>
“Onega Gulf” trebao je prije devet mjeseci doći iz Brodosplita u “3. maj” na opremanje, ali ni ugovori ni presude nisu uspjeli “odmolati cime” sa splitskih dokova i omogućiti dovršetak ugovorenog posla piše Novi list.
Od potpisa ugovora, vrijednog oko osam milijuna eura, prošlo je više od devet mjeseci, ali još uvijek se ne zna kada će tanker za kemikalije “Onega Gulf” biti dotegljen iz Splita u riječki “3. maj” na završno opremanje. Postoji odnedavno i pravomoćna odluka Trgovačkog suda u Splitu kojim je odbijen potez Brodosplita i njegovog vlasnika Tomislava Debeljaka da ishodi arest odnosno privremenu mjeru zaustavljanja broda. Međutim, pomaka i dalje nema.
Nakon što je vlasnik broda, kompanija Viterlef Management krajem prošle godine raskinula ugovor sa splitskim škverom, Debeljak je, osim pokretanja međunarodne arbitraže u Stockholmu, pokušao sudskim putem dobiti zabranu isplovljavanja ovog broda u gradnji, kako se klasificira, zbog osiguranja naplate svojih tražbina.
Međutim, prvostupanjski sud, što je nedavno potvrdio i Visoki trgovački sud, odbio je zahtjev Debeljakovog pravnog tima, ocijenivši kako u postupku nije uspio dokazati odnosno, pravnom terminologijom, “nije učinio vjerojatnim” postojanje tražbine u iznosu od šest milijuna eura. Drugim riječima, da nema pravo zadržavati taj brod, ističe Novi list.
Unatoč pravomoćnosti “odbijenice” za arest broda, iz krugova bliskih brodovlasniku “Onega Gulfa” Novi list doznaje kako i dalje izostaje dogovor s upravom škvera odnosno Tomislavom Debeljakom oko toga kada i kako će preuzeti svoj tanker, kao i pozamašni kontigent opreme koja se još treba ugraditi na brod, a također je vlasništvo Viterlef Managementa. Vezano uz zadnji sudski pravorijek, onaj VTS-a, od Debeljaka je još prije 20 dana zatražen komentar cijele situacije oko tankera “Onega Gulf”. Odgovor nije stigao.
Premda je riječ o brodu koji se vodi “u izgradnji” već sedamnaest godina, ovaj bi posao “3. maju” svakako dobro došao za zapošljavanje opremaškog segmenta brodogradilišta, naročito u ovoj fazi dok im novogradnja 527, samoiskrcavajući bulk za kanadska Velika jezera, na navozu čeka isporuku glavnog brodskog motora iz Kine. Viterlefov tanker za prijevoz kemikalija i naftnih derivata, duljine 183 metra i nosivosti 45.000 tona, uspio se dovesti do faze da je, kako čujemo, završeno oko 80 posto radova, opremu koja se još mora ugraditi osigurava brodovlasnik što znači da se ugovorna cijena odnosi na radove koje bi trećemajci morali odraditi. Ekipa iz “3. maja” obišla je “Onegu Gulf” na vezu u Brodosplitu i ocjena je da je ovaj nezavršeni brod u odličnom stanju.
Sličan poslovni aranžman, podsjetimo, trećemajci su uspjeli ugovoriti sa “Viktorom Lencem” za kojeg grade dva pontona, pri čemu susjedno brodogradilište nabavlja sav čelik i prateću opremu dok će “3. maj” na konto odrađenih radova od tog posla inkasirati oko sedam milijuna eura.
Viterlef Management kompanija je registirana na Britanskim Djevičanskim otocima, a riječki “3. maj” treće je hrvatsko brodogradilište u kojem pokušavaju završiti svoj tanker “Onega Gulf”. Gradnja tog broda seže još u 2006. godinu kada je u brodogradilištu “JSC PO Sevmash” na sjeverozapadu Rusije porinut za norveškog naručitelja, koji je potom odustao i raskinuo ugovor. Brod je ostao na vezu više godina, a onda ga u zatečenom stanju kupuje Viterlef i 2016. godine sklapaju ugovor o njegovom završetku u trogirskom škveru Danka Končara. “Onega Gulf” imao je i svog blizanca, “Dvinu Gulf”, (novo)gradnju istog podrijetla i karakteristika koju su u Brodotrogiru uspješno završili i iskoručili Viterlefu krajem 2017. godine. “Onega Gulf” nije bio te sreće, ni u Trogiru, a potom ni u Brodosplitu u koji je otegljen u proljeće 2021. godine da bi u prosincu prošle godine u Viterlef Managementu raskinuli ugovor s Debeljakom i odlučili brod završiti u Rijeci. Međutim, umjesto početkom ove godine, kako su bile najave da će “Onega Gulf” biti dotegljena u Rijeku, primiče se, eto, i druga zima, a nikako da se “odmolaju cime” u Debeljakovom škveru čije je sjedište, spomenimo usput, sredinom rujna preselio iz Splita u Zagreb, piše Orjana Antešić za Novi list.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev