OBJAVLJEN IZVJEŠTAJ: "Za tragediju Lastova odgovoran šef Jadrolinije David Sopta, posada nije kriva!"
David Sopta, kao predsjednik Uprave Jadrolinije, kao i sama kompanija, ali i zapovjednik „Lastova“ po zapovjednoj odgovornosti, odgovorni su za propuste koji su rezultirali tragičnom nesrećom trajekta „Lastovo“ 11. kolovoza prošle godine u trajektnoj luci u Malom Lošinju, zaključak je izvješća o provedenim izvidima pomorskih prekršaja koje je danas objavilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Podsjetimo, 11. kolovoza prošle godine pri padu pramčane rampe na trajektu Lastovo smrtno su stradala tri člana posade, dok je jedna osoba teže ozlijeđena.
Zaključci izvida Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o pomorskoj nesreći broda Lastovo
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture završilo je izvide pomorskih prekršaja koje je provodilo vezano uz nesreću broda „Lastovo“ koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine u Malom Lošinju, a u kojoj su pri padu pramčane rampe smrtno stradale tri osobe, dok je jedna osoba zadobila teške tjelesne ozlijede.
Prema zaključku koji su iznijeli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe, a temeljem provedenih izvida i utvrđenih elemenata prekršajne odgovornosti, predloženo je pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije Jadrolinije, protiv odgovorne osobe u kompaniji i protiv zapovjednika broda Lastovo, dok se ne nalaze elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda.
Podsjetimo, nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo je ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, a skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika.
Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su:
- inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće,
- saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije,
- simulaciju rada pramčane rampe,
- dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo,
- provjeru sustava upoznavanja posade s brodom,
- provjeru sustava održavanja broda,
- provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova,
- provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće,
- dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije,
- dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.
Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva zaključili su kako:
- Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
- zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.
Čitav izvještaj pročitajte niže:
D.G.