>
  1 min. čitanja

PARADOKS Novi "zeleni" škotski trajekt štetniji za okoliš od "dizelaša?"

PARADOKS Novi "zeleni" škotski trajekt štetniji za okoliš od "dizelaša?"
Foto: Screenshot/x(@douglasjamesgr2)

Prvotno predstavkljen kao brod na dvostruko gorivo koji će podržati klimatske ambicije Škotske, projekt Glen Sannox obilježile su kontroverze zbog emisija, financijskog upravljanja i kašnjenja u isporuci, javlja Tribyoon.

Glen Sannox, koji može koristiti ukapljeni zemni plin (LNG) i brodsko dizelsko gorivo (MGO), predstavljen je kao ključni korak prema zelenijem prometu. Međutim, analiza emisija otkriva da godišnji ugljični otisak ovog broda značajno premašuje otisak njegovog prethodnika, 31 godinu starog MV Caledonian Isles, navodi Tribyoon, i prenosi Index.

Caledonian Isles godišnje emitira 7.732 tone CO2, a Glen Sannox emitira 10.391 tonu, što je povećanje od 35 posto. Ova razlika proizlazi iz veličine broda, povećane potrošnje goriva i emisije metana povezanih s LNG-om.

Naime kada neizgoren metan ispari u atmosferu tijekom sagorijevanja LNG-a to se naziva "metanskim gubitkom" i predstavlja velik problem. Metan je do 28 puta štetniji za globalno zagrijavanje od CO2 u razdoblju od 100 godina, što dodatno dovodi u pitanje ekološke koristi LNG-a, piše Tribyoon.

Uz to, Škotska nema lokalnu opskrbu LNG-om, što zahtijeva prijevoz iz Engleske i doprinosi dodatnih 140 tona CO2 godišnje.

Isporuka trajekta je uz sve i kasnila pa su dodatno platili i porezni obveznici.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.