>
  2 min. čitanja

OMIŠKA OBILAZNICA Mjesec dana prije roka probija se tunel Komorjak

OMIŠKA OBILAZNICA Mjesec dana prije roka probija se tunel Komorjak
Foto: Boris Kačan / Strabag / Screenshot

OMIŠ  – Ministar Oleg Butković zajedno će s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem i predstavnicima izvođača radova, tvrtke STRABAG, sudjelovati na svečanosti povodom probijanja tunela Komorjak, koji se izvodi u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša.

Proboj tunela Komorjak na kanjon rijeke Cetine bio je očekivan tek sredinom sljedećeg mjeseca što označava uspjeh izvođača koji su predviđene radove odradili i prije terminskog plana. Vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a), dok je ugovorni završetak svih radova predviđen za tri godine, odnosno u rujnu 2022. godine.

Nakon završetka radova na tunelu započet će radovi na izgradnji mosta Cetina kojim će se premostiti kanjon i spojiti tunel Komorjak s postojećim tunelom Omiš.

Omiška obilaznica zlata vrijedna

Realizacija projekta Omiške obilaznice u konačnici će donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi posebno za vrijeme turističke sezone.

Radovi obuhvaćaju izvođenje pristupnih cesta tunelu u ukupnoj dužini od 544 metra, izgradnji novog tunela Komorjak Sjever u dužini od 600 metara, kao i izgradnji mosta preko rijeke Cetine u dužini od 220 metara.

Osim izrazito zahtjevne konfiguracije terena koja otežava izvođenje i limitira primjenjive tehnologije montaže mosta, jedna od posebnosti projekta je i račva koja se nalazi u tunelu Komorjak Sjever, zbog koje će se u fazi izgradnje morati primijeniti čak 6 različitih tunelskih oplata. Sam tunel Komorjak Sjever bit će namijenjen odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,10 metara i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela. Tunel će se izvoditi tehnologijom NATM (nova austrijska tunelska metoda).

Most Cetina je gredni čelični most temeljen u završecima tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš, sa najvećim rasponom od 152 metra između 2 oslonca. Vitka konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), uklapa se u okoliš i ne zatvara vizuru kanjona Cetine. Čelična konstrukcija bit će proizvedena u segmentima u radionicama i tako cestovnim putem transportirana na gradilište. Okrupnjavanje i montaža polovica mosta izvodi se u tunelima Komorjak Sjever i Omiš, a samo završno spajanje izvest će se na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela. Ukupna masa mosta iznosi 1100 tona.

Također u sklopu ugovorenih radova predviđeno je i izvođenje 2 evakuacijska tunela u postojećem tunelu Omiš u duljinama od 339 i 205 metara.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

OMIŠ Miniranje brda za cestu i tunel: Kamenja padala po ulici, oštećeni zidovi, krovovi, automobili…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.