>
Nakon što je objavljena izvještaj Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, u kojem stoji da je za tragediju Lastova i smrt troje i ozljeđivanje jednog pomorca kriv šef Jadrolinije, David Sopta, oglasili su se i iz nacionalnog brodara, čije priopćenje prenosimo u cijelosti:
"Do ovog trenutka nismo bili upoznati s tekstom Izvješća Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te ćemo se o njemu podrobnije očitovati u kratkom roku. Primjećujemo da se u zaključcima Izvješća predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije, Predsjednika Uprave i zapovjednika broda. To znači da će se o bilo čijoj prekršajnoj odgovornosti moći govoriti tek kad se taj prekršajni postupak pravomoćno okonča. Ali čak i postojanje eventualnog prekršaja ne znači automatski krivnju za tragediju. Kaznenu odgovornost utvrđuje DORH čija je istraga još u tijeku. Evidentno su da svim redovnim dosadašnjim inspekcijskim pregledima ISM sustava potvrđena implementiranost i funkcionalnost sustava upravljanja sigurnošću. Sve navedene neusklađenosti sustava utvrđene izvanrednim pregledom na zahtjev Ministarstva ne mogu biti direktan uzrok tragedije.
Također, mjerodavno je i mišljenje Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, čiji sadržaj i prijedlog korektivnih mjera uskoro očekujemo."
- Osobno kao Predsjednik Uprave ne osjećam krivnju za nesreću, a dao bih sve da se 11. kolovoza nikad nije dogodio. Moj mandat je na raspolaganju od prvog dana. Procedura razrješenja i imenovanja Uprave Jadrolinije, koja u skladu sa Statutom skupno zastupa Društvo i donosi sve odluke zajednički, jasno je definirana. Do sada smo iz pijeteta prema poginulim pomorcima i njihovim obiteljima vrlo kratko komentirali raznorazne netočne i iskonstruirane tvrdnje, naročito od strane sindikalnih predstavnika. Međutim, sada, kada je Izvješće Ministarstva javno objavljeno, i kada je evidentno su brod i rampa bili tehnički ispravni, morat ćemo pravnim putem odgovoriti na sve iznesene zaključke. Još jednom napominjem da su u dva navrata, i to mjesec dana prije nesreće (Lučka kapetanija u redovitom pregledu), kao i neposredno nakon nesreće (HRB zajedno s Ministarstvom mora i Lučkom kapetanijom u izvanrednom pregledu) nadležna inspekcijska tijela utvrdila kako „tijekom pregleda broda nisu uočeni nedostaci u svezi sustava upravljanja sigurnošću“. Takva utvrđenja samog Ministarstva u izravnoj su suprotnosti s onim što se sada navodi u Izvještaju istog tog Ministarstva - poručuje predsjednik Uprave David Sopta.
"Potpisivanje nagodbe za naknadu štete u ukupnom iznosu oko 410 tisuća eura očekujemo ovaj tjedan, pri čemu će obitelji naših pomoraca dobiti sve što im zakonski pripada, a od Jadrolinije i više. S obiteljima komuniciramo putem njihovog odvjetnika, kako to i nalaže procedura. Na raspolaganju smo od prvog dana i tako ćemo i ostati.", poručuje nacionalni brodar.
Nakon što je objavljeno izvješće, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić za 10:30 najavili su konferenciju za medije.
Podsjetimo, u nesreći pri padu iskrcajne rampe trajekta kojim je zapovijedao Goran Đolonga smrtno su stradali Boško Kostović, vođa stroja, kormilar Denis Šarić i kormilar Marko Topić, dok je teško ozlijeđen prvi časnik palube Davor Zagorac.
Podsjećamo, u nesreći pri padu iskrcajne rampe trajekta kojim je zapovijedao Goran Đolonga smrtno su stradali Boško Kostović, vođa stroja, kormilar Denis Šarić i kormilar Marko Topić, dok je teško ozlijeđen prvi časnik palube Davor Zagorac.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev