>
  3 min. čitanja

Obilježavanje Svjetskog dana turizma - Budućnost turizma su ulaganja i inovativna rješenja

Obilježavanje Svjetskog dana turizma - Budućnost turizma su ulaganja i inovativna rješenja
Foto: DZS

Svjetski dan turizma obilježava se 27. rujna u cijelom svijetu, a ovo doba godine izabrano je simbolično kao vrijeme kada na sjevernoj polutci glavna turistička sezona završava, a na južnoj počinje. S obzirom na to da taj dan ima dugu tradiciju obilježavanja, već više od četrdeset godina, teme koje su se dosad mijenjale uistinu su bile raznovrsne, a ovogodišnja je ''Turizam i zelena ulaganja''.

Svjetska turistička organizacija ističe da su ulaganja jedan od ključnih prioriteta za oporavak turizma nakon pandemije, važna i za budući rast i razvoj, što je potrebno postići inovativnim rješenjima, vodeći, naravno, pritom brigu i o očuvanju okoliša te održivosti.

U povodu obilježavanja Svjetskog dana turizma u nastavku donosimo pregled turističkih pokazatelja, a ono što se iz podataka odmah može zaključiti jest da su dolasci i noćenja turista u proteklom desetljeću bili u kontinuiranom porastu, s iznimkom pandemijske 2020. Prema posljednjim raspoloživim godišnjim podacima, godina 2022., u kojoj je zabilježeno 90,0 milijuna noćenja, gotovo je dosegnula brojke pretpandemijske 2019., no broj dolazaka i dalje je nešto manji nego tada.

Broj smještajnih kapaciteta iz godine u godinu raste, a u Hrvatskoj je 2022. turistima na raspolaganju bilo 415 tisuća soba, apartmana i mjesta za kampiranje, što je u odnosu na 2013., godinu ulaska Hrvatske u Europsku uniju, za 34,3% više.

Zanimljivo, ako usporedimo godinu ulaska Hrvatske u Europsku uniju s podacima za 2022., vidimo da su u obje godine najvjerniji gosti bili Nijemci, koji su, od stranih turista, ostvarili najviše noćenja, a slijede ih Slovenci i Austrijanci.

Ako promatramo podatke o prosječnom broju noćenja po dolasku, poredak je malo drukčiji. U 2022. na prvom su mjestu bili Nijemci, s prosječno ostvarenih 7,2 noćenja po dolasku, a slijedili su ih Česi, sa 6,6, te Slovaci, sa 6,4 noćenja po dolasku. U 2013. su pak najveći prosječni broj noćenja ostvarili Rusi, 8,1 noćenja po dolasku, a slijede ih Danci, sa 7,7, i Nijemci, tek na trećemu mjestu, sa 7,5 noćenja po dolasku.

Turisti u Hrvatsku najviše vole dolaziti u vlastitom aranžmanu, što pokazuju i podaci za 2022., kada je gotovo tri četvrtine turista, točnije njih 71,1%, došlo individualno, dok ih je organizirano došlo 28,9%.

Kad je riječ o smještaju, turisti tradicionalno najviše borave u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, u kojima je u 2022. ostvareno 49,1% noćenja, dok su na drugome mjestu kampovi, s 23,2%, a na trećemu mjestu hoteli, s 20,3% ukupnog broja ostvarenih noćenja.

Hrvatska, mala zemlja za veliki odmor, kako je svojedobno glasio turistički slogan, svojim turistima itekako ima što ponuditi, stoga nije čudno da brojke iz godine u godinu rastu. Već je svima dobro znano da na ovoj gospodarskoj grani počiva hrvatsko gospodarstvo, a ako želimo konkurentan i održiv turizam, u poslovanju će biti nužno poštovati preporuke Svjetske turističke organizacije te u budućnosti sve više primjenjivati inovativna rješenja usmjerena na očuvanje okoliša i brigu za čovjeka.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.