>
  2 min. čitanja

OBJAVLJEN IZVJEŠTAJ: "Za tragediju Lastova odgovoran šef Jadrolinije David Sopta, posada nije kriva!"

OBJAVLJEN IZVJEŠTAJ: "Za tragediju Lastova odgovoran šef Jadrolinije David Sopta, posada nije kriva!"
Foto: Youtube / MMPI / Screenshot / Ilustracija

David Sopta, kao predsjednik Uprave Jadrolinije, kao i sama kompanija, ali i zapovjednik „Lastova“ po zapovjednoj odgovornosti, odgovorni su za propuste koji su rezultirali tragičnom nesrećom trajekta „Lastovo“ 11. kolovoza prošle godine u trajektnoj luci u Malom Lošinju, zaključak je izvješća o provedenim izvidima pomorskih prekršaja koje je danas objavilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Podsjetimo, 11. kolovoza prošle godine pri padu pramčane rampe na trajektu Lastovo smrtno su stradala tri člana posade, dok je jedna osoba teže ozlijeđena.

Zaključci izvida Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o pomorskoj nesreći broda Lastovo

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture završilo je izvide pomorskih prekršaja koje je provodilo vezano uz nesreću broda „Lastovo“ koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine u Malom Lošinju, a u kojoj su pri padu pramčane rampe smrtno stradale tri osobe, dok je jedna osoba zadobila teške tjelesne ozlijede.

Prema zaključku koji su iznijeli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe, a temeljem provedenih izvida i utvrđenih elemenata prekršajne odgovornosti, predloženo je pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije Jadrolinije, protiv odgovorne osobe u kompaniji i protiv zapovjednika broda Lastovo, dok se ne nalaze elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda.

Podsjetimo, nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo je ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, a skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika. 

Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su: 

  • inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće, 
  • saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije, 
  • simulaciju rada pramčane rampe,
  • dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo,
  • provjeru sustava upoznavanja posade s brodom, 
  • provjeru sustava održavanja broda, 
  • provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova,
  • provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.

Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva  zaključili su kako:

  • Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
  • zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.

Čitav izvještaj pročitajte niže:

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.