>
Da se Rusija misli ozbiljno okoristiti o klimatske promjene potpunom aktivacijom tzv. Arktičke rute, pokazao je i ruski premijer Dmitrij Medvedev koji je sredinom siječnja, svog posljednjeg dana na položaju premijera, potpisao uredbu o dodjeli 127 milijardi rubalja (više od dvije milijarde dolara) za izgradnju najmoćnijeg svjetskog nuklearnog ledolomca nove generacije, nazvanog “Lider” (“Vođa”), snage 120 MW. Ovaj će brod moći probiti zimski led Arktičkog oceana debljine i do nekoliko metara i raščistiti put trgovačkim brodovima iz cijelog svijeta.
Brod će biti izgrađen do 2027. godine. Ugovor o izgradnji je pripao brodogradilištu “Zvijezda” na Dalekom istoku Rusije. Radi se o najskupljem projektu u modernoj povijesti Rusije, no istodobno će biti jedan od najisplativijih ne samo za Rusiju, nego i za njezine partnere.
Glavni je zadatak zbog kojeg se “Lider” gradi osiguravanje cjelogodišnjeg prijevoza robe Sjevernim morskim putem.
– Prijevoz robe iz Europe u Aziju Sjevernim morskim putem dvostruko je brži nego preko Sueskog kanala. No ponekad se rokovi pomiču zbog neprohodnog sloja leda na tom području, a da ne spominjemo nedostatak ruta tijekom šest mjeseci u zimskom razdoblju. ‘Lider’ će ukloniti ove probleme, jer je prilikom testiranja već pokazao svoju sposobnost razbijanja leda debljine 4,3 metra pri brzini od 2-3 čvora – rekao je za Russia Beyond izvor iz vojno-industrijskog kompleksa.
Trenutno je prolazak Sjevernim morskim putem onemogućen šest do sedam mjeseci godišnje zbog leda koji doseže debljinu do dva metra. “Lider” će moći riješiti taj problem i savladati led brzinom od 13 čvorova, ostavljajući iza sebe 50-metarsku “rutu” za brodove koji isporučuju robu iz Europe u Aziju i obratno.
– Potencijal broda je ogroman. Teretni promet Sjevernim morskim putem bi mogao narasti i do 70 milijuna tona godišnje. To se posebno odnosi na transport minerala u Aziju – dodao je sugovornik Russia Beyonda.
Ovaj nuklearni ledolomac ima nevjerojatnu autonomiju, jer će svoje nuklearno gorivo morati zamjenjivati samo jednom u 4-5 godina. Po dolasku u luku trebat će obnoviti samo zalihe namijenjene posadi. Čak i u tom slučaju može nositi dovoljno zaliha za osam mjeseci plovidbe.
Dužina: 209 metara;
Širina: 47,7 metara;
Visina: 18,9 metara;
Gaz: 13 metara;
Istisnina: 70 600 tona;
Snaga: 120 MW;
Maksimalna brzina: 23 čvora;
Sposobnost lomljenja leda: 4,3 metra;
Posada: 63 osobe.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Globalno zatopljenje u korist Rusiji – Putin: „Sjeverna ruta do 2025. deseterostruko prometnija“
PUTINOV UKAZ Rusija dobila Ministarstvo za Arktik
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev