samog rada tako i u kontekstu sve složenijih geopolitičkih okolnosti i konkretnih oružanih napada kojim su pomorci izloženi. Pa pozabavimo se stoga nekim od izmjena.

Nova ograničenja u Crvenom moru i Adenskom zaljevu

Od 1. siječnja 2025. primjenjuju se nova ograničenja za brodove vezana za ispuštanje ulja i uljnih mješavina unutar specijalnih područja Crvenog mora i Adenskog zaljeva, kao i za ispuštanje otpada u specijalnom području Crvenog mora.

Od 1. siječnja 2025., ispuštanje ulja ili uljnih mješavina u more s brodova od 400 bruto tona ili više bit će zabranjeno u specijalnim područjima Crvenog mora i Adenskog zaljeva, osim ako su zadovoljeni svi sljedeći uvjeti:

  • Brod je na ruti;
  • Uljna mješavina obrađena je pomoću opreme za filtriranje ulja koja ispunjava zahtjeve Pravilnika 14.7 Priloga I MARPOL-a;
  • Sadržaj ulja u efluentu bez razrjeđenja ne prelazi 15 dijelova na milijun;
  • Uljna mješavina ne potječe iz kaljuža pumpne stanice naftnih tankera
  • U slučaju naftnih tankera, uljna mješavina nije pomiješana s ostacima naftnog tereta.

Osim toga, od 1. siječnja 2025., ispuštanje ulja ili uljnih mješavina iz teretnog prostora naftnih tankera bit će zabranjeno u specijalnim područjima Crvenog mora i Adenskog zaljeva. Ovo se pravilo neće primjenjivati na ispuštanje čistog ili odvojenog balasta.

Foto: Depositphotos

Također, od 1. siječnja 2025., ispuštanje otpada u more u specijalnom području Crvenog mora bit će dopušteno samo kada je brod na ruti i u skladu s Pravilnikom 6 (Ispuštanje otpada u specijalnim područjima) MARPOL -a.

Ispuštanje ostataka hrane u more, što dalje od najbližeg kopna, ali ne manje od 12 nautičkih milja. Ostatci hrane moraju biti usitnjeni ili mljeveni i biti u stanju proći kroz mrežu s otvorima ne većim od 25 mm. Ostatci hrane ne smiju biti kontaminirani drugim vrstama otpada.

Usklađenost s CARB-ovom odobrenom strategijom kontrole emisija (CAECS)

Od 1. siječnja 2025., tankeri koji posjećuju luke Los Angelesa i Long Beacha, kao i brodovi za prijevoz vozila u svim kalifornijskim lukama, moraju se pridržavati Strategije kontrole emisija koju je odobrio Kalifornijski odbor za zrak (CARB). Ovaj zahtjev dio je propisa At Berth Regulation (ABR), koji je prvi put usvojen 2007. i provodi se od 2014. radi smanjenja ispušnih emisija iz brodova u kalifornijskim lukama.

Najnovija izmjena, iz 2020. godine, zahtijeva od brodova da zadovolje standarde zamućenja dima (koji mjere emisije dima iz dimnjaka) i prijave relevantne informacije lokalnim vlastima unutar 30 dana nakon odlaska. Do 1. siječnja 2027., ABR će se proširiti i na tankere u svim kalifornijskim lukama, prenosi Pomorac.hr.

Sredozemno more kao područje kontrole emisija (ECA)

Od 1. svibnja 2024. Sredozemno more je proglašeno područjem kontrole emisija (ECA) za sumporne okside (SOx) i čestice (PM). Međutim, prema izmjenama MARPOL Priloga VI, Pravilnik 14 i Prilog VII, ovi zahtjevi stupaju na snagu 1. svibnja 2025. Od tog datuma brodovi će morati koristiti gorivo sa sadržajem sumpora od najviše 0,10% m/m ili koristiti sustave za pročišćavanje ispušnih plinova (EGCS) dok plove kroz ECA područje Sredozemnog mora.

Foto: Depositphotos

Hong Kong Konvencija stupa na snagu

Ova značajna konvencija stupa na snagu 26. lipnja 2025. Hong Kong Konvencija postavlja zahtjeve za dizajn, gradnju, rad i pripremu brodova kako bi se olakšalo sigurno i ekološki prihvatljivo recikliranje bez ugrožavanja sigurnosti i učinkovitosti. Također regulira rad reciklažnih postrojenja i uspostavlja odgovarajuće mehanizme nadzora, uključujući certifikaciju i izvješćivanje.

Konvencija se primjenjuje na brodove od 500 GT ili više koji se bave međunarodnom trgovinom (osim ratnih brodova i brodova koji tijekom cijelog radnog vijeka operiraju unutar nacionalnih voda zastave broda) te na postrojenja za reciklažu brodova pod jurisdikcijom stranke Konvencije.

Izmjena Dodatka II Konvencije o upravljanju balastnim vodama (BWM Konvencija)

MEPC je usvojio izmjenu Dodatka II BWM Konvencije, koja ažurira postojeću verziju Evidencije o balastnim vodama (BWRB) s dodatnim informacijama koje treba uključiti i ažuriranim stranicama evidencije. Ova izmjena odnosi se na međunarodna putovanja i pristajanje u lukama koje nisu pod jurisdikcijom zastave broda. Ovo ne uključuje plutajuće platforme, FSU-ove i FPSO-ove.

Izmjene IMSBC Kodeksa postaju obavezne

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) usvojila je izmjenu 07-23 Međunarodnog kodeksa za krute rasute terete (IMSBC Kodeks) u lipnju 2023. Izmjena 07-23 postaje obvezna od 1. siječnja 2025.

Ove izmjene uključuju, ali nisu ograničene na:

  • Otpremnici su sada obvezni deklarirati “gustoću rasutog tereta”, u skladu sa SOLAS Pravilnikom XII/10.
  • Prilog 1 (pojedinačni raspored krutih rasutih tereta) je izmijenjen (dodani novi tereti, neki su uklonjeni, itd.).
  • Prilog 3 (popis nekohenzivnih tereta) je izmijenjen i uključuje nove terete.
  • Ažuriran je popis krutih rasutih tereta za koje se može izuzeti sustav za gašenje požara plinom.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.