OBJAVLJEN IZVJEŠTAJ: "Za tragediju Lastova odgovoran šef Jadrolinije David Sopta, posada nije kriva!"

David Sopta, kao predsjednik Uprave Jadrolinije, kao i sama kompanija, ali i zapovjednik „Lastova“ po zapovjednoj odgovornosti, odgovorni su za propuste koji su rezultirali tragičnom nesrećom trajekta „Lastovo“ 11. kolovoza prošle godine u trajektnoj luci u Malom Lošinju, zaključak je izvješća o provedenim izvidima pomorskih prekršaja koje je danas objavilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Podsjetimo, 11. kolovoza prošle godine pri padu pramčane rampe na trajektu Lastovo smrtno su stradala tri člana posade, dok je jedna osoba teže ozlijeđena.

Zaključci izvida Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o pomorskoj nesreći broda Lastovo

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture završilo je izvide pomorskih prekršaja koje je provodilo vezano uz nesreću broda „Lastovo“ koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine u Malom Lošinju, a u kojoj su pri padu pramčane rampe smrtno stradale tri osobe, dok je jedna osoba zadobila teške tjelesne ozlijede.

Prema zaključku koji su iznijeli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe, a temeljem provedenih izvida i utvrđenih elemenata prekršajne odgovornosti, predloženo je pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije Jadrolinije, protiv odgovorne osobe u kompaniji i protiv zapovjednika broda Lastovo, dok se ne nalaze elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda.

Podsjetimo, nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo je ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, a skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika. 

Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su: 

  • inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće, 
  • saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije, 
  • simulaciju rada pramčane rampe,
  • dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo,
  • provjeru sustava upoznavanja posade s brodom, 
  • provjeru sustava održavanja broda, 
  • provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova,
  • provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.

Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva  zaključili su kako:

  • Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
  • zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.

Čitav izvještaj pročitajte niže:

D.G.